Αυξημένα κατά 24% τα παράπονα καταναλωτών το 2024

ΓΕΩΡΓΙΑ ΧΑΝΝΗ Δημοσιεύθηκε 12:27 μμ
Αυξημένα κατά 24% τα παράπονα καταναλωτών το 2024
Αναλυτικά στοιχεία από τον Σύνδεσμο Καταναλωτών

Αυξημένα κατά 24% ήταν τα παράπονα που υποβλήθηκαν το 2024 στον Κυπριακό Σύνδεσμο Καταναλωτών.

Το σύνολο των παραπόνων ή καταγγελιών (γραπτών και τηλεφωνικών) ανήλθε σε 2661 από 2152 το 2023.

Οι αριθμοί αφορούν παράπονα τα οποία, είτε διαβιβάστηκαν στις Αρμόδιες Αρχές αφού εκ πρώτης όψεως κρίθηκαν ότι παραβίαζαν το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, είτε έτυχαν και τυγχάνουν χειρισμού από τον ΚΣΚ προς επίλυση τους, είτε αφορούσαν τη παροχή συμβουλών, ήτοι κατευθυντήριων γραμμών στους καταναλωτές. Σε αρκετά μεγάλο βαθμό τα παράπονα που λήφθηκαν από τον ΚΣΚ έχουν επιλυθεί επιτυχώς.

Οι τέσσερις κατηγορίες παραπόνων που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, αφορούν τα «Δικαιώματα επιβατών & οργανωμένα ταξίδια» με ποσοστό αύξησης 63%, τις «Πωλήσεις εξ αποστάσεως και αγορές εκτός εμπορικού καταστήματος (δικαίωμα υπαναχώρησης)» με ποσοστό αύξησης της τάξεως του 52%, «Ενέργεια» με ποσοστό αύξησης 47% και «Τουριστικές υπηρεσίες» με ποσοστό αύξησης 41%.

Αναλυτικότερα, η κατηγορία «Δικαιώματα Επιβατών & Οργανωμένα ταξίδια», παρουσίασε σημαντική αύξηση κατά το έτος 2024 η οποία κορυφώθηκε το καλοκαίρι του 2024, κυρίως λόγω των συνεχών απεργιών των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας στους κόμβους της Γαλλίας και Γερμανίας, αλλά και λόγω των ακραίων καιρικών φαινομένων κατά την διάρκεια του καλοκαιριού που είχαν σημαντικό αντίκτυπο στις πτήσεις της Ευρώπης. Επιπρόσθετα, η διακοπή λειτουργίας του λειτουργικού συστήματος Microsoft Windows, στις 19 Ιουλίου 2024 (4:50 pm EST),προκάλεσε χιλιάδες ακυρώσεις πτήσεων στις ΗΠΑ με αποτέλεσμα τον επηρεασμό και των κοινοτικών αερολιμένων.

Τα παράπονα που έλαβε ο ΚΣΚ για το έτος 2024 αφορούν ακυρώσεις πτήσεων, καθυστέρηση στην επιβίβαση, υπερπλήρεις πτήσεις (overbooking) με αποτέλεσμα οι επιβάτες να αναγκαστούν να ταξιδέψουν σε άλλη ημερομηνία και ώρα από την καθορισμένη ημερομηνία αναχώρησης τους, εσφαλμένος χειρισμός αποσκευών, υπερχρέωση επιβατών κατά την διάρκεια του check-in λόγω μη λειτουργίας της εφαρμογής (application) της αεροπορικής εταιρείας, καθώς και καθυστέρηση στην καταβολή αποζημίωσης στους παραπονούμενους (πέραν των 5 μηνών).

Ως προς τα Οργανωμένα ταξίδια, τα παράπονα επικεντρώνονταν στη μονομερή τροποποίηση των όρων του συμβολαίου μεταξύ καταναλωτή – διοργανωτή (πχ. αλλαγή της διαδρομής, αφαίρεση γευμάτων, επιπρόσθετη χρέωση καταναλωτή για εκδρομές που δεν περιλαμβάνονταν στην αρχική συμφωνία).

Ως προς την κατηγορία «Διαδικτυακές απάτες & απάτες μέσω ηλεκτρονικών μηνυμάτων», τα παράπονα διακρίνονται ως εξής: ηλεκτρονικό ψάρεμα (phishing) προσωπικών δεδομένων, απάτες με ψευδείς διαγωνισμούς για δωροεπιταγές από άγνωστες αλυσίδες καταστημάτων, διαδικτυακές απάτες που υπόσχονται δωρεάν αεροπορικά εισιτήρια, απάτη με ταξιδιωτικά πακέτα διακοπών, απάτες για χορήγηση δανείων από μη αδειοδοτούμενους φορείς, διαδικτυακές αγορές προϊόντων όπου οι επιχειρήσεις απενεργοποιούν τον λογαριασμό των καταναλωτών με αποτέλεσμα να μην μπορούν να διεκδικήσουν τα χρήματα τους πίσω και/ή να μην παραλαμβάνουν τα προϊόντα με την ολοκλήρωση της παραγγελίας.

Σε σχέση με την κατηγορία «Ακρίβεια και κόστος ζωής», τα παράπονα των καταναλωτών αφορούσαν αυξήσεις σε τιμές βασικών καταναλωτικών αγαθών, αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων κυρίως μετά την κατάργηση της επιδότησης στα καύσιμα, αυξήσεις τιμών σε φρούτα και λαχανικά, ανάγκη για επαναφορά του μηδενικού συντελεστή ΦΠΑ σε βασικά αγαθά, το αυξημένο κόστος ηλεκτρικής ενέργειας, δυσκολίες στην πληρωμή ενοικίων, αδυναμίες στην αποπληρωμή δανείων σε πιστωτικά ιδρύματα, ενεργειακή φτώχεια, ανάγκη για επέκταση του καταλόγου των δικαιούχων για την Ειδική Διατίμηση (Ταρίφα 08) της ΑΗΚ, ώστε να περιληφθούν και άλλες κατηγορίες ευάλωτων ομάδων καταναλωτών μεταξύ των οποίων οι χαμηλοσυνταξιούχοι και άλλες κατηγορίες ασθενών.

Στην κατηγορία «Ενέργεια (Σχέδια Χορηγιών ΥΕΕΒ, ΑΠΕ)», τα παράπονα των καταναλωτών εστιάζονταν στο σχέδιο της κυβέρνησης «Φωτοβολταϊκά για Όλους» βάση του οποίου, και ως αναφέρθηκε, το όριο των 4,16 κιλοβατωρών (kWh) ανά κατοικία είναι μικρό, κυρίως για μια τρίτεκνη ή πολύτεκνη οικογένεια. Επίσης, παράπονα υπήρξαν και για το ότι κάποιες εταιρείες που συμμετέχουν στο σχέδιο επιδότησης «Φωτοβολταϊκά για όλους», δεν παρείχαν την εγγύηση των εφτά χρόνων που υποχρεωτικά παρέχεται στους καταναλωτές με βάση το συγκεκριμένο σχέδιο. Επιπρόσθετα, παράπονα λήφθηκαν και από ιδιοκτήτες μικρομεσαίων επιχειρήσεων, ζητώντας να περιληφθούν στο σχέδιο επιδότησης.

Επιπρόσθετα για το έτος 2024 ο ΚΣΚ, μέσω της μεθόδου της άτυπης διαμεσολάβησης πέτυχε την επιστροφή του συνολικού ποσού των €3.240,76 σε καταναλωτές.

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Υπόθεση Ποταμιάς: Καταγγέλλουν στοχοποίηση από Ε/κ Αρχές οι τρεις Τ/κ καταζητούμενοι - Οι δηλώσεις τους στα κατεχόμενα (βίντεο)
ΚΥΠΡΟΣ

Υπόθεση Ποταμιάς: Καταγγέλλουν στοχοποίηση από Ε/κ Αρχές οι τρεις Τ/κ καταζητούμενοι - Οι δηλώσεις τους στα κατεχόμενα (βίντεο)

Υπόθεση Ποταμιάς: Καταγγέλλουν στοχοποίηση από Ε/κ Αρχές οι τρεις Τ/κ καταζητούμενοι - Οι δηλώσεις τους στα κατεχόμενα (βίντεο)

Νομική Υπηρεσία: Στην Αστυνομία για ποινική διερεύνηση από τον Δεκέμβριο η υπόθεση ΟΕΔΑ Πεντακώμου
ΚΥΠΡΟΣ

Νομική Υπηρεσία: Στην Αστυνομία για ποινική διερεύνηση από τον Δεκέμβριο η υπόθεση ΟΕΔΑ Πεντακώμου

Νομική Υπηρεσία: Στην Αστυνομία για ποινική διερεύνηση από τον Δεκέμβριο η υπόθεση ΟΕΔΑ Πεντακώμου

Μέχρι και €101 εκατ. οι απώλειες από απεργία στο σκυρόδεμα - Τι αναφέρει το Δημοσιονομικό Συμβούλιο
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μέχρι και €101 εκατ. οι απώλειες από απεργία στο σκυρόδεμα - Τι αναφέρει το Δημοσιονομικό Συμβούλιο

Μέχρι και €101 εκατ. οι απώλειες από απεργία στο σκυρόδεμα - Τι αναφέρει το Δημοσιονομικό Συμβούλιο

Ο Κεραυνός κόβει τον βήχα στις ποδοσφαρικές ομάδες: Δεν διαφοροποιείται η προσέγγιση της κυβέρνησης για οφειλές
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ο Κεραυνός κόβει τον βήχα στις ποδοσφαρικές ομάδες: Δεν διαφοροποιείται η προσέγγιση της κυβέρνησης για οφειλές

Ο Κεραυνός κόβει τον βήχα στις ποδοσφαρικές ομάδες: Δεν διαφοροποιείται η προσέγγιση της κυβέρνησης για οφειλές

Πυρ και μανία ο ΑΠΟΕΛ με τον Υπουργό Εργασίας: «Τελείς υπό σύγχυση και μη ικανότητα να χειριστείς επαρκώς την κατάσταση»

Πυρ και μανία ο ΑΠΟΕΛ με τον Υπουργό Εργασίας: «Τελείς υπό σύγχυση και μη ικανότητα να χειριστείς επαρκώς την κατάσταση»

Πυρ και μανία ο ΑΠΟΕΛ με τον Υπουργό Εργασίας: «Τελείς υπό σύγχυση και μη ικανότητα να χειριστείς επαρκώς την κατάσταση»