Το σαρκοβόρο προϊστορικό σκουλήκι με τα αιχμηρά δόντια και τα άγκιστρα στο κεφάλι

ΠΟΛΙΤΗΣ NEWS Δημοσιεύθηκε 24.5.2024

Ένα προϊστορικό σκουλήκι που ανακαλύφθηκε στο Χέρεφορντσιρ του Ηνωμένου Βασιλείου, ήταν ένα σαρκοβόρο αρπακτικό που επέκτεινε το λαιμό του για να πιάσει και να φάει τη λεία του, σύμφωνα με τους επιστήμονες.

Το πλάσμα, που ονομάστηκε Radnorscolex latus, βρέθηκε σε ένα εγκαταλελειμμένο βικτοριανό λατομείο στο χωριό Λέντουαρνταϊν, κοντά στα σύνορα με την Ουαλία.

Αυτό το θαλάσσιο σκουλήκι πιστεύεται ότι ζούσε στον πυθμένα του ωκεανού πριν από περίπου 425 εκατομμύρια χρόνια, όταν η περιοχή βρισκόταν κάτω από το νερό. Η ανάλυσή του αποκαλύπτει ότι διέθετε έναν αναδιπλούμενο λαιμό που μπορούσε να επεκταθεί στον πυθμένα της θάλασσας για να πιάσει τη λεία που ήταν κρυμμένη μέσα στο ίζημα.

Σύμφωνα με τον Δρ Ρίτσι Χάουαρντ, έφορο απολιθωμένων αρθροπόδων στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας του Λονδίνου, το Radnorscolex θυμίζει τα γιγάντια σκουλήκια στο χολιγουντιανό μπλοκμπάστερ «Dune».

Όπως αναφέρει ο Guardian, αν και τα απολιθωμένα υπολείμματα του Radnorscolex ανακαλύφθηκαν για πρώτη φορά πριν έναν αιώνα, η τεχνολογία δεν ήταν αρκετά προηγμένη ώστε να επιτρέψει στους παλαιοντολόγους να τα εξετάσουν με μεγάλη λεπτομέρεια.

Οι ειδικοί από το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας χρησιμοποίησαν υπερσύγχρονες τεχνικές απεικόνισης για να αναλύσουν τα απομεινάρια.

Σύμφωνα με τα ευρήματά τους, που δημοσιεύονται στο περιοδικό Papers in Palaeontology, το Radnorscolex είχε σειρές από αιχμηρά δόντια και άγκιστρα στο κεφάλι του, τα οποία θα χρησιμοποιούσε για να αγκιστρωθεί στο έδαφος και να σύρει το σώμα του προς τα εμπρός για να κινηθεί.

Παρά το γεγονός ότι ήταν αρπακτικό, η ανάλυση δείχνει ότι το πλάσμα μεγάλωσε μόνο σε μήκος περίπου 8 εκατοστών.

Οι ερευνητές δήλωσαν ότι το Radnorscolex ανήκει σε μια ομάδα εξαφανισμένων σκουληκόμορφων ζώων, με την επιστημονική ονομασία Palaeoscolecida, τα οποία εξαφανίστηκαν εντελώς πριν από περίπου 400 εκατ. χρόνια λόγω της ταχείας αλλαγής του κλίματος και της στάθμης της θάλασσας.

Πηγή: CNN Greece