Αύξηση των τελών διέλευσης σε Σουέζ και Βόσπορο - Προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα στην Ευρώπη

ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ Δημοσιεύθηκε 25.9.2022
Αύξηση των τελών διέλευσης σε Σουέζ και Βόσπορο - Προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα στην Ευρώπη
Η λιμενική αρχή της διώρυγας του Σουέζ ανακοίνωσε αύξηση στα τέλη διέλευσης των πλοίων κατά 15% από τις αρχές του 2023.

AP Photo/Emrah Gurel

Αύξηση του κόστους ταξιδίων στα πλοία αναμένεται να προκαλέσει η άνοδος των τιμών στα τέλη διέλευσης που αναμένονται σε Σουέζ και Βόσπορο, κάτι που εκτιμάται ότι θα αντικατοπτριστεί και στις τιμές των διακινούμενων προϊόντων τα οποία φτάνουν στον τελικό καταναλωτή.

Η λιμενική αρχή της διώρυγας του Σουέζ ανακοίνωσε αύξηση στα τέλη διέλευσης των πλοίων κατά 15% από τις αρχές του 2023.

Όπως ανακοίνωσε ο Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της SCA, Osama Rabie, η αύξηση στα τέλη διέλευσης από το 2023 θα είναι για όλους τους τύπους πλοίων, ενώ στα bulk carriers και τα κρουαζιερόπλοια θα ανέλθει στο 10%.

Ο κ. Rabie χαρακτήρισε τη συγκεκριμένη απόφαση αναπόφευκτη και αναγκαία υπό το πρίσμα του παγκόσμιου πληθωρισμού που ξεπέρασε το 8% και που μεταφράζεται σε αυξημένο λειτουργικό κόστος των υπηρεσιών πλοήγησης που παρέχονται στη διώρυγα.

Η SCA αναμένει ότι τα ετήσια έσοδά της θα αυξηθούν κατά 700 εκατομμύρια δολάρια μετά την επιβολή των νέων τελών διαμετακόμισης το επόμενο έτος.

Αύξηση και σε Βόσπορο

Αυξήσεις στα τέλη διέλευσης του Βοσπόρου αναμένονται από τις 7 Οκτωβρίου του 2022. Ήδη η Ένωση Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων (ΕΕΝΜΑ) έχει ζητήσει την παρέμβαση των υπουργείων Εξωτερικών και Ναυτιλίας προς τις τουρκικές αρχές, ενώ η απόφαση αφορά όλες τις κατηγορίες πλοίων. Ο Πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων, Χαράλαμπος Σημαντώνης, έχει αναφέρει ότι η αύξηση των τελών διέλευσης έγινε γνωστή μέσω e-mail στους Τούρκους πράκτορες και στη συνέχεια γνωστοποιήθηκε και προς τις ελληνικές εταιρείες.

Έκανε λόγο για μια αιφνιδιαστική και πρωτόγνωρη κίνηση που πλήττει την εύρυθμη λειτουργία του εμπορίου και κατ' επέκταση τη ναυτιλία, χωρίς να έχει προηγηθεί κάποια διαβούλευση με τους φορείς της.

Σύμφωνα με στοιχεία ναυτιλιακών πρακτόρων αν υπάρξει αύξηση στην τιμή, η διέλευση ενός mini bulk carrier την ημέρα από τα 1.358,22 δολάρια θα αυξηθεί στα 7.009,44 δολ., στα πλοία handysize από τα 3.134,89 στα 15.863,04, στα πλοία supramax από τα 4.844,57 δολ. στα 24.176,64 και στα panamax από τα 6.384,28 στα 32.305,44 δολάρια.

Σημειώνεται ότι η κίνηση των πλοίων μέσω του Βοσπόρου αυξήθηκε το 2021, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα, καθώς η Τουρκία προχωρά σε ένα σχέδιο για μια εναλλακτική πλωτή οδό. Σύμφωνα με την εφημερίδα «Σαμπάχ», ο αριθμός των πλοίων το 2021, συμπεριλαμβανομένων των δεξαμενόπλοιων, που διήλθαν από το στενό που συνδέει τη Μαύρη Θάλασσα με τον Μαρμαρά και τη Μεσόγειο ανήλθε σε 38.551.

Συμφόρηση των πλοίων στην Ευρώπη λόγω αυξημένης ζήτησης άνθρακα

Σοβαρά προβλήματα συμφόρησης πλοίων στα ευρωπαϊκά λιμάνια προκαλεί η αυξημένη ζήτηση άνθρακα από πολλές επιχειρήσεις ηλεκτρισμού τους τελευταίους μήνες καθώς γίνεται προσπάθεια κάλυψης των ενεργειακών αναγκών ως αποτέλεσμα των επιπτώσεων από τον ρωσο-ουκρανικό πόλεμο.

Σύμφωνα με έρευνα του οίκου αναλύσεων VesselsValue, o μέσος χρόνος αναμονής για τα bulk carriers στη Βορειοδυτική Ευρώπη κινήθηκε πάνω από τον ιστορικό μέσο όρο το μεγαλύτερο διάστημα του τρέχοντος έτους.

Στα τέλη Μαΐου και στις αρχές Ιουνίου αυξήθηκε ιλιγγιωδώς από τις 26 στις 45 ώρες και κορυφώθηκε στα τέλη Ιουλίου στις 52 ώρες.

Την ίδια ώρα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα έχει προκαλέσει η απεργία στο λιμάνι του Λίβερπουλ όπου περισσότεροι από 560 λιμενικοί και μηχανικοί συντήρησης πραγματοποιούν κινητοποιήσεις δύο εβδομάδων, με ορίζοντα λήξης στις 3 Οκτωβρίου.

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Συνεχίζει να εξυβρίζει ΜΜΕ ο Νικόλας Παπαδόπουλος - Νέα επίθεση κατά Πολίτη, Ρεπόρτερ και Αλήθειας
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Συνεχίζει να εξυβρίζει ΜΜΕ ο Νικόλας Παπαδόπουλος - Νέα επίθεση κατά Πολίτη, Ρεπόρτερ και Αλήθειας

Συνεχίζει να εξυβρίζει ΜΜΕ ο Νικόλας Παπαδόπουλος - Νέα επίθεση κατά Πολίτη, Ρεπόρτερ και Αλήθειας

Στο τραπέζι της Ιεράς Συνόδου η αλλαγή ημερομηνίας των Αρχιεπισκοπικών εκλογών
ΚΥΠΡΟΣ

Στο τραπέζι της Ιεράς Συνόδου η αλλαγή ημερομηνίας των Αρχιεπισκοπικών εκλογών

Στο τραπέζι της Ιεράς Συνόδου η αλλαγή ημερομηνίας των Αρχιεπισκοπικών εκλογών

Επίθεση σκύλου στον Άγιο Δομέτιο: Εντόπισε λάθος σκύλο η Αστυνομία
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Επίθεση σκύλου στον Άγιο Δομέτιο: Εντόπισε λάθος σκύλο η Αστυνομία

Επίθεση σκύλου στον Άγιο Δομέτιο: Εντόπισε λάθος σκύλο η Αστυνομία

Απών από την Ιερά Σύνοδο ο Μητροπολίτης Ταμασού Ησαΐας - Γιατί συζητείται αλλαγή ημερομηνίας
ΚΥΠΡΟΣ

Απών από την Ιερά Σύνοδο ο Μητροπολίτης Ταμασού Ησαΐας - Γιατί συζητείται αλλαγή ημερομηνίας

Απών από την Ιερά Σύνοδο ο Μητροπολίτης Ταμασού Ησαΐας - Γιατί συζητείται αλλαγή ημερομηνίας

Σήμερα η συνάντηση Πογιατζή-Μαυρογιάννη για την επιστολή σε σχέση με το «Κράτος Μαφία»
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σήμερα η συνάντηση Πογιατζή-Μαυρογιάννη για την επιστολή σε σχέση με το «Κράτος Μαφία»

Σήμερα η συνάντηση Πογιατζή-Μαυρογιάννη για την επιστολή σε σχέση με το «Κράτος Μαφία»