Με ή χωρίς νησίδα η Διγενή Ακρίτα;

ΠΟΛΙΤΗΣ NEWS Δημοσιεύθηκε 1.1.2019
Με ή χωρίς νησίδα η Διγενή Ακρίτα;
Η τεράστια καθυστέρηση που παρατηρείται ωστόσο στη λήψη απόφασης από το δημοτικό συμβούλιο οφείλεται κατά κύριο λόγο στη διαφωνία των επιχειρηματιών

Από αναβολή σε αναβολή οδηγείται η λήψη απόφασης από το δημοτικό συμβούλιο Λευκωσίας για ένα θέμα που χρονίζει και αφορά την ανάπλαση της λεωφόρου Διγενή Ακρίτα ώστε να αντιμετωπιστεί η κυκλοφοριακή αναρχία που προκαλείται λόγω κυρίως των παράνομων σταθμεύσεων στον εμπορικό αυτό δρόμο καθημερινά, η οποία ενέχει σοβαρούς κινδύνους για την οδική ασφάλεια.

Πριν από μερικές εβδομάδες εξ όσων πληροφορούμαστε είχε τεθεί για τρίτη φορά στο δημοτικό συμβούλιο προς έγκριση το ρυθμιστικό σχέδιο το οποίο διαμορφώθηκε από τις υπηρεσίες του δήμου και τροποποιήθηκε από την Τεχνική Επιτροπή του Κεντρικού Φορέα για την Επίλυση Κυκλοφοριακών Προβλημάτων με προσθήκη κτιστής κεντρικής νησίδας, ωστόσο πλην του δημάρχου και ενός ακόμα μέλους του δ.σ. όλοι οι υπόλοιποι σύμβουλοι ψήφισαν αναβολή. Όπως είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε, το θέμα θα βρίσκεται στην ατζέντα τον Ιανουάριο, ωστόσο δεν έχει ακόμη ξεκαθαρίσει κατά πόσο θα ληφθεί απόφαση αυτή τη φορά.


Τα συμφέροντα


Αυτό που φοβάται η πλειοψηφία των δημοτικών συμβούλων και δεν αγγίζει το θέμα είναι τις φωνές διαμαρτυρίας που ενδεχομένως... να κοστίσουν. Αυτοί που διαφωνούν με την προτεινόμενη λύση δεν είναι άλλοι από τους επιχειρηματίες των οποίων οι εργασίες στεγάζονται επί της λεωφόρου. Οι διαμαρτυρίες αφορούν κυρίως το κομμάτι της λεωφόρου από την Αγορά Αγίου Αντωνίου μέχρι τα φανάρια της Λάρνακος. Μάλιστα, συγκεκριμένη επιχείρηση έχει προχωρήσει, σε συνεργασία με ιδιωτικό πανεπιστήμιο, σε μελέτη η οποία καταδεικνύει ότι δεν χρειάζεται η κατασκευή κτιστής νησίδας στη μέση και πως ο δρόμος είναι ασφαλής και χωρίς αυτήν. Οι διαφωνίες γενικά εστιάζονται ακριβώς στη δημιουργία της νησίδας, διότι προφανώς δεν θα επιτρέπει να περάσει κάποιος χιαστί τον δρόμο και να βρεθεί απέναντι, παρκάροντας νόμιμα ή παράνομα για να εξυπηρετηθεί από ένα κατάστημα. Το ζήτημα δεν αφορά μόνο τους δύο φούρνους επί της λεωφόρου και άλλα εμπορικά καταστήματα, αλλά και φαρμακείο, το οποίο μάλιστα ανήκει σε στέλεχος κόμματος, κάτι που απασχολεί πολύ τα μέλη του δημοτικού συμβουλίου τα οποία προέρχονται από τη συγκεκριμένη παράταξη.


Επιμένει ο Φορέας


Το θέμα, το οποίο ανακινήθηκε αρχικά το 2012, πριν από έξι χρόνια δηλαδή, πήγε αρκετές φορές στην Τεχνική Επιτροπή του Κεντρικού Φορέα για την Επίλυση Κυκλοφοριακών Προβλημάτων. Ο Δήμος Λευκωσίας, λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη τις επιφυλάξεις των καταστηματαρχών για την κατασκευή κεντρικής νησίδας και τις ανησυχίες για επηρεασμό της εμπορικότητας του δρόμου, συνέχισε τις συζητήσεις με τους αρμόδιους φορείς σε ό,τι αφορά την εξεύρεση λύσεων για ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, θέτοντας και άλλες εναλλακτικές λύσεις, όπως ζωγραφιστή νησίδα ή τοποθέτηση εύκαμπτων πασσάλων στον άξονα του δρόμου, οι οποίες και πάλι δεν έγιναν αποδεκτές από την επιτροπή του Κεντρικού Φορέα. Ο Φορέας, ωστόσο, δεν μετακινήθηκε από τη θέση του ότι η κτιστή νησίδα είναι απαραίτητη για λόγους ασφάλειας και αποτροπής παράνομων δεξιόστροφων κινήσεων και επαναστροφών.


Ναι λέει το 53% των χρηστών του δρόμου


Στο μεσοδιάστημα κι αφού λύση δεν φαινόταν στον ορίζοντα, ο Δήμος Λευκωσίας σε μια προσπάθεια αντιμετώπισης της σοβαρής κατάστασης που δημιουργείται καθημερινά στον δρόμο, προχώρησε στη λήψη κάποιων μέτρων όπως η δημιουργία δύο δημοτικών χώρων στάθμευσης δίνοντας χρόνο στους επηρεαζόμενους καταστηματάρχες να συμμορφωθούν με την κατά μήκος του δρόμου στάθμευση κι όχι με την κάθετη στάθμευση, ενώ τοποθέτησε και προειδοποιητικές πινακίδες. Παρ’ όλα αυτά, ούτε καν η αστυνόμευση δεν αποθάρρυνε τους παρανομούντες. Κι επειδή ακριβώς δεν υπήρχε περίπτωση να αλλάξει η θέση του Κεντρικού Φορέα, ο δήμος αποφάσισε να προωθήσει για έγκριση στο δημοτικό συμβούλιο ρυθμιστικό σχέδιο το οποίο συμφωνήθηκε με την Αστυνομία, τα Δημόσια Έργα και την Πολεοδομία ώστε να του επιτραπεί η δημιουργία κόλπων στάθμευσης και διαβάσεων πεζών. Ο Κεντρικός Φορέας δεν διαφωνεί με το ρυθμιστικό σχέδιο αλλά επιμένει στην κτιστή κεντρική νησίδα, η οποία θα δυσκολέψει τους παρανομούντες οδηγούς. Επίσης, ο Φορέας θεωρεί πως με την κατασκευή της νησίδας θα εξασφαλίζονται η συνεχής ροή των οχημάτων και η αποφυγή καθυστερήσεων, ενώ η νησίδα θα προσφέρει ασφάλεια στους πεζούς, εφόσον τα πεζοδρόμια θα παραμένουν ελεύθερα από παράνομα σταθμευμένα οχήματα και θα προσφέρει ασφάλεια στους πεζούς που διασταυρώνουν τον δρόμο με τη δημιουργία διάβασης πεζών. Όπως προείπαμε, αυτήν τη λύση τη «φοβούνται» οι δημοτικοί σύμβουλοι, τουλάχιστον η συντριπτική πλειονότητα.
Σε μια προσπάθεια να υπάρξει διέξοδο, ο δήμος ανέθεσε τον περασμένο Μάιο σε ανεξάρτητο ερευνητικό οίκο τη διεξαγωγή έρευνας μεταξύ των διερχομένων και επηρεαζόμενων από τις προτεινόμενες ρυθμίσεις. Βασικό εύρημα της έρευνας ήταν πως η πλειονότητα θέλει τη νησίδα: Συγκεκριμένα, το 53% των ερωτηθέντων θέλει τη δημιουργία κόλπων στάθμευσης με ταυτόχρονη τοποθέτηση κτιστής διαχωριστικής νησίδας και με τη διατήρηση υφιστάμενων επιτρεπόμενων στροφών.


Γιωρκάτζης: «Ανάπλαση τώρα»


Ο Δήμαρχος <Λευκωσίας Κωνσταντίνος Γιωρκάτζης δήλωσε στον «Π» για το θέμα: «Ο δήμος έχει καταβάλει πάρα πολλές προσπάθειες τα τελευταία χρόνια για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα και να βρεθούν κοινά αποδεκτές λύσεις. Δημιουργήσαμε χώρους στάθμευσης, αυξήσαμε την παρουσία και τις περιπολίες τροχονόμων, προτείναμε εναλλακτικές λύσεις όπως ζωγραφιστή νησίδα ή τοποθέτηση εύκαμπτων πασσάλων στον άξονα του δρόμου (που δεν έγιναν αποδεκτές από την Τεχνική Επ. του Κεντρικού Φορέα). Η άναρχη κι επικίνδυνη για την ασφάλεια των οδηγών και των πεζών κατάσταση που επικρατεί στην περιοχή δεν μπορεί να συνεχιστεί. Οι παρανομίες και τα ατυχήματα είναι καθημερινό φαινόμενο. Με την κατασκευή κόλπων στάθμευσης και διαβάσεων πεζών, με τα οποία συμφωνούν όλες οι αρμόδιες υπηρεσίες αλλά και η πλειονότητα των πολιτών που χρησιμοποιεί συστηματικά τη συγκεκριμένη λεωφόρο, θα περιοριστούν οι παρανομίες, θα εξασφαλιστεί συνεχής ροή των οχημάτων και θα αυξηθεί η ασφάλεια για τους πεζούς εφόσον τα πεζοδρόμια θα παραμείνουν ελεύθερα από παράνομα σταθμευμένα οχήματα. Θεωρώ κατεπείγουσα την ανάπλαση της οδού. Επιβάλλεται να λάβει επειγόντως απόφαση πολιτικής το Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας».

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Live streaming: Και τώρα η Τελετή Έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων 2024 - Το Παρίσι υπόσχεται να μας μείνει αξέχαστη
ΚΟΣΜΟΣ

Live streaming: Και τώρα η Τελετή Έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων 2024 - Το Παρίσι υπόσχεται να μας μείνει αξέχαστη

Live streaming: Και τώρα η Τελετή Έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων 2024 - Το Παρίσι υπόσχεται να μας μείνει αξέχαστη

Ολυμπιακοί: Πρώτος στη μάχη από τα μέλη της κυπριακής ολυμπιακής ομάδας ο Μάριος Γεωργίου
ΚΟΣΜΟΣ

Ολυμπιακοί: Πρώτος στη μάχη από τα μέλη της κυπριακής ολυμπιακής ομάδας ο Μάριος Γεωργίου

Ολυμπιακοί: Πρώτος στη μάχη από τα μέλη της κυπριακής ολυμπιακής ομάδας ο Μάριος Γεωργίου

Διαβάστε τα ονόματα της Κοινωνικής Συμμαχίας - Συγκροτήθηκαν οι Συντονιστικές Ομάδες
ΚΥΠΡΟΣ

Διαβάστε τα ονόματα της Κοινωνικής Συμμαχίας - Συγκροτήθηκαν οι Συντονιστικές Ομάδες

Διαβάστε τα ονόματα της Κοινωνικής Συμμαχίας - Συγκροτήθηκαν οι Συντονιστικές Ομάδες

Αρχίζει νέες έρευνες φυσικού αερίου στη Ανατολική Μεσόγειο η Τουρκία
ΚΟΣΜΟΣ

Αρχίζει νέες έρευνες φυσικού αερίου στη Ανατολική Μεσόγειο η Τουρκία

Αρχίζει νέες έρευνες φυσικού αερίου στη Ανατολική Μεσόγειο η Τουρκία

Ο Κυριάκος Κόκκινος διορίστηκε στο ΔΣ του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Καινοτομίας & Τεχνολογίας
ΚΥΠΡΟΣ

Ο Κυριάκος Κόκκινος διορίστηκε στο ΔΣ του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Καινοτομίας & Τεχνολογίας

Ο Κυριάκος Κόκκινος διορίστηκε στο ΔΣ του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Καινοτομίας & Τεχνολογίας