Καρκινογόνος πρόσθετη χημική ουσία που υπάρχει σε οδοντόπαστες&τρόφιμα

ΠΟΛΙΤΗΣ NEWS Δημοσιεύθηκε 24.1.2017
Καρκινογόνος πρόσθετη χημική ουσία που υπάρχει σε οδοντόπαστες&τρόφιμα
Πρόκειται για τη χημική ουσία Ε171 - Σύμφωνα με νέα γαλλική επιστημονική έρευνα πειράματα σε αρουραίους έδειξαν ότι προκάλεσε προκαρκινικές αλλοιώσεις

Μια πρόσθετη ουσία, το διοξείδιο του τιτανίου, γνωστό και ως Ε171, που χρησιμοποιείται ευρέως σε οδοντόπαστες, τρόφιμα και άλλα προϊόντα, μπορεί να είναι καρκινογόνος, σύμφωνα με μια νέα γαλλική επιστημονική έρευνα.

Πειράματα σε ζώα (αρουραίους) έδειξαν ότι η ουσία προκάλεσε προκαρκινικές αλλοιώσεις του παχέος εντέρου σε 40% των πειραματόζωων που την ήπιαν μαζί με το νερό τους. Οι αλλοιώσεις αυτές δεν είναι κακοήθεις, αλλά μπορούν να γίνουν σταδιακά.

Το Ε171 χρησιμοποιείται σε γλυκά, σοκολάτες, μπισκότα, τσίχλες, αντηλιακά, οδοντόπαστες, χρώματα και άλλα καταναλωτικά προϊόντα.

Προηγούμενες έρευνες της Διεθνούς Υπηρεσίας Ερευνών για τον Καρκίνο (IARC) είχαν δείξει ότι η εισπνοή του Ε171 μπορεί να είναι καρκινογόνα. Όμως η νέα μελέτη είναι η πρώτη που δείχνει ότι κάτι παρόμοιο μπορεί να συμβαίνει και όταν η ουσία εισέρχεται στον οργανισμό από το στόμα και το στομάχι.

Οι ερευνητές του Εθνικού Ινστιτούτου Γεωπονικών Ερευνών της Γαλλίας, με επικεφαλής τον δρα Ερίκ Ουντό του Πανεπιστημίου της Τουλούζης, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Scientific Reports", σύμφωνα με τη βρετανική «Τέλεγκραφ», έδωσαν σε αρουραίους να πιουν νερό με Ε171 επί 100 μέρες, σε ποσότητα ανάλογη με αυτή που καταναλώνουν οι άνθρωποι μέσω των τροφών, καλλυντικών κ.α.

Το Ε171 απορροφήθηκε από το έντερο και πέρασε στο αίμα, μέσω του οποίου εξαπλώθηκε σε άλλα σημεία του σώματος. Οι προκαρκινικές αλλοιώσεις (σαν πολύποδες) εμφανίσθηκαν σε τέσσερα ζώα στα δέκα που είχαν πιει νερό με την εν λόγω ουσία, αλλά σε κανένα πειραματόζωο που δεν είχε πιει νερό με Ε171. Επίσης, το Ε171 βρέθηκε να εξασθενεί το ανοσοποιητικό σύστημα των ζώων.

Προς το παρόν, είναι ασαφές κατά πόσον αυτά τα ευρήματα έχουν ισχύ και στους ανθρώπους. Οι ερευνητές, πάντως, προειδοποίησαν ότι το Ε171 πιθανώς αποτελεί πηγή μεγαλύτερης ανησυχίας για τα παιδιά που καταναλώνουν πολλά γλυκά.

Ήδη, η γαλλική κυβέρνηση διέταξε άμεση έρευνα για την ασφάλεια του Ε171, στο πλαίσιο ευρύτερης μελέτης για την ασφάλεια των διαφόρων νανοϋλικών στη δημόσια υγεία. Τα αποτελέσματα του πορίσματος αναμένονται έως το τέλος Μαρτίου.

Σε εξέλιξη δασική πυρκαγιά μεταξύ Λινούς και Φλάσου - Επιχειρούν ισχυρές δυνάμεις πυρόσβεσης (φώτος)