Δροσερό αυτοκίνητο το καλοκαίρι - Πότε λειτουργεί σωστά ο κλιματισμός

ΠΟΛΙΤΗΣ NEWS Δημοσιεύθηκε 3.7.2024
Δροσερό αυτοκίνητο το καλοκαίρι - Πότε λειτουργεί σωστά ο κλιματισμός
Με τις υψηλές θερμοκρασίες να κυριαρχούν, οι οδηγοί, εκτός από την κίνηση, έχουν να αντιμετωπίσουν και τη ζέστη που κατακλύζει τις καμπίνες των αυτοκινήτων, αυξάνοντας τα νεύρα και τον... ιδρώτα

Το μεγαλύτερο λάθος για να καταπολεμήσει κάποιος τη ζέστη της καμπίνας είναι να βασιστεί αποκλειστικά στη δύναμη του κλιματιστικού του!

Με τις υψηλές θερμοκρασίες να κυριαρχούν, οι οδηγοί, εκτός από την κίνηση, έχουν να αντιμετωπίσουν και τη ζέστη που κατακλύζει τις καμπίνες των αυτοκινήτων, αυξάνοντας τα νεύρα και τον... ιδρώτα.

Σύμφωνα με έρευνες, η θερμοκρασία στο εσωτερικό ενός σταθμευμένου αυτοκινήτου το καλοκαίρι, ακόμα κι υπό σκιά, μπορεί να ξεπεράσει την εξωτερική έως και 30 βαθμούς Κελσίου, ενώ σε περίπτωση που βρίσκεται στον ήλιο, αρκούν 10 λεπτά για να πάει ο υδράργυρος από τους 25°C στους 71°C.

Αυτές οι συνθήκες κάνουν το air-condition τον καλύτερο φίλο του οδηγού, αλλά κι αυτό από μόνο του δεν κάνει θαύματα, τουλάχιστον χωρίς να εκτοξεύσει την κατανάλωση. Αν λοιπόν το αυτοκίνητό σας έχει παραμείνει αρκετή ώρα κάτω από τον ήλιο, πριν πέσετε στην "αγκαλιά" του κλιματισμού, κάντε τις παρακάτω ενέργειες που θα σας βοηθήσουν να ρίξετε γρήγορα και αποτελεσματικά τη θερμοκρασία, χωρίς να καίτε λίτρα βενζίνης.

Αρχικά, ανοίξτε όλα τα παράθυρα και τις πόρτες, περιμένοντας για λίγα λεπτά ώστε να φύγει το πρώτο κύμα "λίβα" που υπάρχει στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Για να επιταχύνετε τη διαδικασία, ανοίξτε ένα από τα πίσω παράθυρα και, με την αντίθετη μπροστινή πόρτα, δημιουργήστε ένα είδος ανεμιστήρα ανοιγοκλείνοντάς την. Αυτό θα βοηθήσει στην ανακύκλωση του αέρα στο εσωτερικό, διώχνοντας τον πιο ζεστό στο περιβάλλον.

Στη συνέχεια, οδηγήστε για λίγα λεπτά με τα παράθυρα ανοιχτά, έχοντας ενεργοποιημένο απλά τον ανεμιστήρα κι όχι το air-condition. Ουσιαστικά είναι ακόμα ένας τρόπος για να απομακρυνθεί ο παλιός αέρας και να κυκλοφορήσει φρέσκος. Μετά κι από αυτήν την κίνηση, ήρθε η στιγμή να κλείσετε τα παράθυρα και να ενεργοποιήσετε τον κλιματισμό, επιλέγοντας μια κανονική θερμοκρασία κοντά στους 22 βαθμούς.

Μια χαμηλότερη θερμοκρασία θα σας δώσει μόλις μερικά λεπτά πιο γρήγορα δροσιά, αλλά ο κινητήρας θα επιβαρυνθεί αρκετά περισσότερο, με ό,τι συνέπειες στην κατανάλωση. Μόλις πιάσετε τις ιδανικές για εσάς συνθήκες, ενεργοποιήστε τη λειτουργία ανακύκλωσης αέρα, ώστε να ανακυκλώνεται ο δροσερός αέρας που κυκλοφορεί στην καμπίνα, και ταυτόχρονα να μην επιβαρύνεται επιπλέον το σύστημα του κλιματισμού, προσπαθώντας να κρυώσει το ζεστό αέρα από το εξωτερικό περιβάλλον.

Επειδή όμως η πρόληψη είναι καλύτερη από την αντιμετώπιση, καλό είναι να προστατεύσετε όσο περισσότερο μπορείτε την καμπίνα σας από τον ήλιο και τη ζέστη. Επιλέξτε να παρκάρετε υπό σκιά, ενώ σε συνθήκες καύσωνα είναι ίσως προτιμότερο να επιλέξετε τη στάθμευση σε κάποιο υπόγειο πάρκινγκ, αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα το χρηματικό αντίτιμο. Ταυτόχρονα, επενδύστε σε μια ηλιοπροστασία ή κουκούλα που πιάνει το πάνω μισό του οχήματος για να μην επιτρέπετε στην υπεριώδη ακτινοβολία να εισβάλλει στην καμπίνα.

Τέλος, μην παραμελείτε τη σωστή συντήρηση του συστήματος κλιματισμού και φροντίστε ώστε να έχει πάντα τη σωστή ποσότητα ψυκτικού υγρού (φρέον), ενώ δεν πρέπει να ξεχνάτε να αντικαθιστάτε εγκαίρως το φίλτρο καμπίνας.

Πηγή: iefimerida.gr

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Γεραπετρίτης: Έχω βιώσιμη ελπίδα για επανέναρξη των συνομιλιών στο Κυπριακό - Θέλουμε λύση αμοιβαία αποδεκτή
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Γεραπετρίτης: Έχω βιώσιμη ελπίδα για επανέναρξη των συνομιλιών στο Κυπριακό - Θέλουμε λύση αμοιβαία αποδεκτή

Γεραπετρίτης: Έχω βιώσιμη ελπίδα για επανέναρξη των συνομιλιών στο Κυπριακό - Θέλουμε λύση αμοιβαία αποδεκτή

Τι απάντησε η Αννίτα σε φοιτήτρια για το εάν προτίθεται να υποβάλει υποψηφιότητα στις επόμενες προεδρικές
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Τι απάντησε η Αννίτα σε φοιτήτρια για το εάν προτίθεται να υποβάλει υποψηφιότητα στις επόμενες προεδρικές

Τι απάντησε η Αννίτα σε φοιτήτρια για το εάν προτίθεται να υποβάλει υποψηφιότητα στις επόμενες προεδρικές

Αποκαλύψεις στο Ανώτατο Δικαστήριο: O επίδοξος δολοφόνος Ισραηλινών βρισκόταν στην Κύπρο από το 2002
ΚΥΠΡΟΣ

Αποκαλύψεις στο Ανώτατο Δικαστήριο: O επίδοξος δολοφόνος Ισραηλινών βρισκόταν στην Κύπρο από το 2002

Αποκαλύψεις στο Ανώτατο Δικαστήριο: O επίδοξος δολοφόνος Ισραηλινών βρισκόταν στην Κύπρο από το 2002

Ενδιαφέρεται η Κύπρος για τον Επίτροπο Μεσογείου; Τι δήλωσε στο Politico ο Πρ. Χριστοδουλίδης
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ενδιαφέρεται η Κύπρος για τον Επίτροπο Μεσογείου; Τι δήλωσε στο Politico ο Πρ. Χριστοδουλίδης

Ενδιαφέρεται η Κύπρος για τον Επίτροπο Μεσογείου; Τι δήλωσε στο Politico ο Πρ. Χριστοδουλίδης

Guardian: Για «μετέωρους» αιτητές ασύλου στη νεκρή ζώνη μιλά η εφημερίδα - Αιχμές για την πολιτική της κυβέρνησης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Guardian: Για «μετέωρους» αιτητές ασύλου στη νεκρή ζώνη μιλά η εφημερίδα - Αιχμές για την πολιτική της κυβέρνησης

Guardian: Για «μετέωρους» αιτητές ασύλου στη νεκρή ζώνη μιλά η εφημερίδα - Αιχμές για την πολιτική της κυβέρνησης