Μεγάλο στοίχημα για τον Μακρόν η απεργία των σιδηροδρομικών

ΠΟΛΙΤΗΣ NEWS Δημοσιεύθηκε 2.4.2018
Μεγάλο στοίχημα για τον Μακρόν η απεργία των σιδηροδρομικών
Τα συνδικάτα γνωρίζουν ότι κάνουν χοντρό παιγνίδι με τις απεργιακές κινητοποιήσεις στην SNCF, μία εταιρεία βαριά χρεωμένη

Το απεργιακό κύμα που ξεκινά από αυτή την εβδομάδα στη Γαλλία, με την έναρξη της "μάχης της σιδηροτροχιάς", αποτελεί σημαντικό τεστ για τον Πρόεδρο Εμανουέλ Μακρόν, αλλά και για τα συνδικάτα.


Το εναρκτήριο λάκτισμα δίνεται από τους σιδηροδρομικούς της SNCF, της δημόσιας εταιρείας που διαχειρίζεται τους γαλλικούς σιδηροδρόμους, με μία κινητοποίηση που θα διαταράξει τη ζωή 4,5 εκατομμυρίων καθημερινών επιβατών επί τρεις μήνες.

Διαμαρτυρόμενοι για το μεταρρυθμιστικό σχέδιο της Κυβέρνησης που θίγει ένα ειδικό εργασιακό καθεστώς που περιλαμβάνει εγγύηση δια βίου απασχόλησης, εφηύραν το σχήμα μίας διήμερης απεργίας κάθε πέντε ημέρες μέχρι το τέλος του Ιουνίου, δηλαδή 36 ημέρες απεργίας.

Η SNCF προαναγγέλλει σοβαρές ανωμαλίες στην κυκλοφορία των τρένων και ανακοίνωσε χθες ότι η απεργία μεταφράζεται για την Τρίτη στην κυκλοφορία ενός συρμού TGV (τρένου υψηλής ταχύτητας) στους οκτώ και ενός τοπικού τρένου στα πέντε κατά μέσο όρο.

Όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, μέχρι σήμερα, ο πρόεδρος της Γαλλίας έχει κατορθώσει να επιβάλει χωρίς μεγάλες αντιστάσεις τις μεταρρυθμίσεις, και κυρίως τη μεταρρύθμιση του εργασιακού κώδικα.

Η μέθοδός του, που χαρακτηρίζεται "βάρβαρη" από τους επικριτές του, είναι η ταχεία ενέργεια σε πολλά μέτωπα, πράγμα που αιφνιδιάζει τα συνδικάτα.

"Ανοίγοντας συνεχώς νέα μέτωπα, καθιστά τη διαμαρτυρία για το προηγούμενο μέτωπο παρωχημένη, αφού έχει ήδη ανοίξει ένα νέο", σύμφωνα με τον πολιτικό επιστήμονα Φιλίπ Μπροντ.

Αλλά αυτήν τη φορά ο Εμανουέλ Μακρόν ρισκάρει να συναντήσει ισχυρή αντίσταση, προειδοποιούν οι αναλυτές, αφού τα βάζει με την SNCF, το απόρθητο φρούριο, όπου πολλές κυβερνήσεις έχουν σπάσει τα δόντια τους.

Η πρόκληση είναι τέτοια που πολλοί πολιτικοί αξιωματούχοι και συνδικαλιστικά στελέχη φθάνουν μέχρι να παραβάλουν την αναμέτρηση με τη μετωπική σύγκρουση της Μάργκαρετ Θάτσερ με τους ανθρακωρύχους το 1984.




"Ο Εμανουέλ Μακρόν θέλει να τελειώνει με ό,τι απομένει από το κοινωνικό κράτος", καταγγέλλει ο Ερίκ Κοκερέλ, βουλευτής της France Insoumise (Ανυπότακτη Γαλλία). "Και ξεκινά από τον πιο οργανωμένο, τον πιο ενωμένο, τον πιο μαχητικό τομέα, τους σιδηροδρομικούς, λέγοντας όπως η Θάτσερ "όλα ή τίποτε".

"Η Γαλλία είναι η μόνη μεγάλη ευρωπαϊκή οικονομία που δεν έχει κερδίσει τη μάχη απέναντι στη μαζική ανεργία", (8,9% στο τέλος του 2017), είχε δηλώσει τον Αύγουστο ο Εμανουέλ Μακρόν.

Χθες, ο Υπουργός Προϋπολογισμού Ζεράλντ Νταρμανέν έκανε λόγο για "ήρεμη και απόλυτη αποφασιστικότητα" εκ μέρους της κυβέρνησης, ενώ έδωσε τη διαβεβαίωση ότι "δεν υπάρχει κανένα σχέδιο, φανερό ή κρυφό για την ιδιωτικοποίηση της SNCF", όπως φοβούνται ορισμένοι.

Τα συνδικάτα γνωρίζουν ότι κάνουν χοντρό παιγνίδι με τις απεργιακές κινητοποιήσεις στην SNCF, μία εταιρεία βαριά χρεωμένη που θα κληθεί να αντιμετωπίσει σύντομα τον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό.

Φοβούνται ότι εάν η Κυβέρνηση κερδίσει αυτήν τη συμβολική μάχη, θα ανοίξει ο δρόμος για την επιβολή και των επόμενων μεταρρυθμιστικών της σχεδίων.

Απέναντι στην αποφασιστικότητα της κυβέρνησης, τα συνδικάτα, διαιρεμένα και με χαμηλή εκπροσώπηση, ποντάρουν στην υποστήριξη της κοινής γνώμης.

Σύμφωνα με δημοσκόπηση Ifop για τη Journal du Dimanche, το 53% των Γάλλων θεωρούν αδικαιολόγητη την απεργία, έναντι 58% πριν από δύο εβδομάδες. Αυτό δείχνει ότι "η θέση των απεργών προωθείται καθώς φθάνουμε στην καρδιά της μάχης", σύμφωνα με τον Φρεντερίκ Νταμπί, γενικό διευθυντή της Ifop. Ταυτόχρονα όμως, το 72% των Γάλλων θεωρεί ότι η κυβέρνηση θα φθάσει μέχρι τέλους, διασφαλίζοντας και το κύρος του Εμανουέλ Μακρόν.

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Live streaming: Και τώρα η Τελετή Έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων 2024 - Το Παρίσι υπόσχεται να μας μείνει αξέχαστη
ΚΟΣΜΟΣ

Live streaming: Και τώρα η Τελετή Έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων 2024 - Το Παρίσι υπόσχεται να μας μείνει αξέχαστη

Live streaming: Και τώρα η Τελετή Έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων 2024 - Το Παρίσι υπόσχεται να μας μείνει αξέχαστη

Ολυμπιακοί: Πρώτος στη μάχη από τα μέλη της κυπριακής ολυμπιακής ομάδας ο Μάριος Γεωργίου
ΚΟΣΜΟΣ

Ολυμπιακοί: Πρώτος στη μάχη από τα μέλη της κυπριακής ολυμπιακής ομάδας ο Μάριος Γεωργίου

Ολυμπιακοί: Πρώτος στη μάχη από τα μέλη της κυπριακής ολυμπιακής ομάδας ο Μάριος Γεωργίου

Διαβάστε τα ονόματα της Κοινωνικής Συμμαχίας - Συγκροτήθηκαν οι Συντονιστικές Ομάδες
ΚΥΠΡΟΣ

Διαβάστε τα ονόματα της Κοινωνικής Συμμαχίας - Συγκροτήθηκαν οι Συντονιστικές Ομάδες

Διαβάστε τα ονόματα της Κοινωνικής Συμμαχίας - Συγκροτήθηκαν οι Συντονιστικές Ομάδες

Αρχίζει νέες έρευνες φυσικού αερίου στη Ανατολική Μεσόγειο η Τουρκία
ΚΟΣΜΟΣ

Αρχίζει νέες έρευνες φυσικού αερίου στη Ανατολική Μεσόγειο η Τουρκία

Αρχίζει νέες έρευνες φυσικού αερίου στη Ανατολική Μεσόγειο η Τουρκία

Ο Κυριάκος Κόκκινος διορίστηκε στο ΔΣ του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Καινοτομίας & Τεχνολογίας
ΚΥΠΡΟΣ

Ο Κυριάκος Κόκκινος διορίστηκε στο ΔΣ του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Καινοτομίας & Τεχνολογίας

Ο Κυριάκος Κόκκινος διορίστηκε στο ΔΣ του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Καινοτομίας & Τεχνολογίας