Ξεκίνησε η αντίστροφή μέτρηση. Την ερχόμενη Παρασκευή η δημοσίευση των απαλλοτριώσεων
Στις 15 Μαρτίου προκηρύσσονται, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του «Π», οι προσφορές για την πρώτη φάση του αυτοκινητόδρομου Λεμεσού – Σαϊττά. Πρόκειται για το πρώτο κρατικό έργο που βγαίνει σε προσφορές από την αρχή του χρόνου, έργο που θα φέρει, έστω και τμηματικά, πιο κοντά τις ορεινές κοινότητες με τη Λεμεσό μετά από χρόνια σχεδιασμών, αναβολών, υποσχέσεων και διαψεύσεις προσδοκιών. Η φάση Α1, προϋπολογιζόμενης δαπάνης 26,2 εκατομμυρίων ευρώ, αφορά το τμήμα του αυτοκινητόδρομου Πολεμίδια-Παλόδεια, μήκους 3,7 χλμ., από το αθλητικό κέντρο «Σπύρος Κυπριανού» (Palais de Sport) μέχρι την έξοδο Παλόδειας. Σύμφωνα με το Τμήμα Δημοσίων Έργων, αν δεν μεσολαβήσουν προσφυγές στην Αναθεωρητική Αρχή Προσφορών, οι κατασκευαστικές εργασίες, οι οποίες θα έχουν διάρκεια 30 μηνών, θα ξεκινήσουν το αργότερο μέχρι τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.
ΓραφειοκρατίαΤελευταία διαδικαστική εκκρεμότητα ήταν η γνωστοποίηση της εκτίμησης των απαλλοτριώσεων από το Τμήμα Κτηματολογίου, οι οποίες θα δημοσιευτούν την ερχόμενη Παρασκευή μετά από έγκριση του Υπουργικού Συμβουλίου. Παράλληλα στάλθηκαν τα έγγραφα των προσφορών για τελικό έλεγχο στο Γενικό Λογιστήριο του κράτους. Το κόστος των απαλλοτριώσεων, όπως δήλωσε στον «Π» η επιθεωρήτρια του Τμήματος Δημοσίων Έργων, Κωνσταντία Αργυρού, ανέρχεται σε 745 χιλιάδες ευρώ. Το τμήμα αυτό αποφασίστηκε να προωθηθεί κατά προτεραιότητα, καθώς έχει χαρακτηριστεί μελανό σημείο από πλευράς οδικής ασφάλειας και η Αστυνομία έχει ζητήσει τη λήψη δραστικών μέτρων για άμβλυνση των προβλημάτων. Ο νέος δρόμος θα περιλαμβάνει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και διαχωριστικό στηθαίο.
Πιο κοντά το ΤρόοδοςΗ νέα όδευση συνολικού μήκους 22,5 χλμ. θα ακολουθεί τον υφιστάμενο δρόμο μέχρι την Άλασσα. Πριν από τη γέφυρα του Ζυγού θα ακολουθεί νέα χάραξη ανατολικά του υφιστάμενου δρόμου, παρακάμπτοντας την Άλασσα, τη Λάνια και την Τριμίκλινη και θα καταλήγει στον Σαϊττά.
Ο σχεδιασμός του έργου περιλαμβάνει τέσσερις ανισόπεδους κόμβους– Παλόδειας, Άλασσας, Μοναγρίου και Αγίου Μάμα, τρεις ημικόμβους στη Λάνια και την Τριμίκλινη και τον τερματικό κυκλικό κόμβο Σαϊττά. Το έργο περιλαμβάνει, επίσης, μία σήραγγα μήκους 310 μ. στην περιοχή Σαϊττά, 6 κοιλαδογέφυρες, 11 υπέργειες και 6 υπόγειες διαβάσεις οχημάτων για σύνδεση του αυτοκινητόδρομου με υπηρεσιακούς δρόμους συνολικού μήκους 30 χιλιόμετρων.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.