Οι Γερμανοί φοβούνται την Κίνα και αντιδρούν με την είσοδο της Cosco στο λιμάνι του Αμβούργου

ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ Δημοσιεύθηκε 27.10.2022
Οι Γερμανοί φοβούνται την Κίνα και αντιδρούν με την είσοδο της Cosco στο λιμάνι του Αμβούργου
Η κινεζική εταιρεία θα μπορεί να αποκτήσει μερίδιο κάτω του 25% στον τερματικό σταθμό Tollerort

Η απόφαση του Καγκελάριου Όλαφ Σολτς να συναινέσει στη μερική πώληση ενός τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Αμβούργου στην κινεζική κρατική εταιρεία COSCO επικρίνεται έντονα από τμήματα της Ομοσπονδιακής Κυβέρνησης, σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας Tagesspiegel.

Ο Σολτς επέβαλε στο Υπουργικό Συμβούλιο την πώληση παρά τις σημαντικές ανησυχίες που εκφράστηκαν από τα αρμόδια Υπουργεία για θέματα Ασφαλείας. Το Υπουργείο Εξωτερικών, του οποίου ηγείται πολιτικός των Πρασίνων, κατέθεσε υπόμνημα στο Υπουργικό Συμβούλιο. Η απόκτηση του μεριδίου διευρύνει δυσανάλογα «τη στρατηγική επιρροή της Κίνας στις γερμανικές και ευρωπαϊκές υποδομές Μεταφορών, καθώς και την εξάρτηση της Γερμανίας από την Κίνα», αναφέρεται στο υπόμνημα. Όλα τα Υπουργεία υπό το κόμμα των Φιλελευθέρων, καθώς και το Υπουργείο Οικονομίας συμφώνησαν με τις παρατηρήσεις.

Μετά από πολυήμερες συζητήσεις, το Υπουργικό Συμβούλιο ενέκρινε την Τετάρτη την είσοδο των Κινέζων στο λιμάνι του Αμβούργου –αν και σε μικρότερο ποσοστό.

Σύμφωνα με την απόφαση, η COSCO θα αποκτήσει μερίδιο 24,9% στον φορέα εκμετάλλευσης του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων Tollerort της Λιμενικής Αρχής του Αμβούργου HHLA. Αρχικά συζητούνταν μερίδιο της τάξης του 35%. Μέχρι στιγμής δεν έχει διαφανεί η αντίδραση της COSCO στη νέα κατάσταση. Ωστόσο, με επιστολή της προς τους επενδυτές, ανακοίνωσε ότι η γερμανική πλευρά δεν έχει λάβει ακόμη απόφαση και ότι θα πρέπει να εξεταστούν οι νέοι όροι. «Δεν υπάρχει καμία εγγύηση ότι η συναλλαγή θα πραγματοποιηθεί ή το πότε θα καταστεί δυνατόν να πραγματοποιηθεί», αναφέρεται στην επιστολή.

Σύμφωνα με πληροφορίες της ε/φ, το ομοσπονδιακό Υπουργείο Εξωτερικών επεσήμανε «τους σημαντικούς κινδύνους που προκύπτουν, όταν στοιχεία της ευρωπαϊκής υποδομής μεταφορών τίθενται υπό την επιρροή ή τον έλεγχο της Κίνας –ενώ η ίδια η Κίνα δεν επιτρέπει στη Γερμανία να συμμετέχει στα κινεζικά λιμάνια».

Σε περίπτωση κρίσης στις σχέσεις με το Πεκίνο, η συμμετοχή της Κίνας στο λιμάνι του Αμβούργου θα άνοιγε τη δυνατότητα πολιτικής εκμετάλλευσης μέρους της υποδομής ζωτικής σημασίας στη Γερμανία και την Ευρώπη, υποστηρίζεται από το Υπουργείο Εξωτερικών.

Πριν από τη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου, όλα τα Υπουργεία που συμμετείχαν στην εξέταση των θεμάτων Ασφαλείας είχαν εκφράσει ανησυχίες, συμπεριλαμβανομένων του Υπουργείου Εσωτερικών και του Υπουργείου Άμυνας, των οποίων ηγούνται πολιτικοί του SPD.

Το Υπουργείο Εσωτερικών -σύμφωνα με το ρεπορτάζ- δεν συμφώνησε με το σημείωμα του Υπουργείου Εξωτερικών, ενώ το Υπουργείο Άμυνας άφησε αναπάντητο σχετικό ερώτημα που του τέθηκε.

Εχθές ο υπηρεσιακός Υφυπουργός στο Υπουργείο Οικονομικών, Στέφεν Σίμπις έστειλε επιστολή στο Διευθυντή της Καγκελαρίας Βόλφγκανγκ Σμιτ, στην οποία διατύπωνε ανησυχίες: Κατά την άποψη του Υπουργείου Οικονομικών, η συμμετοχή της κρατικής κινεζικής εταιρείας στο λιμάνι του Αμβούργου αποτελεί «μοιραίο οικονομικό και γεωπολιτικό μήνυμα».

Ζήτησε δε να παρακολουθούνται στενά οι μελλοντικές αποφάσεις και εξελίξεις στο λιμάνι του Αμβούργου. Επίσης «να αναπτυχθεί μια κοινή θέση της Ομοσπονδιακής Κυβέρνησης σε σχέση με όλες τις επενδύσεις της Κίνας, η οποία θα είναι ενσωματωμένη σε μια ευρωπαϊκή Στρατηγική». Ο Σίμπις θεωρείται έμπιστος του Υπουργού Οικονομικών Κρίστιαν Λίντνερ των Φιλελευθέρων

Ο Καγκελάριος απέρριψε την κριτική. Όταν ρωτήθηκε, γιατί αγνόησε τις προειδοποιήσεις των Υπουργείων, εκπρόσωπος της κυβέρνησης επεσήμανε ότι κατά τον Καγκελάριο δεν διακυβεύεται η πώληση του λιμανιού, αλλά «μόνο» ενός μεριδίου σε έναν μόνο τερματικό σταθμό. Το σχετικά μικρό μερίδιο δεν εξασφαλίζει καμία στρατηγική επιρροή στην κινεζική εταιρεία, πρόσθεσε.

Σύμφωνα με την ε/φ FAZ, o Σολτς ο οποίος ταξιδεύει στο Πεκίνο τον Νοέμβριο, δεν θέλει εκ των προτέρων να εκνευρίσει τον “αυτοκράτορα” Ξι Ζιπίνγκ. Αλλά και οι επικεφαλής των γερμανικών επιχειρήσεων, οι οποίοι σκέφτονται τις εγκαταστάσεις παραγωγής τους και την τεράστια αγορά, προειδοποιούν για τους κινδύνους.

Για το ίδιο θέμα η ιστοσελίδα της γερμανικής Ραδιοφωνίας Deutschlandfunk υπογραμμίζει πως μια επιπόλαιη συμφωνία με την κινεζική κρατική εταιρεία COSCO θα αποτελούσε αφελή και επικίνδυνη απόφαση. Η COSCO κατέχει ήδη μετοχές σε πολλά ευρωπαϊκά λιμάνια όπως το Ρότερνταμ, η Βαλένθια, η Γένοβα.

Το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου, ο Πειραιάς, ανήκει εξ ολοκλήρου στην COSCO. Είναι ένα σημαντικό και ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια της Μεσογείου, το οποίο έπεσε στα χέρια των Κινέζων, καθώς η γερμανική κυβέρνηση με την πολιτική λιτότητας που επιβλήθηκε υπό την πρώην Καγεκλάριο Μέρκελ δεν άφησε στην Ελλάδα άλλη επιλογή.

Η μερική απαγόρευση συμμετοχής της COSCO -ή μερική έγκριση, ανάλογα με την οπτική γωνία- είναι μια λύση ανάγκης, αλλά τίποτα περισσότερο. Το 24,9% είναι καλύτερο από το 35% ως μερίδιο συμμετοχής, αλλά εξακολουθεί να είναι πολύ μεγάλο.

Κατά τα φαινόμενα -αναφέρει η ιστοσελίδα-ο Σολτς φοβόταν να ταξιδέψει στην Κίνα με άδεια χέρια. Κι όμως εν προκειμένω το ζητούμενο δεν είναι η κατακεραύνωση της Κίνας, αλλά το να κατονομαστούν οι πιθανοί κίνδυνοι. Όπως κατέδειξε ο επιθετικός πόλεμος της Ρωσίας, ίσως οι προειδοποιήσεις θα πρέπει να λαμβάνονται σοβαρά υπόψη πριν να είναι πολύ αργά.

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Οι κρίσιμες ώρες πριν ανοίξουν οι κάλπες, κρίνουν τα πάντα και για τους «τρεις»
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Οι κρίσιμες ώρες πριν ανοίξουν οι κάλπες, κρίνουν τα πάντα και για τους «τρεις»

Οι κρίσιμες ώρες πριν ανοίξουν οι κάλπες, κρίνουν τα πάντα και για τους «τρεις»

Όλα έτοιμα για την Κυριακή - Εκλογές με drones, 561.033 οι εκλογείς
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Όλα έτοιμα για την Κυριακή - Εκλογές με drones, 561.033 οι εκλογείς

Όλα έτοιμα για την Κυριακή - Εκλογές με drones, 561.033 οι εκλογείς

Τι μεταρρύθμιση θέλουμε όταν ακυρωτικές αποφάσεις δικαστηρίων δεν εφαρμόζονται;

Τι μεταρρύθμιση θέλουμε όταν ακυρωτικές αποφάσεις δικαστηρίων δεν εφαρμόζονται;

Τι μεταρρύθμιση θέλουμε όταν ακυρωτικές αποφάσεις δικαστηρίων δεν εφαρμόζονται;

Πέθανε ο θρύλος της μόδας και σχεδιαστής Paco Rabanne - Μάγεψε και με τα αρώματα του οίκου του
PEOPLE

Πέθανε ο θρύλος της μόδας και σχεδιαστής Paco Rabanne - Μάγεψε και με τα αρώματα του οίκου του

Πέθανε ο θρύλος της μόδας και σχεδιαστής Paco Rabanne - Μάγεψε και με τα αρώματα του οίκου του

Βροχερό σκηνικό σήμερα και αύριο - Στα 31 εκατοστά το χιόνι
ΚΥΠΡΟΣ

Βροχερό σκηνικό σήμερα και αύριο - Στα 31 εκατοστά το χιόνι

Βροχερό σκηνικό σήμερα και αύριο - Στα 31 εκατοστά το χιόνι