4 άγνωστοι τρόποι προστασίας για τον καρκίνο του δέρματος

ΠΟΛΙΤΗΣ NEWS Δημοσιεύθηκε 25.7.2017
4 άγνωστοι τρόποι προστασίας για τον καρκίνο του δέρματος
Ο καρκίνος του δέρματος οφείλεται στην ανάπτυξη των ανώμαλων κυττάρων, τα οποία εξαπλώνονται σε άλλα μέρη του σώματος...

Γνωρίζετε ήδη ότι η χρήση αντηλιακού, ο κατάλληλος ρουχισμός και η παραμονή σε σκιερό μέρος τις ώρες της έντονης ακτινοβολίας, αποτελούν τους καλύτερους τρόπους προστασίας από το θανατηφόρο μελάνωμα και άλλες μορφές καρκίνου του δέρματος. Υπάρχουν όμως και κάποια άλλα μέτρα προστασίας από τις επιπτώσεις του ήλιου. Φυσικά δεν αντικαθιστούν τα αντηλιακά ή τα ρούχα, μπορούν όμως να ενισχύσουν την προστασία.

Δείτε τι μπορείτε να κάνετε για να προστατευτείτε από την επικίνδυνη ηλιακή ακτινοβολία:

Αποφεύγετε το αλκοόλ
Έρευνες έχουν δείξει ότι το αλκοόλ αυξάνει την επίδραση της υπεριώδους ακτινοβολίας στην επιδερμίδα. Μελέτη του 2016 έδειξε ότι για κάθε ποτό που καταναλώνει κάποιος, αυξάνεται ο κίνδυνος μελανώματος κατά 14% με το κρασί να είναι αυτό με τη μεγαλύτερη επίδραση. Αν και ο ακριβής μηχανισμός παραμένει άγνωστος οι συγγραφείς της μελέτης εκτιμούν ότι το αλκοόλ παρεμβαίνει στη διαδικασία αποκατάστασης του DNA του δέρματος.

Πίνετε περισσότερο καφέ
Αρκετές μελέτες έχουν συνδέσει την καθημερινή κατανάλωση καφέ με χαμηλότερα ποσοστά καρκίνου του δέρματος και μελανώματος. Ιδιαίτερα επωφελής φαίνεται ότι είναι για τις γυναίκες, οι οποίες σύμφωνα με τους ειδικούς, όσο περισσότερο καφέ πίνουν, τόσο πιο προστατευμένες είναι. Αυτό οφείλεται στην καφεΐνη, η οποία εμποδίζει την κυτταρική διαίρεση που οδηγεί στην ανάπτυξη του καρκίνου του δέρματος.

Βιταμίνη B3
Ίσως έχετε ακούσει για τη νιασίνη, την πιο κοινή μορφή βιταμίνης Β3. Μια άλλη, σπανιότερη μορφή της Β3 που ονομάζεται νικοτιναμίδιο, μπορεί να βοηθήσει στην προστασία του δέρματος. Μελέτη του 2015 έδειξε ότι τα άτομα που διατρέχουν υψηλό κίνδυνο καρκίνου του δέρματος, τα οποία έλαβαν συμπλήρωμα νικοτιναμιδίου, μείωσαν τις πιθανότητές τους για την ανάπτυξη νέων καρκίνων του δέρματος κατά 23%. Οι υπεριώδεις ακτίνες του ήλιου μπορούν να προκαλέσουν βλάβη του DNA στα κύτταρα του δέρματος, αυξάνοντας τον κίνδυνο για καρκίνο του δέρματος. Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι η βιταμίνη Β3 δίνει στα κύτταρα του δέρματος μια «ώθηση ενέργειας», βοηθώντας τα να επιδιορθώσουν τη ζημιά.

Κατάλληλη διατροφή
Εάν έχετε αδύναμο ανοσοποιητικό, διατρέχετε υψηλότερο κίνδυνο για καρκίνο του δέρματος. Ο πιθανότερος λόγος, σύμφωνα με τους ειδικούς, είναι το ανοσοποιητικό δεν είναι σε θέση να σκοτώσει τα καρκινικά κύτταρα στα αρχικά στάδια. Αν έχετε την τάση να αρρωσταίνετε συχνά, αυτό είναι ένα σημάδι ότι το ανοσοποιητικό σας σύστημα δεν είναι σε καλή κατάσταση. Προσπαθήστε να γυμνάζεστε, να διατηρείτε φυσιολογικό βάρος και να τρώτε τροφές που ενισχύουν το ανοσοποιητικό, όπως σκόρδο, γιαούρτι και μαύρο και πράσινο τσάι.

Bild: Πιθανό να παγώσουν οι σχέσεις Γερμανίας-ΗΠΑ σε περίπτωση που ο Τραμπ εκλεγεί πρόεδρος