Συναγερμό προκαλεί στην κυβέρνηση της Ταϊβάν μία ασυνήθιστη κίνηση του Πεκίνου να δημιουργήσει γέφυρα από τα βάθη της Νότιας Σινικής Θάλασσας προς τις νότιες ακτές του νησιού, χρησιμοποιώντας τρεις μεγάλες φορτηγίδες.
Τα ειδικής κατασκευής πλοία έχουν ενωθεί το ένα με το άλλο δημιουργώντας μία μεγάλη γέφυρα που φτάνει μέχρι την ακτή ενώ ξεκινά από βαθιά μέσα στη θάλασσα.
Οι κινήσεις αυτές έχουν θορυβήσει την ηγεσία της Ταϊβάν καθώς εκλαμβάνονται ως προσπάθεια της Κίνας να κάνει απόβαση μεταφέροντας στρατιώτες, στρατιωτικά οχήματα και όπλα.
Οι φορτηγίδες λειτουργούν σε σετ των τριών. Η μεγαλύτερη φορτηγίδα φτάνει σε μήκος τα 185 μ., και η μικρότερη τα 110 μ.
Αν και η δυτική ακτογραμμή της Ταϊβάν που κοιτάζει προς την κινεζική ενδοχώρα έχει λίγες παραλίες και καλά φυλασσόμενα λιμάνια, η γέφυρα από φορτηγίδες, ειδικά αν επιμηκυνθεί, θα μπορούσε να επιτρέψει στην Κίνα να φτάσει σε πιο δύσβατα σημεία που είναι δύσκολο να φυλαχθούν.
Τι είναι οι ειδικές φορτηγίδες
Από τις αρχές του έτους, έχει γίνει γνωστό ότι η Κίνα κατασκευάζει τουλάχιστον πέντε νέες φορτηγίδες ειδικού σκοπού που μοιάζουν ειδικά σχεδιασμένες για αμφίβια επίθεση. Οι φορτηγίδες θεωρείται ότι μπορεί να παράσχουν στην Κίνα έναν μοναδικό τρόπο απόβασης μεγάλου αριθμού στρατιωτών και τανκ απευθείας στους δρόμους της Ταϊβάν.
Κάθε φορτηγίδα έχει ένα πολύ μακρύ κατάστρωμα στο μπροστινό της μέρος, μήκους πάνω από 120 μέτρα, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για απόβαση σε παραλιακό δρόμο ή σε σκληρή επιφάνεια πάνω σε παραλία. Στο πίσω μέρος του πλοίου υπάρχει ανοιχτή πλατφόρμα που επιτρέπει σε άλλα πλοία να "δένουν" σε αυτό και να ξεφορτώνουν.

Ορισμένες από αυτές τις ειδικά σχεδιασμένες φορτηγίδες έχουν ανυψωτικές κολώνες που μπορούν να χαμηλώσουν για να παρέχουν μια σταθερή πλατφόρμα ακόμα και σε κακές καιρικές συνθήκες. Προσεγγίζοντας τη στεριά, μία φορτηγίδα μπορεί να λειτουργήσει ως προβλήτα για να επιτρέψει την εκφόρτωση φορτηγών οχημάτων και αρμάτων μάχης.

Οι φορτηγίδες αυτές έχουν ναυπηγηθεί στο ναυπηγείο Guangzhou Shipyard International (GSI-Διεθνές Ναυπηγείο Γκουάνγκτζου) στο νησί Longxue που έχει διαδραματίσει κεντρικό ρόλο στην ανάπτυξη της Κίνας ως ναυτική δύναμη. Συνδέεται ιδιαίτερα με την κατασκευή ασυνήθιστων σκαφών ειδικών αποστολών, συμπεριλαμβανομένου ενός πολύ μεγάλου μη επανδρωμένου σκάφους επιφάνειας και ενός ελαφρού αεροπλανοφόρου.
Οι φορτηγίδες του Πεκίνου που τρομάζουν την Ταϊβάν θυμίζουν τα Mulberry Harbors που χτίστηκαν για να επιτρέψουν τη συμμαχική απόβαση στη Νορμανδία κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. Όπως και εκείνα, έχουν κατασκευαστεί εξαιρετικά γρήγορα, βασισμένα σε πρωτοποριακά σχέδια. Σημειώνεται δε, ότι η παρτίδα αυτών των φορτηγίδων εμφανίστηκε μόλις πρόσφατα.
Τα Mulberry Harbours, οι λιμένες Μάλμπερι, ήταν δύο προκατασκευασμένοι προσωρινοί λιμένες που κατασκευάστηκαν από τους Βρετανούς σε δύο από τις παραλίες της απόβασης της Νορμανδίας το 1944. Κύριος σκοπός των λιμένων αυτών ήταν η από θαλάσσης υποστήριξη των δυνάμεων που έκαναν την απόβαση με πολεμικό υλικό, καύσιμα και τρόφιμα.

Αεροφωτογραφία του "λιμένα Μάλμπερι β'" στην Αρρομάνς της Νορμανδίας, στις 27 Οκτωβρίου 1944
Καταγγελίες από το υπουργείο Άμυνας της Ταϊβάν
Σε μία πρώτη αντίδραση, το υπουργείο Άμυνας της Ταϊβάν προέβη σε καταγγελίες για την αύξηση της κινεζικής στρατιωτικής δραστηριότητας καθώς το Πεκίνο ολοκλήρωσε τη δεύτερη ημέρα στρατιωτικών ασκήσεων τη νύχτα της Τετάρτης, 2 Απριλίου.
Στις επίσημες αναφορές, η Ταϊβάν σημειώνει ότι έχει εντοπίσει 59 πολεμικά αεροσκάφη και 23 πλοία του κινεζικού πολεμικού ναυτικού που επιχειρούσαν γύρω από το νησί.
Η Κίνα, η οποία θεωρεί την Ταϊβάν ως δικό της έδαφος παρά τις αντιρρήσεις της εκεί κυβέρνησης, ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι οι ασκήσεις Strait Thunder-2025A, οι οποίες περιελάμβαναν ασκήσεις με πραγματικά πυρά και έγιναν στα βόρεια του νησιού, ολοκληρώθηκαν.
Πηγή: Thetoc.gr