Πολλές χώρες της Ευρώπης κάνουν ή έχουν κάνει συζητήσεις σχετικά με το θέμα απαγόρευσης των κινητών στα σχολεία και έχουν ήδη ξεκινήσει να εφαρμόζουν τον κανόνα αυτό με πρώτα παραδείγματα την Ολλανδία και συγκεκριμένα στο κολλέγιο Calvijn όπου η απαγόρευση των κινητών τέθηκε σε ισχύ.
Την ιδέα της απαγόρευσης των κινητών ακολούθησε η Γαλλία με το να υλοποιήσει ένα μικρό τεστ σε 200 σχολεία όπου οι μαθητές μέχρι 15 ετών θα παραδίδουν τα κινητά τους στην είσοδο του σχολείου και θα τα παραλαμβάνουν στο τέλος της σχολικής ημέρας. Η Γερμανία έχει επίσης αποκλείσει την χρήση κινητών στα σχολεία και χρησιμοποιούνται μόνο για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Η Ιταλία ήταν αυτή που είχε προτείνει τον αποκλεισμό των κινητών στα σχολεία στις αρχές του 2000 και μετά την ακολούθησαν αργότερα το 2017. Επίσης η Πορτογαλία πειραματίζεται και θέτει μερικές σχολικές μέρες τον μήνα να είναι χωρίς τηλέφωνα.
Η Ελλάδα ακόμα συζητά διάφορα μέτρα για την απαγόρευση κινητών αλλά όπως όλα δείχνουν, φαίνεται τελικά ότι θα ακολουθήσει την τακτική της Γερμανίας όπου θα προστεθούν ντουλαπάκια όπου θα τοποθετούν οι μαθητές τα κινητά τους (πηγή: The Guardian).
Το να τεθεί σε περισσότερα σχολεία της Ευρώπης ο αποκλεισμός των κινητών στα σχολεία είναι εξαιτίας πολλών προβλημάτων που εμφανίζονται αυτά τα χρόνια με την εξέλιξη της τεχνολογίας που έχει επηρεάσει τους νέους. Μερικά από τα πιο σημαντικά προβλήματα έχουν ως αποτέλεσμα:
Διάσπαση της προσοχής
Τα κινητά τηλέφωνα θεωρούνται μεγάλος παράγοντας διάσπασης της προσοχής των μαθητών κατά τη διάρκεια των μαθημάτων. Αντί να εστιάζουν στο μάθημα, οι μαθητές μπορεί να ασχολούνται με τα social media, τα μηνύματα ή τα παιχνίδια, γεγονός που επηρεάζει αρνητικά τη συμμετοχή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Κοινωνική απομόνωση
Τα κινητά πολλές φορές ενισχύουν την απομόνωση, καθώς οι μαθητές προτιμούν να ασχολούνται με τις συσκευές τους. Η υπερβολική χρήση κινητών μπορεί να μειώσει την κοινωνική αλληλεπίδραση μεταξύ των μαθητών, καθώς μπορεί να προτιμούν την εικονική επικοινωνία.
Σχολικός εκφοβισμός (Cyberbullying)
Τα κινητά τηλέφωνα επιτρέπουν στους μαθητές να στέλνουν μηνύματα ή να αναρτούν προσβλητικό περιεχόμενο για άλλους μαθητές στα social media ή σε ομάδες συνομιλίας. Το cyberbullying μπορεί να ενταθεί όταν οι μαθητές έχουν συνεχή πρόσβαση στα κινητά τους μέσα στο σχολικό περιβάλλον.
Τα αρνητικά αποτελέσματα της χρήσης κινητών στα σχολεία είναι πολλά και μπορούν να επηρεάσουν σοβαρά τόσο την ακαδημαϊκή απόδοση όσο και την ψυχική και σωματική υγεία των μαθητών. Για την αποφυγή αυτών των αρνητικών συνεπειών, είναι απαραίτητη η σωστή διαχείριση, η θέσπιση κανόνων και η συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών. Το ότι αυτό το φαινόμενο φαίνεται ότι δεν ελαττώνεται έχει κάνει πολλά σχολεία χωρών να πάρουν τέτοιου είδους αποφάσεις, όπως αυτή του αποκλεισμού των κινητών και άλλων συσκευών στα σχολεία.
Πηγή: ertnews.gr
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.