Δέκα συμβουλές για ασφαλή οδήγηση σε παγωμένους δρόμους

ΠΟΛΙΤΗΣ NEWS Δημοσιεύθηκε 10.1.2017
Δέκα συμβουλές για ασφαλή οδήγηση σε παγωμένους δρόμους
Χιόνι και πάγος βάζουν σε δοκιμασία τις ικανότητες των οδηγών, καθώς οι περισσότεροι δεν είναι συνηθισμένοι σε τέτοιες συνθήκες.

Μόνον απλή υπόθεση δεν αποτελεί η οδήγηση σε χιονισμένους και παγωμένους δρόμους. Η πρόσφυση των ελαστικών μειώνεται δραστικά, ιδιαίτερα μάλιστα αν δεν «φοράει» το αυτοκίνητό μας χειμερινά ελαστικά. Εξάλλου πολλοί οδηγοί αντιμετωπίζουν τέτοιες καταστάσεις σπάνια, γιαυτό και αγχώνονται εύκολα, ενώ δεν γνωρίζουν και πώς πρέπει να προσαρμόσουν το στυλ τους στα νέα δεδομένα. Ποια είναι αυτά; Πολύ απλά στα ολισθηρά οδοστρώματα πολλαπλασιάζεται η απαιτούμενη απόσταση για να ακινητοποιηθεί ένα όχημα, ενώ και το τιμόνι αντιδρά εντελώς διαφορά σε σχέση με ό,τι γνωρίζουμε, όταν επικρατούν κανονικές καιρικές συνθήκες.


Ας δούμε όμως αναλυτικότερα τον δεκάλογο της σωστής οδήγησης σε χιονισμένους δρόμους:




  1. Γενικός και απαράβατος κανόνας για το χιόνι και τον πάγο είναι ο εξής: μειώστε ταχύτητα και τηρείτε αυξημένες αποστάσεις από τα προπορευόμενα οχήματα.




  1. Η απόσταση ασφαλείας από τα προπορευόμενα αυτοκίνητα πρέπει να είναι περίπου τριπλάσια σε σχέση με εκείνη, όταν είναι στεγνό το οδόστρωμα.




  1. Προσπαθούμε να προβλέψουμε δυσάρεστες καταστάσεις, όπως προπορευόμενα οχήματα, που μπορεί να αρχίσουν να γλιστρούν ξαφνικά στη μέση του δρόμου. Ιδιαίτερα επικίνδυνες είναι οι διασταυρώσεις και οι διαβάσεις μπροστά στα φανάρια, επειδή παγώνουν εύκολα εξαιτίας των πολλών φρεναρισμάτων.




  1. Μεγάλη προσοχή απαιτείται σε σημεία με ρεύματα παγωμένου αέρα και υγρασία, επειδή εκεί γίνεται ο δρόμος «γυαλί». Τέτοια είναι για παράδειγμα οι γέφυρες, δρόμοι κοντά σε δάση ή δίπλα από ποτάμια.




  1. Οι κινήσεις του τιμονιού, το φρενάρισμα και οι επιταχύνσεις πρέπει να γίνονται πολύ απαλά. Οι απότομες κινήσεις του τιμονιού μπορούν να βγάλουν εύκολα το αυτοκίνητο εκτός πορείας, ιδίως στις στροφές.




  1. Αλλάζουμε ταχύτητες «ταξιτζίδικα». Περνάμε γρήγορα στην αμέσως επόμενη σχέση του σαζμάν, ακόμη και αν δούμε, ότι κομπιάζει λίγο ο κινητήρας, γιατί έτσι αποφεύγουμε το σπινάρισμα των κινητήριων τροχών.




  1. Ξεκινούμε ομαλά και όχι απότομα και όπου κρίνουμε σκόπιμο και είναι δυνατόν, επιλέγουμε την εκκίνηση με δευτέρα και όχι με πρώτη ταχύτητα. Ετσι δεν σπινάρουν οι τροχοί και παραμένει το όχημα σταθερά σε ευθεία πορεία.




  1. Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται όχι μόνον στις προσπεράσεις, αλλά και στις αλλαγές λωρίδας, γιατί μπορεί να περάσει το όχημα πάνω από σημεία με μαζεμένο χιόνι και να χαθεί η πρόσφυση των ελαστικών.




  1. Πριν καθίσουμε στο τιμόνι, βγάζουμε τα χοντρά μπουφάν και τα παλτά, γιατί μειώνουν δραστικά την αποτελεσματικότητα της ζώνης ασφαλείας σε περίπτωση ατυχήματος.




  1. Η ασφάλειά μας έχει απόλυτη προτεραιότητα. Αν χιονίζει πολύ και έχουν γίνει οι δρόμοι «γυαλί», είναι προτιμότερο να αφήσετε το αυτοκίνητο σπίτι και να αναβάλλετε τις δουλειές σας ή να χρησιμοποιήσετε κάποιο Μέσον Σταθερής Τροχιάς.


Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Πόση αξιοπιστία έμεινε στον Νίκο Χριστοδουλίδη όσον αφορά το Κυπριακό;
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Πόση αξιοπιστία έμεινε στον Νίκο Χριστοδουλίδη όσον αφορά το Κυπριακό;

Πόση αξιοπιστία έμεινε στον Νίκο Χριστοδουλίδη όσον αφορά το Κυπριακό;

Η διεθνής διαιτησία ως μηχανισμός επίλυσης διαφορών στο Κυπριακό - Η πρόταση του νομικού Κωνσταντίνου Παρτασίδη

Η διεθνής διαιτησία ως μηχανισμός επίλυσης διαφορών στο Κυπριακό - Η πρόταση του νομικού Κωνσταντίνου Παρτασίδη

Η διεθνής διαιτησία ως μηχανισμός επίλυσης διαφορών στο Κυπριακό - Η πρόταση του νομικού Κωνσταντίνου Παρτασίδη

Λερναία Ύδρα το έργο στο Βασιλικό: Δεν τελειώνουν οι οικονομικές απαιτήσεις των Κινέζων – Αμήχανη η κυπριακή πλευρά
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Λερναία Ύδρα το έργο στο Βασιλικό: Δεν τελειώνουν οι οικονομικές απαιτήσεις των Κινέζων – Αμήχανη η κυπριακή πλευρά

Λερναία Ύδρα το έργο στο Βασιλικό: Δεν τελειώνουν οι οικονομικές απαιτήσεις των Κινέζων – Αμήχανη η κυπριακή πλευρά

Υπάρχει κίνδυνος πολυπλοκότητας στη διαχείριση των ΜΕΔ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Υπάρχει κίνδυνος πολυπλοκότητας στη διαχείριση των ΜΕΔ

Υπάρχει κίνδυνος πολυπλοκότητας στη διαχείριση των ΜΕΔ

Χριστοδουλίδης προς εταιρείες που καθυστερούν την υλοποίηση έργων: «Το κράτος δεν εκβιάζεται, δεν θα μείνει απλά να βλέπει»
ΚΥΠΡΟΣ

Χριστοδουλίδης προς εταιρείες που καθυστερούν την υλοποίηση έργων: «Το κράτος δεν εκβιάζεται, δεν θα μείνει απλά να βλέπει»

Χριστοδουλίδης προς εταιρείες που καθυστερούν την υλοποίηση έργων: «Το κράτος δεν εκβιάζεται, δεν θα μείνει απλά να βλέπει»