Εντοπίστηκε πυκνή ατμόσφαιρα σε βραχώδη πλανήτη διπλάσιου από τη Γη

ΠΟΛΙΤΗΣ NEWS Δημοσιεύθηκε 8.5.2024
Εντοπίστηκε πυκνή ατμόσφαιρα σε βραχώδη πλανήτη διπλάσιου από τη Γη
Η λεγόμενη υπερ-Γη - γνωστή ως 55 Cancri e - είναι ένας από τους λίγους βραχώδεις πλανήτες εκτός του ηλιακού μας συστήματος με σημαντική ατμόσφαιρα.

Μια πυκνή ατμόσφαιρα εντοπίστηκε γύρω από έναν πλανήτη διπλάσιο σε μέγεθος από τη Γη σε ένα κοντινό ηλιακό σύστημα, όπως ανέφεραν ερευνητές την Τετάρτη.

Η λεγόμενη σούπερ Γη - γνωστή ως 55 Cancri e - είναι από τους ελάχιστους βραχώδεις πλανήτες εκτός του ηλιακού μας συστήματος με σημαντική ατμόσφαιρα, τυλιγμένη σ′ ένα στρώμα από διοξείδιο του άνθρακα και μονοξείδιο του άνθρακα. Οι ακριβείς ποσότητες είναι ασαφείς. Η ατμόσφαιρα της Γης είναι ένα μείγμα αζώτου, οξυγόνου, αργού και άλλων αερίων.

«Είναι ίσως η πιο σταθερή απόδειξη μέχρι στιγμής ότι αυτός ο πλανήτης έχει ατμόσφαιρα», δήλωσε ο Ian Crossfield, αστρονόμος στο Πανεπιστήμιο του Κάνσας που μελετά εξωπλανήτες και δεν συμμετείχε στην έρευνα.

Η έρευνα δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Nature

Ο όρος Super Earth αναφέρεται στο μέγεθος ενός πλανήτη - μεγαλύτερου από τη Γη αλλά μικρότερου από τον Ποσειδώνα. Οι θερμοκρασίες σε αυτόν τον πλανήτη - οι οποίες μπορεί να φτάσουν τους 2.300 βαθμούς Κελσίου - σημαίνουν ότι είναι απίθανο να φιλοξενεί ζωή.

Αντίθετα, οι επιστήμονες λένε ότι η ανακάλυψη είναι ένα ελπιδοφόρο σημάδι ότι θα μπορούσαν να υπάρχουν και άλλοι τέτοιοι βραχώδεις πλανήτες με πυκνή ατμόσφαιρα που μπορεί να είναι πιο φιλόξενοι.

Ο εξωπλανήτης σε απόσταση 41 ετών φωτός είναι οκτώ φορές βαρύτερος από τη Γη και περιφέρεται τόσο κοντά γύρω από το άστρο του, τον Κοπέρνικο, ώστε να έχει μόνιμες πλευρές ημέρας και νύχτας. Ένα έτος φωτός αντιστοιχεί σχεδόν με 9,7 τρισεκατομμύρια χιλιόμετρα. Η επιφάνειά του είναι επικαλυμμένη με ωκεανούς μάγματος.

Για να προσδιορίσουν τη σύνθεση της ατμόσφαιράς του, οι ερευνητές μελέτησαν παρατηρήσεις του διαστημικού τηλεσκοπίου Webb πριν και μετά το πέρασμα του πλανήτη πίσω από το άστρο του.

Διαχώρισαν το φως που εκπέμπει ο πλανήτης σε σχέση με το άστρο του και χρησιμοποίησαν τα δεδομένα για να υπολογίσουν τη θερμοκρασία του πλανήτη. Υπάρχουν ενδείξεις ότι η θερμότητα του πλανήτη κατανέμεται πιο ομοιόμορφα στην επιφάνειά του.

Πηγή: huffingtonpost.gr

ΛΕΖΑΝΤΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΦΩΤΟ:

Απεικόνιση του 55 Cancri e (επίσης γνωστού ως Janssen), ενός εξωπλανήτη του δυαδικού αστρικού συστήματος 55 Cancri, που δημιουργήθηκε στις 24 Ιουλίου 2021. ALL ABOUT SPACE MAGAZINE VIA GETTY IMAGES.

Γκουτέρες: Δεσμευτικές οι αποφάσεις του Διεθνούς Δικαστηρίου - Όλες οι πλευρές να συμμορφωθούν