Στοιβαγμένα στα ταχυδρομεία το 40% των εξωδίκων από τις κάμερες

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΧΑΤΖΗΑΠΟΣΤΟΛΟΥ Δημοσιεύθηκε 15.9.2023
Στοιβαγμένα στα ταχυδρομεία το 40% των εξωδίκων από τις κάμερες
Στο μικροσκόπιο της Επιτροπής Μεταφορών τέθηκε το ύψος των εξωδίκων προστίμων και των στρεβλώσεων που παρατηρούνται λόγω της εγκατάστασης και λειτουργίας του συστήματος φωτοεπισήμανσης.

Στην παραδοχή ότι το σύστημα φωτοεπισήμανσης έχει τρωτά σημεία προχώρησε χθες ο υπουργός Μεταφορών Αλέξης Βαφεάδης, εκφράζοντας ταυτόχρονα τη θέληση, σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες, να βρεθούν οι λύσεις έτσι ώστε το σύστημα να λειτουργεί για πάταξη των τροχαίων παραβάσεων και όχι εις βάρος των πολιτών. Κατά τη συνεδρία της Επιτροπής Μεταφορών της Βουλής όπου εξετάστηκε η πορεία του συστήματος, ο υπουργός Μεταφορών παραδέχτηκε πως λίγο περισσότερο από το 40% των επιστολών που έχουν σταλεί σε πολίτες για τροχαίες παραβάσεις που καταγγέλθηκαν από το σύστημα φωτοεπισήμανσης, παραμένουν στα ράφια των ταχυδρομείων, λέγοντας πως ο πολίτης βλέπει τη συστημένη επιστολή και γνωρίζει πως πρόκειται για εξώδικο και εσκεμμένα δεν το παραλαμβάνει. Επιπρόσθετα, ο κ. Βαφεάδης έβαλε τελεία στη συζήτηση περί τοποθέτησης χρονομετρητών στα φώτα τροχαίας στα οποία έχουν τοποθετηθεί κάμερες. Όπως εξήγησε ενώπιον των βουλευτών, εντός του 2024 θα τοποθετηθούν έξυπνα φώτα και συνεπώς δεν υπάρχει λόγος για τοποθέτηση χρονομετρητών σε φώτα τροχαίας.

Τους έστησαν στον τοίχο

Κατά τη συνεδρία, τα μέλη της Επιτροπής Μεταφορών έστησαν στον τοίχο την Αστυνομία και το υπουργείο Μεταφορών για τον τρόπο λειτουργίας του συστήματος και των προβλημάτων που αντιμετωπίζει, λέγοντας πως με τον τρόπο που λειτουργεί σήμερα αποτελεί μια φοροεισπρακτική μηχανή για το κράτος. Μεγάλο μέρος της συζήτησης αναλώθηκε στον τρόπο που δρουν οι κινητές κάμερες, με τους βουλευτές να αναφέρουν πως τοποθετούνται σε πεζοδρόμια, τις κρύβουν πίσω από θάμνους, από στάσεις λεωφορείων και πολλές φορές δεν τοποθετούν τη σήμανση όπως προβλέπει η νομοθεσία. Παρομοίασαν τον τρόπο που ενεργούν με ενέδρες, λέγοντας πως δεν είναι δυνατόν να τοποθετείται κινητή κάμερα σε δρόμο όπου το όριο ταχύτητας είναι 30 χιλιόμετρα. Στο τραπέζι τέθηκε και η μείωση των ποινών των 150-200 ευρώ σε παραπτώματα όπως ζώνη, κράνος, τηλέφωνο σε 100-150 ευρώ και εάν υπάρχει επανάληψη του σφάλματος το ποσό αυτό να διπλασιάζεται. Εξετάστηκε, επίσης, η εξαγορά των βαθμών ποινής μιας μονάδας αλλά και ο χρόνος εξέτασης των ποινών από το δικαστήριο σε οδηγούς που χρεώθηκαν με 12 βαθμούς ποινής. Ζητήθηκε, επίσης, να γίνει επαναξιολόγηση του χρόνου μεταξύ της καταγγελίας και της επίδοσης της ποινής του παραπτώματος.

Ψάχνει λύσεις το υπουργείο

Ο υπουργός Μεταφορών, αφού παραδέχτηκε ότι το σύστημα αντιμετωπίζει προβλήματα, εξήγησε πως πρόθεσή του είναι να το επαναξιολογήσει. Σύμφωνα με τον κ. Βαφεάδη, το υπουργείο σε συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, σε επίπεδο Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας, προτίθεται να μελετήσει λύσεις και προτάσεις και δεσμεύτηκε να επιστρέψει στην Επιτροπή με συγκεκριμένες εισηγήσεις. Μια από τις εισηγήσεις η οποία βρίσκεται ήδη ενώπιον του υπουργού έχει να κάνει με τους παραβάτες που αρνούνται να παραλάβουν τα εξώδικα από τα ταχυδρομεία. Αφού αποκάλυψε πως το 40 % των επιστολών παραμένουν στα ταχυδρομεία, ο κ. Βαφεάδης είπε πως μια εισήγηση που υπάρχει, είναι όσοι δεν παραλαμβάνουν τις επιστολές τους, τότε το εξώδικο να μπαίνει στην ανανέωση της άδειας κυκλοφορίας του οδηγού, έτσι ώστε ο παραβάτης να μην έχει επιλογή να μην το πληρώσει. Επιπρόσθετα, ο υπουργός επανέλαβε την άποψη ότι θα πρέπει να βρεθεί λύση στα υψηλά εξώδικα που επιβάλλονται.

Μειώθηκαν τα θανατηφόρα

Ο βοηθός διευθυντής του Τμήματος Τροχαίας στο Αρχηγείο Αστυνομίας και συντονιστής για το θέμα της φωτοεπισήμανσης, Χάρης Ευριπίδου, είπε πως από την πρώτη ημέρα εφαρμογής του συστήματος έχουν καταγραφεί 247.747 καταγγελίες, από τις οποίες οι 178.473 αφορούν εξώδικα και τα υπόλοιπα επιστολές σε εταιρείες για υπόδειξη των οδηγών ή στις περιπτώσεις που θα οδηγηθούν απευθείας στο δικαστήριο λόγω της σοβαρότητας της παράβασης. Από τα 178.473 εξώδικα, τα 91.96 έχουν πληρωθεί. Σε ό,τι αφορά τα αδικήματα, οι κάμερες έχουν καταγράψει 143.470 παραβάσεις του ορίου ταχύτητας, άλλες 22.032 παραβιάσεις της άσπρης γραμμής και 12.971 του κόκκινου σηματοδότη. Ο κ. Ευριπίδου παρουσίασε στοιχεία τα οποία δείχνουν ότι το σύστημα είναι αποδοτικό, λέγοντας ότι αυτό αποδεικνύεται από τη μείωση που καταγράφεται στις θανατηφόρους οδικές συγκρούσεις. Σύμφωνα με τον βοηθό διευθυντή, για το 2023 υπάρχει μείωση της τάξης του 40% στις θανατηφόρες οδικές συγκρούσεις. Πρόσθεσε πως πέρσι είχαμε 38 νεκρούς και φέτος 18, συνεπώς καταγράφονται 12 νεκροί λιγότεροι. Σχολιάζοντας την απουσία σήμανσης από τις κινητές κάμερες, ο κ. Ευριπίδου εξήγησε πως αυτό προκύπτει από το γεγονός ότι οι πολίτες, είτε τις κλέβουν, είτε τις κτυπούν με τα αυτοκίνητά τους. Ανέφερε πως η Αστυνομία εντόπισε πινακίδα κινητής κάμερας μέχρι και σε πισίνα. Όσον αφορά τα σημεία που σταθμεύουν οι κινητές κάμερες, εξήγησε πως αυτά καθορίζονται από την Αστυνομία, όπως καθορίζονται και οι ώρες που θα λειτουργήσουν. Σύμφωνα με τον βοηθό διευθυντή του Τμήματος Τροχαίας, από τις εφτά το πρωί μέχρι τις εφτά το βράδυ, από τις 12 το μεσημέρι μέχρι και τα μεσάνυχτα και από τις εφτά το βράδυ μέχρι τις εφτά το πρωί της επόμενης ημέρας. Ο κ. Ευριπίδου αντέκρουσε τους ισχυρισμούς ότι οι κινητές κάμερες τοποθετούνται καλά κρυμμένα σημεία, εξηγώντας πως πρέπει να είναι σε εμφανή σημεία έτσι ώστε να μπορούν να καταγράφουν.

Ένα άλλο πρόβλημα που υπάρχει, και για το οποίο αναζητούνται τρόποι επίλυσης, έχει να κάνει με τις εταιρείες. Όπως εξήγησε, το αρχείο του εφόρου Εταιρειών δεν είναι ανανεωμένο, με αποτέλεσμα να έχει παλιές διευθύνσεις εταιρειών, κάτι το οποίο δυσχεραίνει τον εντοπισμό των παραβατών. Άλλο πρόβλημα που παρουσιάζει το σύστημα έχει να κάνει με τη επίδοση των εξωδίκων και όχι με τα απλήρωτα εξώδικα. Όπως εξήγησε ο κ. Ευριπίδου, οι πολίτες δεν παραλαμβάνουν τα συστημένα, με αποτέλεσμα να μην παραδίδονται. Επιπρόσθετα, εξήγησε πως υπάρχει και ένα ζήτημα με την πληρωμή των εξωδίκων η οποία γίνεται μόνο ηλεκτρονικά, με αποτέλεσμα κάποιοι να δυσκολεύονται να πληρώσουν. Για το θέμα αυτό σημείωσε πως γίνεται προσπάθεια με εισήγηση της Αστυνομία έτσι ώστε οι πολίτες να μπορούν να πληρώνουν και με μετρητά στα ταχυδρομεία.

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Live streaming: Και τώρα η Τελετή Έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων 2024 - Το Παρίσι υπόσχεται να μας μείνει αξέχαστη
ΚΟΣΜΟΣ

Live streaming: Και τώρα η Τελετή Έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων 2024 - Το Παρίσι υπόσχεται να μας μείνει αξέχαστη

Live streaming: Και τώρα η Τελετή Έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων 2024 - Το Παρίσι υπόσχεται να μας μείνει αξέχαστη

Ολυμπιακοί: Πρώτος στη μάχη από τα μέλη της κυπριακής ολυμπιακής ομάδας ο Μάριος Γεωργίου
ΚΟΣΜΟΣ

Ολυμπιακοί: Πρώτος στη μάχη από τα μέλη της κυπριακής ολυμπιακής ομάδας ο Μάριος Γεωργίου

Ολυμπιακοί: Πρώτος στη μάχη από τα μέλη της κυπριακής ολυμπιακής ομάδας ο Μάριος Γεωργίου

Διαβάστε τα ονόματα της Κοινωνικής Συμμαχίας - Συγκροτήθηκαν οι Συντονιστικές Ομάδες
ΚΥΠΡΟΣ

Διαβάστε τα ονόματα της Κοινωνικής Συμμαχίας - Συγκροτήθηκαν οι Συντονιστικές Ομάδες

Διαβάστε τα ονόματα της Κοινωνικής Συμμαχίας - Συγκροτήθηκαν οι Συντονιστικές Ομάδες

Αρχίζει νέες έρευνες φυσικού αερίου στη Ανατολική Μεσόγειο η Τουρκία
ΚΟΣΜΟΣ

Αρχίζει νέες έρευνες φυσικού αερίου στη Ανατολική Μεσόγειο η Τουρκία

Αρχίζει νέες έρευνες φυσικού αερίου στη Ανατολική Μεσόγειο η Τουρκία

Ο Κυριάκος Κόκκινος διορίστηκε στο ΔΣ του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Καινοτομίας & Τεχνολογίας
ΚΥΠΡΟΣ

Ο Κυριάκος Κόκκινος διορίστηκε στο ΔΣ του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Καινοτομίας & Τεχνολογίας

Ο Κυριάκος Κόκκινος διορίστηκε στο ΔΣ του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Καινοτομίας & Τεχνολογίας