Πιθανούς αλλά και... απίθανους τρόπους να προκαλέσουν το ενδιαφέρον του εκλογικού σώματος ψάχνουν οι συνεργάτες των υποψηφίων για την προεδρία της Δημοκρατίας. Σε μια προσπάθεια να απευθυνθεί σε νεότερους ηλικιακά ψηφοφόρους, το επιτελείο Αναστασιάδη έριξε τους υπουργούς για να παίξουν μπάλα ακόμη και στο γήπεδο του... facebook.
Η ιδέα ανήκει στην ομάδα των social media του επιτελείου Αναστασιάδη και η αρχή έγινε χθες με τον υπουργό Εσωτερικών Κωνσταντίνο Πετρίδη, ο οποίος για δύο ώρες, πλαισιωμένος από συνεργάτες και συμβούλους του, απαντούσε μέσω του messenger στα ερωτήματα, αλλά και στα... αιτήματα πολιτών. Το γεγονός ότι ο υπουργός Εσωτερικών θα ήταν διαθέσιμος για δύο ώρες στους πολίτες που ήθελαν να του υποβάλουν ερωτήσεις μέσω facebook ανακοινώθηκε προηγουμένως με χορηγούμενη ανάρτηση στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης.
Όπως πληροφορούμαστε θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιποι υπουργοί το πεδίο δράσης των οποίων αφορά την καθημερινότητα των πολιτών (σ.σ. ο υπουργός Εξωτερικών, για παράδειγμα, δεν υπάρχει λόγος να περάσει από ανάλογη διαδικασία στο facebook). Στο επιτελείο Αναστασιάδη έκριναν ότι αυτή η μέθοδος τούς δίνει τη δυνατότητα να μιλήσουν με μία ηλικιακή ομάδα που όλο και πιο δύσκολα προσεγγίζεται πλέον. «Για να προσεγγίσεις τους πιο νέους ηλικιακά ψηφοφόρους πρέπει να πας σε χώρους που η παρουσία σου μόνο ενόχληση θα είναι, όπως στα εμπορικά κέντρα. Στην ύπαιθρο, όπου επίσης κάνουμε εξορμήσεις, δυστυχώς βρίσκουμε κυρίως ηλικιωμένους. Οπότε, είχε αυτήν την ιδέα η ομάδα των social media για να απευθυνθούμε και στους νεότερους ηλικιακά», εξήγησε στον «Π» στέλεχος του επιτελείου του Προέδρου της Δημοκρατίας. Είναι σαφές ότι η επιλογή να γίνει η συζήτηση μέσω του messenger, δηλαδή με ιδιωτικά μηνύματα στον λογαριασμό του υπουργού Εσωτερικών στο facebook και όχι δημόσια έγινε ακριβώς για να αποφευχθεί το... χάος, αλλά και τα διάφορα ευτράπελα. Βέβαια, σε μία τέτοια διαδικασία είναι αναμενόμενο ότι θα προκύψουν και αιτήματα για... εξυπηρετήσεις στα οποία δύσκολα θα μπορεί να ανταποκριθεί η κυβέρνηση, με το όποιο κόστος αυτό συνεπάγεται. Κρίθηκε πάντως ότι το όφελος αυτής της διαδικασίας είναι μεγαλύτερο.
Θυμίζουμε ότι και το επιτελείο Λιλλήκα έχει καθιερώσει να απαντά ο ίδιος ο υποψήφιος Πρόεδρος της Δημοκρατίας στα ερωτήματα των πολιτών μέσω εκπομπής που συντονίζουν δημοσιογράφοι και η οποία μεταδίδεται ζωντανά μέσω των σελίδων κοινωνικής δικτύωσης. Οι υπουργοί, από την άλλη, έτσι κι αλλιώς συμμετέχουν στην προεκλογική εκστρατεία και... οργώνουν τις κοινότητες, με αρκετούς εξ αυτών μάλιστα να διαμαρτύρονται ήδη για τα... έξτρα κιλά της προεκλογικής.
Τακτική... ΑΚΕΛ
Στο επιτελείο Παπαδόπουλου εφαρμόζουν την ίδια ώρα πρακτικές ΑΚΕΛ. Η περιοδεία του περασμένου Σαββατοκύριακου στα ορεινά με τη συμμετοχή και του ίδιου υποψηφίου Προέδρου Νικόλα Παπαδόπουλου, αλλά και στελεχών των κομμάτων που υποστηρίζουν την υποψηφιότητά του, δεν ήταν απλώς μία παρένθεση. Καλά ενημερωμένες πηγές ανέφεραν στον «Π» ότι η τακτική τής από πόρτα σε πόρτα προσέγγισης των ψηφοφόρων εφαρμόζεται σε μεγάλη κλίμακα εδώ και αρκετές μέρες από το επιτελείο Παπαδόπουλου. Η απευθείας επαφή με τους πολίτες κρίνεται πάντα ιδιαίτερα σημαντική και αρκετά αποτελεσματική. Σημειωτέον ότι τα μέλη του επιτελείου Παπαδόπουλου, που βρέθηκαν σε 25 διαφορετικές κοινότητες το περασμένο Σαββατοκύριακο, διένειμαν επί τη ευκαιρία και την προτεινόμενη νέα στρατηγική του προέδρου του ΔΗΚΟ στο Κυπριακό. Μάλιστα, όσοι συμμετείχαν στην περιοδεία διακινήθηκαν με λεωφορείο ντυμένο στα χρώματα της προεκλογικής εκστρατείας του Νικόλα Παπαδόπουλου, ενώ φρόντισαν να ενημερώσουν τα social media με φωτογραφικό υλικό από όλες τις κοινότητες που επισκέφθηκαν και τους πολίτες που συνάντησαν, καθιστώντας τους έτσι μέρος της προεκλογικής καμπάνιας. Το επιτελείο Παπαδόπουλου επιμένει να κτίζει κλίμα βεβαιότητας για την είσοδο του Νικόλα Παπαδόπουλου στον β’ γύρο.