Εμφαση στην αξία του εκπαιδευτικού και του έργου που επιτελεί στα σχολεία δίνει το σχετικό σχέδιο αξιολόγησης το οποίο πέρασε χθες επισήμως στα χέρια του υπουργού Παιδείας Κώστα Χαμπιαούρη από την αρμόδια επιτροπή. Το σχέδιο έχει ήδη παραδοθεί στις εκπαιδευτικές οργανώσεις ενώ αναμένεται να ακολουθήσει διάλογος μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων φορέων. Ρόλο αξιολογητή των εκπαιδευτικών αναλαμβάνει και ο διευθυντής! Όπως πληροφορείται ο «Π», ΟΕΛΜΕΚ, ΟΛΤΕΚ, ΠΟΕΔ έχουν συγκεκριμένες εισηγήσεις επί του σχεδίου και σε καμία περίπτωση δεν αποδέχονται τον επιθεωρητισμό στα σχολεία. Όπως αναφέρεται στο πολυσέλιδο σχέδιο αξιολόγησης του εκπαιδευτικού και του εκπαιδευτικού έργου, το οποίο ο «Π» κατέχει, οι εκπαιδευτικοί θα τυγχάνουν της πρώτης αριθμητικής αξιολόγησής τους το τρίτο έτος μετά την επικύρωση του μόνιμου διορισμού τους και στη συνέχεια ανά τριετία. Ο μόνιμος εκπαιδευτικός θα αξιολογείται από δύο αξιολογητές, στη μέση γενική και μέση τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση και τον διευθυντή της σχολικής μονάδας. Για τον κάθε εκπαιδευτικό θα πραγματοποιούνται, εντός του έτους αξιολόγησής του, δύο κοινές επισκέψεις των δύο αξιολογητών και του διευθυντή στην τάξη για παρατήρηση διδασκαλίας. Η πρώτη κοινή επίσκεψη θα πραγματοποιείται μεταξύ Σεπτεμβρίου και Ιανουαρίου και η δεύτερη επίσκεψη θα πραγματοποιείται μεταξύ Φεβρουαρίου και Ιουνίου. Κατά την παρατήρηση της διδασκαλίας στην τάξη, ο κάθε αξιολογητής και ο διευθυντής ξεχωριστά θα συμπληρώνουν Έντυπο Παρακολούθησης Διδασκαλίας με βάση τα κριτήρια αξιολόγησης. Μετά την παρακολούθηση, θα ακολουθεί αναστοχαστική συζήτηση μεταξύ του εκπαιδευτικού, του διευθυντή και των αξιολογητών με σκοπό τον εντοπισμό και την επίλυση προβλημάτων. Ακολούθως, οι δύο αξιολογητές και ο διευθυντής θα συντάσσουν / υπογράφουν κοινή Ενδιάμεση Έκθεση Αξιολόγησης Εκπαιδευτικού (για την πρώτη επίσκεψη στην τάξη ) καθώς και τελική Έκθεση Αξιολόγησης Εκπαιδευτικού (για τη δεύτερη και τελευταία επίσκεψη στην τάξη). Και οι δύο εκθέσεις θα περιέχουν τα κριτήρια με αριθμητική βαθμολογία. Η ενδιάμεση αξιολόγηση θα αντιστοιχεί στο 40% της συνολικής αριθμητικής βαθμολογίας και η τελική αξιολόγηση θα αντιστοιχεί στο 60% της συνολικής βαθμολογίας. Τόσο η ενδιάμεση έκθεση όσο και η τελική θα κοινοποιούνται στον εκπαιδευτικό και θα κατατίθενται στον φάκελό του μέσω του γενικού επιθεωρητή. Πιο συγκεκριμένα, η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα αφορά τους πιο κάτω τομείς:
- Επαγγελματική γνώση και ανάπτυξη 15%.
- Διδακτική επάρκεια 50%.
- Οργάνωση - διοίκηση 20%.
- Επαγγελματική υπευθυνότητα και ήθος 10%.