Εταιρείες ξοδεύουν συμβολικά ποσά σε διαφημίσεις στο X, για να κρατήσουν τον Μασκ «χαρούμενο»

ΠΟΛΙΤΗΣ NEWS

Header Image

Σε μια προσπάθεια ν' αποφύγουν μια δημόσια διαμάχη με τον Έλον Μασκ

Τα μεγάλα brands διαθέτουν μικρά ποσά του διαφημιστικού τους προϋπολογισμού στο X του Έλον Μασκ, επιδιώκοντας να αποφύγουν να θεωρηθεί ότι μποϊκοτάρουν την πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης και να προκαλέσουν δημόσια διαμάχη με τον ολιγάρχη ιδιοκτήτη της.

Πολλά στελέχη μάρκετινγκ δήλωσαν στους Financial Times ότι οι εταιρείες αισθάνονται πίεση να δαπανήσουν ένα ονομαστικό ποσό στο X μετά τον υψηλού προφίλ ρόλο του Έλον Μασκ στην αμερικανική κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ. Όπως εξήγησαν, σε αυτή την απόφαση συντέλεση η τακτική του Μασκ να κινηθεί νομικά εναντίον όσων σταμάτησαν τη διαφήμιση στο Χ μετά την εξαγορά του Twitter με 44 δισ. δολάρια στα τέλη του 2022 είχε επίσης προκαλέσει συναγερμό. Τον περασμένο μήνα, το X προσέφυγε νομικά κατά περίπου 12 ακόμα εταιρειών, μεταξύ των οποίων η Shell, η Nestlé, το Pinterest και η Lego.

«Όποιο ποσό είναι αρκετό για να μείνετε εκτός της λίστας των άτακτων» δήλωσε ο Lou Paskalis, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας συμβούλων μάρκετινγκ AJL Advisory και πρώην στέλεχος της Bank of America στον τομέα των μέσων ενημέρωσης. «Δεν είναι επειδή ο κίνδυνος για την ασφάλεια του brand έχει εξαφανιστεί. Αλλά ο πολύ μεγαλύτερος κίνδυνος είναι ότι ένα σχόλιο του Μασκ στον Τύπο στέλνει την τιμή της μετοχής σας στα τάρταρα, και αντί για ένα ρίσκο πολλών εκατομμυρίων δολαρίων αντιμετωπίζετε ένα ρίσκο πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων» εξήγησε.

Η κίνηση αυτή έρχεται καθώς το X αγοράστηκε αυτή την εβδομάδα από τον όμιλο τεχνητής νοημοσύνης xAi του Μασκ σε μια συμφωνία που αποτιμά την πλατφόρμα κοινωνικών μέσων στα 45 δισ. δολάρια, συμπεριλαμβανομένου του χρέους. Η xAI έχει ήδη χρησιμοποιήσει δεδομένα από την πλατφόρμα X για την εκπαίδευση του Grok, του chat bot που ανταγωνίζεται πλατφόρμες όπως το ChatGPT της OpenAI – εταιρεία που ίδρυσε ο Μασκ πριν αποχωρήσει λόγω διαφορών στρατηγικής.

Οι επενδυτές έχουν ενθαρρυνθεί από την εγγύτητα του Μασκ με τη διοίκηση Τραμπ, καθώς και από τις ενδείξεις ότι η προσέγγισή του για τη μείωση του κόστους ήταν αποτελεσματική και τα έσοδα βελτιώνονται.

Ο Έλον Μασκ και η διευθύνουσα σύμβουλος του X, Λίντα Γιακαρίνο, έχουν θέσει έναν στόχο που αποσκοπεί στην αύξηση των διαφημιστικών εσόδων πίσω στα επίπεδα του 2022, σύμφωνα με δύο άτομα που γνωρίζουν το θέμα. Πιστεύουν ότι αυτό είναι το ελάχιστο που θα έπρεπε να αποφέρει το X χωρίς το πλήγμα που προκαλούν οι μάρκες που «μποϊκοτάρουν» ή αποφεύγουν την πλατφόρμα λόγω της ακροδεξιάς πολιτικής της κλίσης.

Σύμφωνα με στοιχεία της Emarketer, τα έσοδα του X θα αυξηθούν στα 2,3 δισ. δολάρια φέτος σε σύγκριση με 1,9 δισ. δολάρια πριν από ένα χρόνο. Ωστόσο, οι παγκόσμιες πωλήσεις το 2022, όταν ο όμιλος ήταν γνωστός ως Twitter και τον ανέλαβε ο Μασκ, ήταν 4,1 δισ. δολάρια.

Η συνολική διαφημιστική δαπάνη στις ΗΠΑ για το X μειώθηκε κατά 2% τους δύο πρώτους μήνες του 2025 σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, σύμφωνα με στοιχεία του ομίλου έρευνας αγοράς Sensor Tower, παρά την πρόσφατη επιστροφή ομίλων όπως η Hulu και η Unilever.

Πηγή: lifo.gr

ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Λογότυπο Altamira

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.

Διαβάστε περισσότερα

Κάντε εγγραφή στο newsletter του «Π»

Εγγραφείτε στο Newsletter της εφημερίδας για να λαμβάνετε καθημερινά τις σημαντικότερες ειδήσεις στο email σας.

ΕΓΓΡΑΦΗ

Ακολουθήστε μας στα social media

App StoreGoogle Play