Οδήγηση με χαμηλές στροφές στον κινητήρα - Τι προβλήματα δημιουργεί

ΠΟΛΙΤΗΣ NEWS Δημοσιεύθηκε 19.6.2024
Οδήγηση με χαμηλές στροφές στον κινητήρα - Τι προβλήματα δημιουργεί
Η διατήρηση των στροφών του κινητήρα από το μισό και κάτω σε σχέση με το μέγιστο όριο περιστροφής του, σε συνδυασμό με ήπιο πάτημα του δεξιού πεντάλ στις επιταχύνσεις, μπορούν να λειτουργήσουν πολύ ευεργετικά και να γλιτώσουν στον χρήση δεκάδες ευρώ ετησίως

Η οδήγηση με τις στροφές του κινητήρα λίγο πάνω από το ρελαντί βοηθά στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, από την άλλη όμως δεν είναι πάντα ό,τι καλύτερο για την υγεία του.

Η συγκράτηση των στροφών του κινητήρα σε χαμηλά επίπεδα είναι ένα από τα κύρια «όπλα» που έχει ένας οδηγός στη διάθεσή του για να καταπολεμήσει την κατανάλωση καυσίμου και να κάνει οικονομία.

Η διατήρηση των στροφών του κινητήρα από το μισό και κάτω σε σχέση με το μέγιστο όριο περιστροφής του, σε συνδυασμό με ήπιο πάτημα του δεξιού πεντάλ στις επιταχύνσεις, μπορούν να λειτουργήσουν πολύ ευεργετικά και να γλιτώσουν στον χρήση δεκάδες ευρώ ετησίως.

Ωστόσο και αυτό το στιλ οικονομικής οδήγησης θα πρέπει να γίνεται με το απαραίτητο μέτρο καθώς οι υπερβολές από την πλευρά του οδηγού στον τρόπο που λειτουργεί τον κινητήρα μπορούν να οδηγήσουν σε ζημιές στα μηχανικά μέρη ή τα περιφερειακά του μοτέρ.

Αρχικά καλό είναι να γνωρίζουμε τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του κινητήρα που έχει το αυτοκίνητο που χρησιμοποιούμε, κυρίως σε ποιες στροφές κάνει την εμφάνισή της η μέγιστη τιμή της ροπής. Στις στροφές που εμφανίζεται η μέγιστη τιμή της ροπής ο κινητήρας νιώθει πιο «άνετα» να λειτουργεί και έχει και την καλύτερη απόκριση στο πάτημα του δεξιού πεντάλ.

Στους σύγχρονους υπετροφοδοτούμενους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου το όριο αυτό βρίσκεται κοντά ή και κάτω από τις 2.000 σ.α.λ. και γι' αυτό μπορούμε να τους λειτουργούμε σε αυτές τις στροφές και να εξοικονομούμε καύσιμο.

Ωστόσο αν λειτουργούμε τον κινητήρα ακόμη πιο χαμηλά και ζητάμε από αυτόν να επιταχύνει το αυτοκίνητο χωρίς να χρησιμοποιήσουμε τις σχέσεις του κιβωτίου, τότε αυξάνουμε σημαντικά την κατανάλωση αφού θα χρειαστεί και περισσότερος χρόνος για να φτάσουμε στην επιθυμητή ταχύτητα. Παράλληλα, ο κινητήρας παράγει περισσότερους κραδασμούς κατά τη λειτουργία του με αποτέλεσμα να προκαλεί αυξημένες φθορές σε περιφερειακά, όπως είναι για παράδειγμα οι βάσεις του.

Επίσης, η οδήγηση για πολύ μεγάλα διαστήματα με τις στροφές του κινητήρα κοντά στο ρελαντί δεν είναι ότι καλύτερο για τα φίλτρα συγκράτησης μικροσωματιδίων, τα οποία πλέον έχουν παρουσία, εκτός από τα diesel και στα αυτοκίνητα με μοτέρ βενζίνης.

Τα εν λόγω φίλτρα, τα οποία μπορούν να αυτοκαθαρίζονται, χρειάζονται τον κινητήρα να λειτουργεί και με υψηλότερες στροφές για να το κάνουν αυτό, αλλιώς μπορεί ακόμη και να καταστραφούν, με την αντικατάστασή τους να είναι ιδιαίτερα δαπανηρή.

Πηγή: iefimerida.gr

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
ΗΠΑ: Ένοχος για διαφθορά κρίθηκε ο γερουσιαστής Ρόμπερτ Μενέντεζ – Καταδικάστηκε για δωροδοκία
ΚΟΣΜΟΣ

ΗΠΑ: Ένοχος για διαφθορά κρίθηκε ο γερουσιαστής Ρόμπερτ Μενέντεζ – Καταδικάστηκε για δωροδοκία

ΗΠΑ: Ένοχος για διαφθορά κρίθηκε ο γερουσιαστής Ρόμπερτ Μενέντεζ – Καταδικάστηκε για δωροδοκία

Στο φως 50 χρόνια μετά: Τι αποφάσισε η Τουρκική Εθνοσυνέλευση για την Κύπρο τρεις μέρες μετά το πραξικόπημα της 15ης...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Στο φως 50 χρόνια μετά: Τι αποφάσισε η Τουρκική Εθνοσυνέλευση για την Κύπρο τρεις μέρες μετά το πραξικόπημα της 15ης...

Στο φως 50 χρόνια μετά: Τι αποφάσισε η Τουρκική Εθνοσυνέλευση για την Κύπρο τρεις μέρες μετά το πραξικόπημα της 15ης...

«Αδειάζει» Όρμπαν ο Σαρλ Μισέλ: «Δεν έχετε εντολή να συμμετέχετε στη διεθνή σκηνή εξ ονόματος της Ένωσης»
ΚΟΣΜΟΣ

«Αδειάζει» Όρμπαν ο Σαρλ Μισέλ: «Δεν έχετε εντολή να συμμετέχετε στη διεθνή σκηνή εξ ονόματος της Ένωσης»

«Αδειάζει» Όρμπαν ο Σαρλ Μισέλ: «Δεν έχετε εντολή να συμμετέχετε στη διεθνή σκηνή εξ ονόματος της Ένωσης»

Κίτρινη προειδοποίηση για ακραίες θερμοκρασίες αύριο - Πότε τίθεται σε ισχύ
ΚΥΠΡΟΣ

Κίτρινη προειδοποίηση για ακραίες θερμοκρασίες αύριο - Πότε τίθεται σε ισχύ

Κίτρινη προειδοποίηση για ακραίες θερμοκρασίες αύριο - Πότε τίθεται σε ισχύ

Υπ. Εργασίας: Δεν μπορεί να καταργηθεί το πέναλτι 12% για πρόωρη σύνταξη
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Υπ. Εργασίας: Δεν μπορεί να καταργηθεί το πέναλτι 12% για πρόωρη σύνταξη

Υπ. Εργασίας: Δεν μπορεί να καταργηθεί το πέναλτι 12% για πρόωρη σύνταξη