Θλιβερή πρωτιά στα θανατηφόρα του 2021 οι μοτοσυκλετιστές

ΓΙΑΝΝΟΣ ΛΥΤΡΑΣ Δημοσιεύθηκε 30.12.2021
Θλιβερή πρωτιά στα θανατηφόρα του 2021 οι μοτοσυκλετιστές
Στα επίπεδα προηγούμενων ετών κυμάνθηκε ο αριθμός των θανατηφόρων τροχαίων για το απερχόμενο έτος, ωστόσο στα θετικά καταγράφεται ο μικρός αριθμός πεζών και στα αρνητικά ο υψηλός αριθμός μοτοσικλετιστών.



Χωρίς ιδιαίτερη μεταβολή από προηγούμενες χρονιές παρουσιάζεται ο αριθμός των θανατηφόρων οδικών συγκρούσεων στην Κύπρο για το απερχόμενο έτος. Το στοιχείο, όμως, το οποίο καταγράφεται στα θετικά, όσο μπορεί να χρησιμοποιηθεί αυτός ο όρος σε τέτοια περιστατικά,  είναι ο κατά πολύ μειωμένος αριθμός των πεζών οι οποίοι έχασαν την ζωή τους στην άσφαλτο το 2021.

Το γεγονός αυτό πιθανόν να οφείλεται εν μέρει, στην αυξημένη παρουσία της Αστυνομίας στις πόλεις κατά τη διάρκεια των περιοριστικών μέτρων λόγω COVID-19 και στις εντονότερες προσπάθειες ενημέρωσης και διαφώτισης, εκτιμά ο ερευνητής στο CERIDES του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου, Ιάσονας Σενέκκης. Αναλύοντας τα στατιστικά της χρονιάς η οποία εκπνέει, ο κ. Σενέκκης στάθηκε και στον ψηλό αριθμό των μοτοσικλετιστών οι οποίοι ξεψύχησαν συνεπεία τροχαίας σύγκρουσης, λέγοντας ότι η ευθύνη βαραίνει την πολιτεία και, συγκεκριμένα, το Υπουργείο Μεταφορών.

Οι αριθμοί

Η πλειοψηφία των θυμάτων οδικών συγκρούσεων για το 2021 είναι οδηγοί αυτοκινήτων, ενώ ακολουθούν οι μοτοσικλετιστές, βάσει των  στοιχείων τα οποία κατέγραφε κατά την διάρκεια του έτους ο κ. Σενέκκης. Αναλυτικά, τα στοιχεία (μέχρι την ώρα της σύνταξης του ρεπορτάζ):

  • Οδηγοί αυτοκινήτου: 20

  • Μοτοσυκλετιστές: 15

  • Πεζοί: 5

  • Επιβάτες αυτοκινήτου: 3

  • Ποδηλάτες: 1

  • Πατίνι: 0

  • Σε αναπηρικό αμαξίδιο : 1


Οι ηλικίες των θυμάτων έχουν ως εξής:

  • 0-14: 0

  • 15-24: 10

  • 25-39: 13

  • 40-59: 12

  • 60 και άνω: 10


Και το φύλο:

  • Άνδρες: 37

  • Γυναίκες: 8


Περισσότεροι οι νεκροί

Αναλύοντας τα στοιχεία στο politis.com.cy, o ερευνητής σε θέματα Οδικής Ασφάλειας, επεσήμανε ότι στα επίσημα στατιστικά στοιχεία καταγράφονται 45 θάνατοι, παρακολουθώντας όμως τις ανακοινώσεις της Αστυνομίας Κύπρου, θα προσέξει κανείς ότι ακόμα τέσσερις συνάνθρωποι μας έχασαν την μάχη που έδιναν μετά τον σοβαρό τραυματισμό τους σε τροχαίες συγκρούσεις, σε διάστημα πέραν των 30 ημερών από αυτές.

Μειωμένοι οι αριθμοί σε πεζούς

Ερωτηθείς γιατί φέτος παρουσιάζεται μειωμένος ο αριθμός των πεζών οι οποίοι έχασαν την ζωή τους εξαιτίας τροχαίας σύγκρουσης, ο κ. Σενέκκης σημείωσε ότι, από τις έξι συγκρούσεις με θύματα πεζούς, μόνο οι τρεις συνέβησαν στο αστικό οδικό δίκτυο, με θύματα γυναίκες ηλικίας 60 περίπου ετών, ενώ μια γυναίκα κτυπήθηκε θανάσιμα στον αυτοκινητόδρομο. Δυστυχώς πρόσφατα έχασε τη ζωή του και ένας συνάνθρωπος μας σε αναπηρικό αμαξίδιο, μετά που χτυπήθηκε από οδηγό αυτοκινήτου. Ο μειωμένος αριθμός των πεζών είναι ένα σημαντικό στοιχείο στο οποίο πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη σημασία, ωστόσο, τόνισε ο κ. Σενέκκης, χωρίς να έχει ολοκληρωθεί η χρονιά και χωρίς να έχει γίνει μια ολοκληρωμένη μελέτη των στοιχείων, είναι δύσκολο να δοθεί μια εμπεριστατωμένη εκτίμηση για τους λόγους που έφεραν αυτή την μείωση.

Αυτό που ήταν διαφορετικό το δεύτερο εξάμηνο του 2020 και το πρώτο του 2021, επισημαίνει, είναι το ότι ήταν πολύ πιο εντατικές οι προσπάθειες ενημέρωσης, εκπαίδευσης και διαφώτισης του κοινού για την ασφάλεια των πεζών και γενικότερα των ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου. Έγιναν καμπάνιες ενημέρωσης, η Κύπρος συμμετείχε στην Παγκόσμια Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας, οι Πρέσβειρες Οδικής Ασφάλειας μαζί με την Αστυνομία πραγματοποίησαν δεκάδες διαδικτυακές διαλέξεις αλλά και επισκέψεις σε σχολεία κ.ά. Επίσης, η Αστυνομία συνδύασε επιτυχώς τους ελέγχους για τα περιοριστικά μέτρα για τον κορωνοϊό με οδικούς ελέγχους για τροχαία αδικήματα. Αυτά είναι στοιχεία που πρέπει να μελετηθούν σε περισσότερο βάθος για να εξαχθούν σωστά συμπεράσματα για το κατά πόσο επηρέασαν την συμπεριφορά των πεζών και των οδηγών.

Ευθύνες στην πολιτεία για μοτοσικλετιστές

Οι μοτοσικλετιστές οι οποίοι έχασαν την ζωή τους στην Κύπρο συνεπεία οδικής σύγκρουσης, ανέρχονται στους 15, σύμφωνα με τα στοιχεία τα οποία κατέγραψε ο Ιάσονας Σενέκκης, ο οποίος θεωρεί τον αριθμό υψηλό. Οι ευθύνες για την αποτυχία στην βελτίωση της οδικής ασφάλειας των μοτοσικλετιστών βαραίνουν ξεκάθαρα τις αρμόδιες υπηρεσίες και κυρίως το Υπουργείο Μεταφορών, το οποίο είναι καθηκόντως αρμόδιο για την οδική ασφάλεια, λέει χαρακτηριστικά. Υπάρχουν πολλοί παράγοντες οι οποίοι προκαλούν σοβαρές συγκρούσεις με μοτοσικλετιστές και δεν έγινε ποτέ μια σοβαρή προσπάθεια να εντοπιστούν και να αντιμετωπιστούν οργανωμένα και συντονισμένα με ένα στρατηγικό σχέδιο αποκλειστικά για οδηγούς δικύκλων, προσθέτει.

Πιο συγκεκριμένα, εξήγησε ότι κυκλοφορούν ανεξέλεγκτα στους δρόμους μοτοσικλέτες που είναι δηλωμένες ως ακινητοποιημένες/διαγραμμένες, έχουν παράνομες και επικίνδυνες μετατροπές, οδηγούνται από ανήλικους ή άτομα που δεν κατέχουν την απαραίτητη άδεια οδήγησης γεγονός που καταδεικνύει ότι δεν έχουν κάνει τα απαραίτητα μαθήματα, ούτε έχουν παρακαθίσει στην σχετική εξέταση. Επιπλέον, αναφέρει ο κ. Σενέκκης, υπάρχει σοβαρή έλλειψη γνώσης και βασικών ικανοτήτων αντιμετώπισης των μοτοσικλετιστών από τους οδηγούς αυτοκινήτων, ειδικά μέσα στις πόλεις, πράγμα που γίνεται ακόμα χειρότερο με την μάστιγα της παράνομης στάθμευσης στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας και την παράνομη ή απρόσεκτη στροφή δεξιά. Φυσικά, τον κυριότερο ρόλο στην πρόκληση και έκβαση των συγκρούσεων παίζει η ταχύτητα, τόσο των μοτοσικλετιστών, όσο και των αυτοκινητιστών.















Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Επανέρχεται η κινεζική κοινοπραξία στο Βασιλικό: «Η ΕΤΥΦΑ δεν πληρώνει αλλαγές που ζήτησε»
ΚΥΠΡΟΣ

Επανέρχεται η κινεζική κοινοπραξία στο Βασιλικό: «Η ΕΤΥΦΑ δεν πληρώνει αλλαγές που ζήτησε»

Επανέρχεται η κινεζική κοινοπραξία στο Βασιλικό: «Η ΕΤΥΦΑ δεν πληρώνει αλλαγές που ζήτησε»

Πρόεδρος Χριστοδουλίδης: Επενδύουμε στην ΕΕ για την οριστική διευθέτηση του Κυπριακού
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Πρόεδρος Χριστοδουλίδης: Επενδύουμε στην ΕΕ για την οριστική διευθέτηση του Κυπριακού

Πρόεδρος Χριστοδουλίδης: Επενδύουμε στην ΕΕ για την οριστική διευθέτηση του Κυπριακού

Γάζα: O IDF εντόπισε τρεις νεκρούς ομήρους - Ανάμεσά τους το πτώμα της Σάνι Λουκ
ΚΟΣΜΟΣ

Γάζα: O IDF εντόπισε τρεις νεκρούς ομήρους - Ανάμεσά τους το πτώμα της Σάνι Λουκ

Γάζα: O IDF εντόπισε τρεις νεκρούς ομήρους - Ανάμεσά τους το πτώμα της Σάνι Λουκ

Αιχμές εναντίον της Αρχής κατά της Διαφθοράς από Νομική Υπηρεσία για την υπόθεση Κατσουνωτού
ΚΥΠΡΟΣ

Αιχμές εναντίον της Αρχής κατά της Διαφθοράς από Νομική Υπηρεσία για την υπόθεση Κατσουνωτού

Αιχμές εναντίον της Αρχής κατά της Διαφθοράς από Νομική Υπηρεσία για την υπόθεση Κατσουνωτού

Καβγάς ΔΗΣΥ – ΑΚΕΛ για τις τράπεζες: Τα μεγάλα κέρδη και η ακροδεξιά Μελόνι στην Ιταλία
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Καβγάς ΔΗΣΥ – ΑΚΕΛ για τις τράπεζες: Τα μεγάλα κέρδη και η ακροδεξιά Μελόνι στην Ιταλία

Καβγάς ΔΗΣΥ – ΑΚΕΛ για τις τράπεζες: Τα μεγάλα κέρδη και η ακροδεξιά Μελόνι στην Ιταλία