Επιστήμονες δοκιμάζουν μια νέα γενετική θεραπεία που καθυστερεί τη γήρανση

BUZZLIFE Δημοσιεύθηκε 20.1.2021
Επιστήμονες δοκιμάζουν μια νέα γενετική θεραπεία που καθυστερεί τη γήρανση

Ερευνητές στην Κίνα αναπτύσσουν μια νέα γενετική θεραπεία καθυστέρησης της γήρανσης, την οποία άρχισαν να δοκιμάζουν σε πειραματόζωα, σε πρώτη φάση τρωκτικά.

Τα πρώτα αποτελέσματα δείχνουν ότι πράγματι η επέμβαση στο γονιδίωμα μπορεί να αναστρέψει ορισμένες από τις συνέπειες των γηρατειών (εμφάνιση και δύναμη), καθώς επίσης να παρατείνει κατά περίπου 25% τη ζωή των ποντικιών.

Οι επιστήμονες του Ινστιτούτου Ζωολογίας της Κινεζικής Ακαδημίας Επιστημών και του Πανεπιστημίου του Πεκίνου, με επικεφαλής την καθηγήτρια Κου Τζινγκ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό βιοϊατρικό περιοδικό «Science Translational Medicine», σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερς, ευελπιστούν ότι κάποια μέρα η μέθοδος θα εφαρμοστεί και στους ανθρώπους, αν και η θεραπεία απέχει ακόμη πολύ από το να είναι έτοιμη για κλινικές δοκιμές. Θα προηγηθούν δοκιμές σε μεγάλα ζώα και, αν είναι επιτυχείς, θα ακολουθήσει η δοκιμή σε ανθρώπους.

Η νέα τεχνική, που είναι παγκοσμίως πρωτοποριακή, εστιάζει στην απενεργοποίηση ενός γονιδίου (kat7), το οποίο παίζει ρόλο-κλειδί στην κυτταρική γήρανση. Η αδρανοποίηση του γονιδίου γίνεται με τη βοήθεια της τεχνικής ακριβείας CRISPR/Cas9.

Οι ερευνητές μελέτησαν περίπου 10.000 γονίδια αναφορικά με το ρόλο που μπορεί να παίζουν στη γήρανση των κυττάρων και κατέληξαν σε 100, εκ των οποίων το kat7 φαίνεται να συμβάλλει περισσότερο από κάθε άλλο στο μηχανισμό της γήρανσης.

Η κυτταρική γήρανση, μια κατάσταση μόνιμης αναστολής της ανάπτυξης ενός οργανισμού, αποτελεί θεμελιώδη παράγοντα στη γήρανση ενός οργανισμού και ρυθμίζεται τόσο από γενετικούς όσο και επιγενετικούς παράγοντες. Υπό διερεύνηση σε όλο τον κόσμο βρίσκονται πιθανά γονίδια που μπορεί να επηρεάζουν καθοριστικά την όλη διαδικασία.

ΑΠΕ - ΜΠΕ