Σε εσφαλμένη βάση στηρίζονται τα στοιχεία που παραθέτει η Ελεγκτική Υπηρεσία για το γραφείο της υποστηρίζει η Επίτροπος Νομοθεσίας και Επίτροπος Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού, Λήδα Κουρσουμπά. Τα στοιχεία αναφέρονται σε ειδική έκθεση του Γενικού Ελεγκτή και κάνουν λόγο για κακοδιαχείριση.
Η απάντηση της κ. Κουρσουμπά ήρθε λίγες ώρες μετά τη δημοσιοποίηση της έκθεσης της Ελεγκτικής Υπηρεσίας, η οποία αφού παραθέτει σειρά παρατυπιών που εντοπίζει σε συμβάσεις, καταλήγει στο συμπέρασμα: «Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα πιο πάνω, και κυρίως τα υπέρογκα ποσά που διασπαθίζονται σε διάφορες συμβάσεις παροχής υπηρεσιών με αδιαφανείς διαδικασίες, θεωρούμε προφανή την εικόνα κακοδιαχείρισης του Γραφείου».
Οι συμβάσεις για τις οποίες γίνεται λόγος για κακοδιαχείριση και διασπάθηση δημοσίου χρήματος αφορούν αγορά νομικών υπηρεσιών από τέσσερις δικηγόρους για την ετοιμασία νομοθετημάτων στα πλαίσια των συνομιλιών για επίλυση του Κυπριακού ύψους 600 χιλιάδων ευρώ περίπου αλλά και παροχή υπηρεσιών για συμβάσεις που υπογράφει η Δημοκρατία. Ο Οδυσσέας Μιχαηλίδης κάνει λόγο για υπερβολικές αμοιβές προς τους συμβούλους.
Η Λήδα Κουρσουμπά, με λύπη επισημαίνει ότι τα όσα η ίδια εκτενώς και σαφώς έχει παραθέσει στα πλαίσια της σχετικής με το θέμα αλληλογραφίας με το Γενικό Ελεγκτή δεν έχουν ληφθεί υπόψη και/ή δεν αντανακλώνται σε αυτή.
Η Επίτροπος στην ανακοίνωσή της παραθέτει τις παρατηρήσεις τις οποίες κατέθεσε και με επιστολή της στον Οδυσσέα Μιχαηλίδη στις 15 Δεκεμβρίου, απαντώντας στο προσχέδιο της εν λόγω ειδικής έκθεσης. Μεταξύ άλλων αναφέρει:
- Δίνεται εσφαλμένα η εντύπωση ότι ο έλεγχος αφορούσε μια Υπηρεσία. Παραγνωρίζεται το πραγματικό γεγονός, που είναι ουσιώδους σημασίας για τον έλεγχο, ότι, ενώπιον του ο Γενικός Ελεγκτής είχε το Γραφείο Επιτρόπου Νομοθεσίας (ΓΕΝ) και το Γραφείο Επιτρόπου Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού (ΓΕΠ), δύο εντελώς διαφορετικούς θεσμούς, με εντελώς διαφορετική νομική βάση, εντελώς διαφορετικές αρμοδιότητες, εντελώς διαφορετικό προσωπικό και ξεχωριστές κτηριακές εγκαταστάσεις. Κατά συνέπεια, τα «γεγονότα» που πολύ περιληπτικά αναφέρονται στην Ειδική Έκθεση, δεν ανταποκρίνονται στα πραγματικά δεδομένα και, ως επακόλουθο, τα όποια ευρήματα εδράζονται σε εσφαλμένη πραγματική και/ή νομική βάση.
- Σε σχέση με την κατάρτιση ομοσπονδιακών νόμων στα πλαίσια των διαπραγματεύσεων για επίλυση του Κυπριακού Προβλήματος, παραγνωρίζεται το γεγονός ότι συνιστά ειδική αρμοδιότητα που ανατέθηκε στην Επίτροπο Νομοθεσίας από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και ασκείται στη βάση συγκεκριμένης Απόρρητης Απόφασης του Υπουργικού Συμβουλίου, η οποία είναι εντελώς ανεξάρτητη από τις γενικές αρμοδιότητες του Επιτρόπου Νομοθεσίας και ουδεμία σχέση έχει με το θεσμό του Επιτρόπου Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.