Νέο εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης οδηγεί σε θεραπείες για αυτοάνοσα

ΠΟΛΙΤΗΣ NEWS Δημοσιεύθηκε 23.5.2024
Νέο εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης οδηγεί σε θεραπείες για αυτοάνοσα

Ένας νέος, προηγμένος αλγόριθμος τεχνητής νοημοσύνης (AI) μπορεί να οδηγήσει σε καλύτερες και πιο έγκαιρες προβλέψεις και νέες θεραπείες για τα αυτοάνοσα νοσήματα, μια ομάδα παθήσεων που αναπτύσσονται όταν το ανοσοποιητικό σύστημα επιτίθεται λανθασμένα στα υγιή κύτταρα και τους ιστούς του οργανισμού. Ο αλγόριθμος «σκαλίζει» τον γενετικό κώδικα που διέπει αυτές τις παθήσεις, για να μοντελοποιήσει με μεγαλύτερη ακρίβεια τον τρόπο με τον οποίο εκφράζονται και ρυθμίζονται τα γονίδια που σχετίζονται με συγκεκριμένες αυτοάνοσες ασθένειες και να εντοπίσει πρόσθετα γονίδια κινδύνου.

Η έρευνα, με επικεφαλής μια ομάδα από το Penn State College of Medicine, κατάφερε να ξεπεράσει τις υπάρχουσες μεθοδολογίες, εντοπίζοντας 26% περισσότερες νέες συσχετίσεις γονιδίων και χαρακτηριστικών. Τα ευρήματα δημοσιεύονται στο Nature Communications.

«Όλοι φέρουμε μεταλλάξεις στο DNA. Η κατανόηση του τρόπου με τον οποίο αυτές επηρεάζουν την έκφραση γονιδίων που σχετίζονται με ασθένειες είναι ζωτικής σημασίας για την έγκαιρη πρόβλεψη ασθενειών, ιδίως στις αυτοάνοσες ασθένειες», δήλωσε ο Dajiang Liu, διακεκριμένος καθηγητής, αντιπρόεδρος έρευνας και διευθυντής τεχνητής νοημοσύνης και βιοϊατρικής πληροφορικής στο Penn State College of Medicine και συνεργάτης της μελέτης. «Η ακριβής πρόβλεψη του κινδύνου ασθένειας μέσω της τεχνητής νοημοσύνης επιτρέπει την έγκαιρη παρέμβαση», πρόσθεσε.

Η γενετική σχετίζεται στενά με την ανάπτυξη ασθενειών. Οι μεταλλάξεις στο DNA μπορούν να επηρεάσουν τη γονιδιακή έκφραση, ενώ, με τη σειρά του, το επίπεδο της γονιδιακής έκφρασης μπορεί να επηρεάσει σημαντικά τον κίνδυνο ασθένειας.

Πηγή: ygeiamou.gr