Δύο φορές σταμάτησαν χθες βράδυ μέλη του Ειδικού Ουλαμού Μοτοσικλετιστών της Τροχαίας Αρχηγείου οδηγό στον αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας - Λεμεσού. Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της Αστυνομίας, ο οδηγός κατάφερε να παραβιάσει το όριο ταχύτητας δύο φορές, μέσα σε απόσταση τριών χιλιομέτρων.
Όπως σημειώνεται, το περιστατικό αυτό δεν είναι το μοναδικό, καθώς και άλλες φορές στο παρελθόν τα μέλη της Τροχαίας έχουν αντιμετωπίσει ανάλογες καταστάσεις.
Η ανακοίνωση της Αστυνομίας
Ο αγώνας κάθε κοινωνίας για μείωση των τροχαίων συγκρούσεων, βασίζεται πάντοτε σε δύο πυλώνες. Στον πυλώνα της πρόληψης και τον πυλώνα της καταστολής.
Βεβαίως, η πρόληψη παίζει ή θα πρέπει να παίζει πρωτεύοντα ρόλο. Κι αυτό γιατί το ζητούμενο είναι η ανάπτυξη μιας υγειούς και ορθής οδικής συμπεριφοράς, η οποία θα πηγάζει μέσα από την πραγματική αντίληψη και την συνειδητοποίηση της ανάγκης και όχι από το φόβο της ποινής.
Παρ’ όλα αυτά όμως, υπάρχουν περιπτώσεις στις οποίες η πρόληψη, δεν βρίσκει πρόσφορο έδαφος για να επιτύχει το σκοπό της. Εκεί ακριβώς είναι που δημιουργείται η ανάγκη ύπαρξης του δεύτερου πυλώνα. Αυτού της καταστολής. Που στόχο έχει την προστασία των χρηστών του οδικού δικτύου, εξαναγκάζοντας τους οδηγούς, μέσα από τον φόβο της ποινής, να τηρούν τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας.
Κατά τα φαινόμενα όμως, ακόμα και αυτή η καταστολή, υπάρχουν περιπτώσεις, που αδυνατεί να συνετίσει ορισμένους. Τρανό παράδειγμα νεαρός οδηγός που καταγγέλθηκε χθες βράδυ, δύο φορές για υπερβολική ταχύτητα, μέσα σε απόσταση μόλις τριών χιλιομέτρων!
Ανακόπηκε διαδοχικά από δύο σημεία ελέγχου ταχύτητας, του Ειδικού Ουλαμού Μοτοσικλετιστών της Τροχαίας Αρχηγείου, στον αυτοκινητόδρομο Λεμεσού – Λευκωσίας, για υπερβολική ταχύτητα και καταγγέλθηκε για ταχύτητα 133km/h αντί 100km/h την πρώτη φορά και 131km/h τη δεύτερη. Και όλα αυτά μόνο μέσα σε ένα διάστημα μερικών λεπτών και σε μια απόσταση μόλις τριών χιλιομέτρων.
Η συμπεριφορά του οδηγού αυτού, που δυστυχώς δεν είναι ο πρώτος ή ο μόνος, έρχεται να αναδείξει ένα μεγάλο ζήτημα, που αρκετός κόσμος συζητά εδώ και καιρό. Μήπως, πλέον είναι αναγκαίο, να αυξηθούν οι ποινές για τα τροχαία αδικήματα; Μήπως αυτό είναι που χρειαζόμαστε; Έναν μπαμπούλα, που θα μας αναγκάσει να συμπεριφερόμαστε σωστά όταν βρισκόμαστε στο δρόμο;
Αν αυτός είναι ο τρόπος για να προστατευθούν η ζωή και η αρτιμέλεια των συνανθρώπων μας, που διακινούνται στους δρόμους, τότε ας γίνει και αυτό. Αφού δεν μπορούμε από μόνοι μας να συμπεριφερθούμε σωστά, απέναντι στη ζωή τη δική μας, αλλά και των άλλων, ας μας το επιβάλει ο φόβος, της βαριάς ποινής.
Για την ιστορία να αναφέρουμε πως ο νεαρός οδηγός, στον οποίο αναφερόμαστε, καταγγέλθηκε στο πλαίσιο μονόωρου, συνεχόμενου ελέγχου ταχύτητας, που διεξήγαγαν χθες βράδυ, τα μέλη του ΕΟΜΟ Τροχαίας Αρχηγείου, σε τρία σημεία στον αυτοκινητόδρομο Λεμεσού – Λευκωσίας. Κατά τη διάρκεια των πιο πάνω ελέγχων ταχύτητας, καταγγέλθηκαν συνολικά δώδεκα οδηγοί, οι οποίοι οδηγούσαν τα οχήματά τους με υπερβολική ταχύτητα. Ανάμεσα στους οδηγούς αυτούς, πέραν του νεαρού που αναφέραμε πιο πάνω, καταγγέλθηκε οδηγός που εντοπίστηκε να κινείται με ταχύτητα 174km/h, καθώς και μια 18χρονη νέα οδηγός, που οδηγούσε με ταχύτητα 145km/h αντί 100km/h, που είναι το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.