Με έντεκα τουλάχιστον χρόνια καθυστέρησης ξεκινά φέτος, εάν βεβαίως όλα κυλίσουν όπως έχουν σχεδιαστεί, η κατασκευή του νέου δρόμου Πάφου - Πόλεως Χρυσοχούς. Δεν θα είναι αυτοκινητόδρομος όπως ήταν ανέκαθεν οι υποσχέσεις, θα είναι ένας δρόμος των δύο λωρίδων, με τρίτη λωρίδα στις ανωφέρειες και μάλιστα σε μεγάλο μήκος του δρόμου, με προοπτική να αναβαθμιστεί σε αυτοκινητόδρομο τεσσάρων λωρίδων στο μέλλον. Το Υπουργείο Μεταφορών εκτιμά ότι εντός του δευτέρου εξαμήνου του 2019 είναι εφικτό να ξεκινήσουν τα κατασκευαστικά έργα μήκους 15,5 χλμ. Ο δρόμος ξεκινά από την Αγία Μαρινούδα και φτάνει μέχρι το Στρουμπί. Το υπόλοιπο τμήμα μέχρι την Πόλη, άλλα τόσα χιλιόμετρα περίπου, δεν θα αναβαθμιστεί.
60 εκατ. συν...
Το κόστος είναι της τάξεως των 60 εκατ. ευρώ (συν όπως υπολογίζεται 15 εκατ. οι απαλλοτριώσεις) και η διάρκεια κατασκευής τρία χρόνια. Το έργο περιλαμβάνει έναν ανισόπεδο κόμβο στη σύνδεσή του με τον αυτοκινητόδρομο Λεμεσού - Πάφου και δύο ανισόπεδους στην Τσάδα και στο σημείο τερματισμού του μετά το Στρουμπί (διασταύρωση Στρουμπί - Κάθηκας). Θα κατασκευαστούν επίσης πρόσθετες λωρίδες κυκλοφορίας σε μεγάλο μήκος, περίπου 12 χλμ, λόγω της ανωφέρειας του δρόμου για διευκόλυνση του προσπεράσματος. Το πλάτος των λωρίδων αυτών θα αξιοποιηθεί στο μέλλον ως έρεισμα στο πλαίσιο της αναβάθμισης του δρόμου σε τέσσερις λωρίδες. Περιλαμβάνονται και δύο σήραγγες.
Οι προσφορές
Η διαδικασία ετοιμασίας των εγγράφων των προσφορών που ανατέθηκε σε σύμβουλο μελετητή βρίσκεται σε τελικό στάδιο και αναμένεται ότι τα έγγραφα θα υποβληθούν εντός Φεβρουαρίου και ακολούθως θα προκηρυχθούν οι προσφορές. Όσον αφορά τη διαδικασία απαλλοτρίωσης των τεμαχίων που ανακλήθηκαν το 2012, έχουν ήδη ετοιμαστεί πίνακες και σχέδια, καθώς και μέρος των εκτιμήσεων και αναμένεται από το Τμήμα Κτηματολογίου η ολοκλήρωση των εκτιμήσεων μέχρι το τέλος του Φεβρουαρίου, ώστε να διασφαλιστεί η έγκριση του Υπουργικού για δημοσίευση της γνωστοποίησης απαλλοτρίωσης. Παράλληλα έχει γίνει επικαιροποίηση της μελέτης εκτιμήσεων περιβαλλοντικών επιπτώσεων και εκκρεμεί η έγκρισή της. Η προκήρυξη για την κατασκευή του έργου προϋποθέτει την έγκριση του Τμήματος Περιβάλλοντος.
Βελτιώνεται και το υφιστάμενο οδικό δίκτυο
Όσον αφορά το τμήμα του δρόμου από το Στρουμπί μέχρι την Πόλη Χρυσοχούς, δεν υπάρχει απόφαση κατά πόσο θα προχωρήσει με έναν νέο σχεδιασμό. Τουλάχιστον για το προσεχές μέλλον δεν τίθεται τέτοιο ζήτημα. Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας επιλέχθηκε η κατασκευή του συγκεκριμένου τμήματος, δηλαδή Αγία Μαρινούδα - Στρουμπί, λόγω της αυξημένης κυκλοφορίας και των ζητημάτων οδικής ασφάλειας που παρουσιάζει το υφιστάμενο δίκτυο.
Στο μεταξύ σε εξέλιξη βρίσκονται τα βελτιωτικά έργα στο υφιστάμενο οδικό δίκτυο Πάφου -Πόλεως Χρυσοχούς. Διεξάγονται, συγκεκριμένα, βελτιωτικά έργα για αύξηση των επιπέδων οδικής ασφάλειας, ενώ θα κατασκευαστούν και δύο ανηφορικές λωρίδες για διευκόλυνση των φορτηγών.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.