«Παρακαλούμε για τα αυτονόητα» - Επιστολή πατέρα παιδιού με αναπηρία στην Βουλή

ΑΝΤΡΙΑ ΓΕΩΡΓΙΟΥ Δημοσιεύθηκε 11.9.2023
«Παρακαλούμε για τα αυτονόητα» - Επιστολή πατέρα παιδιού με αναπηρία στην Βουλή
«Το παιδί, στην Α’ τάξη, έχασε περίπου είκοσι μαθήματα εξαιτίας συχνών βλαβών του ανελκυστήρα αφού το μάθημα διεξαγόταν σε τάξη του πρώτου ορόφου».

Ενώπιον της Επιτροπής Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων της Βουλής ανοίγει ξανά το θέμα της παραβίασης του δικαιώματος ίσης μεταχείρισης των παιδιών με αναπηρία στα σχολεία. Αφορμή για τη σημερινή συζήτηση, μια επιστολή που εστάλη στα μέσα του περασμένου Μαΐου στους βουλευτές της επιτροπής, από έναν πατέρα παιδιού με αναπηρία. Πρόκειται για τον κύριο Κώστα Γρουτίδη, ο οποίος εν έτει 2023 διεκδικεί για το παιδί του, όπως και για κάθε άλλο παιδί που βρίσκεται σε τροχοκάθισμα, τα αυτονόητα. Μέσα από μια επιστολή- διαμαρτυρία, ο κ. Γρουτίδης μιλά για το πόσο εύκολο είναι για ένα παιδί σε τροχοκάθισμα να φοιτά σε ένα κυπριακό σχολείο, δίνοντας ως παράδειγμα το τι συνέβη στο παιδί του κατά τη διάρκεια μιας σχολικής εκδρομής.

«Με προδιαγραφές της Αγγλίας»

Παρουσιάζοντας τα γεγονότα της ιστορίας, ο κ. Γρουτίδης ανέφερε πως στην πρώτη εκδρομή το αμαξίδιο του παιδιού δέθηκε μόνο με μια ζώνη σε θέση που δεν προνοείται, δίπλα από άλλο τροχοκάθισμα. Μετά από φρενάρισμα του οδηγού, το αμαξίδιο γύρισε και «ττούμπαρε» στα δεξιά καθίσματα. Αντί για προστατευτικό, μπροστά από το παιδί υπήρχε μόνο η «τρύπα» με τα σκαλοπάτια του λεωφορείου. Το περιστατικό αυτό συνέβη στην προτελευταία σχολική εκδρομή, με τον πατέρα, θέλοντας να αποφύγει τα χειρότερα, να ενημερώνει μια εβδομάδα πριν την επόμενη εκδρομή το σχολείο, για να γίνει σωστή διευθέτηση. Τα όποια διαβήματα δεν απέδωσαν καθώς, όπως αναφέρεται και στην επιστολή, «το προορισμένο λεωφορείο ήταν τελικά ανεπαρκές και ακατάλληλο για μεταφορά των δύο μαθητών της τάξης που χρησιμοποιούν τροχοκάθισμα. Στο όχημα υπήρχε, με βάση τις προδιαγραφές του, θέση για μόνο ένα αμαξίδιο ΑμεΑ». Ενδεικτικός της αντιμετώπισης που λαμβάνουν τα άτομα με αναπηρία και ο διάλογος του κ. Γρουτίδη με υπάλληλο της εταιρείας. «Μπροστά στο λεωφορείο ενώπιον πολλών προσώπων, άτομο που εκπροσωπούσε την εταιρεία, επέμενε πως το λεωφορείο 'εν με τες προδιαγραφές της Αγγλίας'. Του αντέταξα πως δεν μας νοιάζει η Αγγλία αλλά η τήρηση και συμμόρφωση με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό. Μάλιστα, μου έλεγε 'έβκαρτον πάνω να τον δείσουμε τζιαι να δεις ότι εν έσιει πρόβλημα…'. Εκεί υπήρξε και η παρέμβαση του Μάριου: 'Μα δεν ξέρετε κύριε τα λεωφορεία σας; Τι γράφει στο τζάμι; Ένα τροχοκάθισμα'. Εννοείται πως δεν δέχτηκα να μεταφερθεί το παιδί μου χωρίς ασφάλεια και το πήγα στην εκδρομή με το δικό μας αυτοκίνητο». Ο κ. Γρουτίδης στην επιστολή του ζητά από τα αρμόδια Υπουργεία, Παιδείας και Μεταφορών στην προκειμένη, να αναλάβουν τις ευθύνες τους, δηλώνοντας τα εξής: «αν οι αρμόδιοι στα Υπουργεία Παιδείας και Μεταφορών αλλά πρωτίστως οι ίδιοι οι κύριοι υπουργοί, θεωρούν ότι η ασφάλεια του παιδιού ήταν στα σωστά επίπεδα, τους προκαλώ να κάνουν οι ίδιοι μια δοκιμή κάτω από τις ίδιες συνθήκες που περιέγραψα». Ο κ. Γρουτίδης αναφέρθηκε παράλληλα και στο εστιατόριο το οποίο επιλέγηκε για να γίνει η σχολική εκδρομή, στο οποίο δεν υπάρχει αναπηρική τουαλέτα.

Δεν είναι η πρώτη φορά

Όπως αναφέρει ο πατέρας, «σε όλη τη σχολική διαδρομή του παιδιού μέχρι σήμερα, χρειάστηκε να παρακαλέσουμε, να απαιτήσουμε ή και να αντιπαρατεθούμε με πολλούς, για διάφορα θέματα, που σχετίζονται με δικαιώματα και παροχές προς ΑμεΑ, μέχρι να βρεθούν σωστές και νόμιμες λύσεις ή να αρθούν άδικες αποφάσεις». Ο ίδιος μάλιστα δίνει και συγκεκριμένα παραδείγματα για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετώπισαν το παιδί του αρμόδιοι φορείς. Aνάμεσα σε άλλα αναφέρει ότι:

Υπουργείο Παιδείας: Προσχολική φοίτηση του παιδιού σε νηπιαγωγείο. Μας έστελναν σε μακρινό σχολείο και όχι σε αυτό της ενορίας μας. Στις τηλεφωνικές μας κλήσεις δεν απαντούσαν ολόκληρο καλοκαίρι. Χρειάστηκε να κάνω επιστολή και να συναντήσω τον διευθυντή δημοτικής εκπαίδευσης για να λυθεί το πρόβλημα.

Σχολική Εφορεία: Κατά τη διαδικασία πρόσληψης συνοδού δεν αποφάσισαν με γνώμονα το συμφέρον του παιδιού αλλά με «παιγνίδια αλληλοεξυπηρέτησης» προσέλαβαν την κόρη συγκεκριμένου σχολικού εφόρου. Έγινε αγώνας για διόρθωση των πραγμάτων.

Δημοτικό Σχολείο Αγίων Ομολογητών: Ράμπα θεατρικής σκηνής έγινε τέσσερα χρόνια μετά την εγγραφή του στο Δημοτικό Σχολείο Αγίων Ομολογητών. Για να μην βλέπει ο κόσμος και να σχολιάζει την ανυπαρξία ράμπας σκηνής και το ανέβασμά του από τα σκαλιά, πάρθηκε απόφαση να ανεβάζουν το παιδί από τα παρασκήνια. Πάλι με ακατάλληλο τρόπο, αλλά το πρόβλημα κρυβόταν.

Δήμος Λευκωσίας: Άρνηση να δεχτούν το παιδί στο καλοκαιρινό σχολείο. Όταν τελικά έγινε δεκτό το παιδί, δεν φρόντισαν να υπάρχουν δραστηριότητες που να ταιριάζουν στις ανάγκες και τις δυνατότητες του παιδιού. Οι μεταφορές του εκτός σχολείου σε πάρκα και άλλους χώρους γίνονταν από την οικογένεια παρόλο που καταβάλαμε εξ ολοκλήρου κάθε οφειλόμενη πληρωμή.

Θερινό Σχολείο Αγίου Βασιλείου: Άρνηση των συνοδών να αναλάβουν το παιδί λέγοντας πως δεν είναι εγγεγραμμένο. Βέβαια το όνομά του ήταν σβησμένο (με λευκό διορθωτικό) από όλες τις λίστες που κρατούσαν στα χέρια τους. Μια λίστα όμως τους διέφυγε, προς απόδειξη της κανονικής εγγραφής του παιδιού αλλά και της κοροϊδίας και απαξίωσης που τύχαμε. Το περιστατικό έγινε στην παρουσία και της Συνδετικής Λειτουργού του Υπ. Παιδείας, η οποία παρακολουθούσε απαθώς.

Ομοσπονδία Συνδέσμων Γονέων Δημ. Σχ. Λευκωσίας: λειτουργία κατασκηνωτικού χώρου στις Δύμες με ράμπες εκτός προδιαγραφών, με επικίνδυνες κλήσεις.

Σύνδεσμος Γονέων Γυμνασίου: διεξαγωγή ψυχαγωγικού παιδικού πάρτι σε μη προσβάσιμο χώρο.

Γυμνάσιο Ακρόπολης - Μάθημα Πληροφορικής: Το παιδί, στην Α’ τάξη, έχασε περίπου είκοσι μαθήματα εξαιτίας συχνών βλαβών του ανελκυστήρα αφού το μάθημα διεξαγόταν σε τάξη του πρώτου ορόφου. Οι διαμαρτυρίες μου για διορθωτικά μέτρα δεν εισακούονταν. Και βέβαια, καμιά αναπλήρωση μαθήματος.

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Νέες αιχμές Σκυλακάκη κατά Λευκωσίας για GSI: Πηγαίνω Κύπρο επειδή θα είναι παρών ο ΠτΔ, διαφορετικά θα κάναμε τηλεδιάσκεψη
ΕΛΛΑΔΑ

Νέες αιχμές Σκυλακάκη κατά Λευκωσίας για GSI: Πηγαίνω Κύπρο επειδή θα είναι παρών ο ΠτΔ, διαφορετικά θα κάναμε τηλεδιάσκεψη

Νέες αιχμές Σκυλακάκη κατά Λευκωσίας για GSI: Πηγαίνω Κύπρο επειδή θα είναι παρών ο ΠτΔ, διαφορετικά θα κάναμε τηλεδιάσκεψη

Δεύτερη αμερικανική παρέμβαση υπέρ ηλεκτρικής διασύνδεσης - Οι δηλώσεις του Τζέφρι Πάιατ στο συνέδριο του Economist
ΚΥΠΡΟΣ

Δεύτερη αμερικανική παρέμβαση υπέρ ηλεκτρικής διασύνδεσης - Οι δηλώσεις του Τζέφρι Πάιατ στο συνέδριο του Economist

Δεύτερη αμερικανική παρέμβαση υπέρ ηλεκτρικής διασύνδεσης - Οι δηλώσεις του Τζέφρι Πάιατ στο συνέδριο του Economist

Ζητούν την απομάκρυνση του βουλευτή Χρύσανθου Σαββίδη από την Επιτροπή Παιδείας
ΚΥΠΡΟΣ

Ζητούν την απομάκρυνση του βουλευτή Χρύσανθου Σαββίδη από την Επιτροπή Παιδείας

Ζητούν την απομάκρυνση του βουλευτή Χρύσανθου Σαββίδη από την Επιτροπή Παιδείας

ΣΥΡΙΖΑ: Κατατέθηκε η πρόταση μομφής κατά Κασσελάκη με 100 υπογραφές - Θέμα ηγεσίας και από Πολάκη
ΕΛΛΑΔΑ

ΣΥΡΙΖΑ: Κατατέθηκε η πρόταση μομφής κατά Κασσελάκη με 100 υπογραφές - Θέμα ηγεσίας και από Πολάκη

ΣΥΡΙΖΑ: Κατατέθηκε η πρόταση μομφής κατά Κασσελάκη με 100 υπογραφές - Θέμα ηγεσίας και από Πολάκη

Χωρίς «μπούσουλα» μπροστά σε αποφάσεις
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Χωρίς «μπούσουλα» μπροστά σε αποφάσεις

Χωρίς «μπούσουλα» μπροστά σε αποφάσεις