![Live streaming: Και τώρα η Τελετή Έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων 2024 - Το Παρίσι υπόσχεται να μας μείνει αξέχαστη](https://politis.com.cy/temp/images/220x143/cache_220x143_Crop_medium_817592_1759841_24_07_26_203441.png)
![Πολίτης logo](images/politisLogo_white.png)
![Logicom logo](images/logicom-white.png)
Το πάθημα έγινε μάθημα για το Υπουργείο Μεταφορών όσον αφορά τις ετεροβαρείς για το κράτος συμβάσεις που υπέγραψε με τις υφιστάμενες ανάδοχες εταιρείες για τις δημόσιες επιβατικές μεταφορές. Συμβάσεις για τις οποίες δεν είχαν προκηρυχθεί προσφορές αλλά έγινε απευθείας ανάθεση το 2009 με τα χίλια δυο προβλήματα και την κακοδιαχείριση που προκύπτουν να γίνονται αντικείμενο συζητήσεων στη Βουλή την ίδια ώρα που καταλαμβάνουν αρκετές σελίδες στις εκθέσεις του γεν. ελεγκτή. Ενόψει του ότι οι συμβάσεις αυτές λήγουν το 2020 το Υπουργείο Μεταφορών σπεύδει να προσλάβει δύο εξωτερικούς συνεργάτες, ειδικούς επί οικονομικών θεμάτων, για να δώσουν τα φώτα τους ως προς τους όρους που πρέπει να τεθούν στις διεθνείς ανταγωνιστικές προσφορές που θα προκηρυχθούν το 2018. Να επιλύσουν την ίδια ώρα ζητήματα που αφορούν τις υφιστάμενες συμβάσεις, όπως για παράδειγμα σε ποιον θα ανήκουν τα λεωφορεία μετά τη λήξη των συμβάσεων αφού επί τούτου όπως μας λέχθηκε από το Υπουργείο Μεταφορών δεν υπάρχει πρόνοια στη σύμβαση. Λεωφορεία για την αγορά των οποίων, σημειώνεται, προκήρυξαν μεν προσφορές οι εταιρείες, ωστόσο το κόστος το καταβάλλει το κράτος. Όπως καταβάλλει το κόστος για την ενσωμάτωση σε αυτά συστημάτων τηλεματικής.
«Ούτε κατά διάνοια να επεκταθούν οι συμβάσεις, όχι για πέντε χρόνια (σ.σ. όπως προνοείται από την παρούσα συμφωνία), αλλά ούτε και για έξι μήνες. Θα ανεχτούμε να λήξουν σε τρία χρόνια για να κάνουμε κάτι καινούργιο και υγιές», ήταν η άποψη που εξέφρασε ο Οδυσσέας Μιχαηλίδης κατά τη διάρκεια συζήτησης για το θέμα ενώπιον της Επιτροπής Ελέγχου τον περασμένο Ιανουάριο.
Επειδή ακριβώς οι συνεργάτες είναι εξωτερικοί, συνεπώς θα πρέπει να γίνει αγορά υπηρεσιών, το Υπουργείο Μεταφορών μέσω του Υπουργείου Οικονομικών, θα ζητήσει τη Δευτέρα από την Επιτροπή Οικονομικών την αποδέσμευση ποσού 14 χιλ. ευρώ το οποίο αφορά τις αμοιβές των δύο συμβούλων για το 2017. Η συνολική δαπάνη αναμένεται ν’ ανέλθει περίπου στις 160.650 ευρώ για περίοδο 36 μηνών, μέχρι δηλαδή τη λήξη των υφιστάμενων συμβολαίων (67.500 ευρώ πλέον ΦΠΑ ανά συνεργάτη).
Οι συμβάσεις παραχώρησης υπηρεσιών δημόσιων μεταφορών υπογράφηκαν στις 2/12/2009, πριν να τεθεί σε εφαρμογή ο Κανονισμός 1307/2007/ΕΕ αναφορικά με την προκήρυξη προσφορών. Η ανάθεση έγινε απευθείας στις έξι εταιρείες λεωφορείων (ανάδοχες) που συστάθηκαν για τον σκοπό αυτό, προερχόμενες από σύμπραξη πολλών μικρότερων ιδιοκτητών λεωφορείων που εκτελούσαν μεμονωμένες διαδρομές ή υπηρεσία σε αστικά κέντρα. Οι πιο πάνω εταιρείες ανέλαβαν, με αποκλειστικό δικαίωμα, την παροχή υπηρεσιών δημόσιων μεταφορών με λεωφορεία στις αντίστοιχες γεωγραφικές περιοχές οι οποίες καθορίζονται στη σύμβαση με υπουργικό διάταγμα. Σύμφωνα με σχετική επιστολή του Υπουργείου Μεταφορών στη Βουλή με βάση τις συμβάσεις, το κράτος έχει τη δικαιοδοσία και υποχρέωση να παρακολουθεί και να ελέγχει τη σωστή εφαρμογή τους. Μέρος του ελέγχου αυτού αποτελεί και ο έλεγχος των συνιστωσών κόστους με βάση τις συμβάσεις.
Όπως εξηγεί το αρμόδιο υπουργείο οι εξωτερικοί συνεργάτες θα παρέχουν βοήθεια στην Ομάδα Συντονιστών Δημοσίων Επιβατικών Μεταφορών. Οι αρμοδιότητές του μεταξύ άλλων θα είναι:
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.