Με 304 ίππους η Toyota GR Corolla

ΠΟΛΙΤΗΣ AUTO Δημοσιεύθηκε 6.4.2022
Με 304 ίππους η Toyota GR Corolla
Το λανσάρισμα της GR Corolla θα γίνει στο δεύτερο μισό του 2022 στην Ιαπωνία, ενώ θα ακολουθήσει και η αγορά της Αμερικής. Στην Ευρώπη…;



Η Toyota εδώ και μερικές ημέρες είχε ανακοινώσει ότι την 1η Απριλίου 2022 θα αποκάλυπτε το επόμενο μοντέλο της σειράς GR Sport, προφανώς για να ξεκαθαρίσει από νωρίς ότι αυτά που βλέπουμε δεν είναι πρωταπριλιάτικο αστείο! Γιατί υπό άλλες συνθήκες (και αν δε το γνωρίζαμε ήδη από καιρό ότι έρχεται ένα τέτοιο μοντέλο) ποιος θα φανταζόταν ένα Toyota Corolla που θα ζήλευαν σήμερα πολλά (αν όχι όλα) hot-hatch μοντέλα;

Γνήσιo “Made in Japan”, οδηγοκεντρικό αυτοκίνητο, τετρακίνητο και με όλα τα καλούδια του φημισμένου πλέον GR Yaris. Υπάρχει όμως ένα τεράστιο ΑΛΛΑ και ούτε αυτό είναι πρωταπριλιάτικο αστείο. Τουλάχιστον έτσι θέλουμε να πιστεύουμε όλοι. Το μοντέλο -πιθανότατα- θα κυκλοφορήσει μόνο στις αγορές της Αμερικής και της Ιαπωνίας. Κάτι που αφήνει εμάς τους Ευρωπαίους με έξω από το πανηγύρι, τουλάχιστον με τα μέχρι σήμερα δεδομένα.

Ίσως γι' αυτό και η μάρκα επέλεξε τις ΗΠΑ για τα αποκαλυπτήρια, όταν στην περίπτωση του GR Yaris η σχετική αποκάλυψη έγινε εντός Ευρώπης. Ρύποι; Κάποιου άλλου είδους στρατηγική; Ίσως μάθουμε στα προσεχώς.

gr_corolla2
πολιτι

Toyota GR Corolla - Όσα γνωρίζουμε με σιγουριά

Κατασκευαστικά η GR Corolla πατάει στην πλατφόρμα TNGA-C η οποία και προϋπάρχει, σε αντίθεση με την πλατφόρμα του GR Yaris που εξελίχθηκε αποκλειστικά για εκείνο. Αυτό σημαίνει ευκολότερη παραγωγή και κυρίως πιο οικονομική. Σε σημείο μάλιστα που να κυκλοφορούν και φήμες για τιμή χαμηλότερη από το GR Yaris. Σε όποιες αγορές κυκλοφορήσει η Corolla τελοσπάντων.

Όπως και στο GR Yaris, η GR Corolla είναι τετρακίνητη, με τη μετάδοση να γίνεται αποκλειστικά μέσω 6-τάχυτου μηχανικού κιβωτίου. Υπάρχουν δύο διαφορικά τύπου Torsen, εμπρός και πίσω, τα οποία όπως και στο μικρότερο GR Yaris αποτελούν προνόμιο του Performance Pack. Και εδώ βρίσκουμε τρία προγράμματα λειτουργίας (Normal, Sport, Track), τα οποία μεταξύ άλλων μεταβάλλουν τα ποσοστά της ροπής που φτάνουν στους δύο άξονες μετάδοσης. Έτσι στο Track έχουμε κατανομή 50:50 για απόλυτες επιδόσεις εντός πίστας, ενώ στο Sport έχουμε 30% εμπρός και 70% πίσω (!).

gr_corolla3


304 ίπποι, τρεις ανεξάρτητες εξατμίσεις!

Το πιο ιδιαίτερο στοιχείο ίσως στη νέα GR Corolla είναι η τριπλή απόληξη της εξάτμισης. Μάλιστα η κατανομή στον προφυλακτήρα είναι τέτοια που δε θυμίζει άλλο αυτοκίνητο, με δύο στρόγγυλες απολήξεις στα άκρα και μια οβάλ στο κέντρο! Κάτι που πέρα του ξεχωριστού design αναμένεται να δίνει και καλύτερο ηχητικό αποτέλεσμα από ότι στο GR Yaris.

Ο κινητήρας πάντως, παραμένει ο γνώριμος 3-κύλινδρος 1,6 λίτρων, με turbo φυσικά και όλα τα χαρακτηριστικά που έρχονται από τους αγώνες. Μόνο που στην περίπτωση της GR Corolla αποδίδει 304 ίππους στις 6.500 σ.α.λ., 43 περισσότερα δηλαδή από ότι στο GR Yaris. Αυξημένη κατά 10 Nm είναι και η ροπή, στα 370 Nm στις 3.000 σ.α.λ. Οι αναβαθμισμένες επιδόσεις οφείλονται τόσο στη νέα εξάτμιση, όσο και σε μικρότερες βελτιώσεις στα σημεία.

gr_corolla4


Πρησμένη Corolla: Πώς το “ξενέρωτο” γίνεται “μάτσο”

Το μέχρι σήμερα φαινομενικά αθώο αμάξωμα της Corolla αλλάζει για πάντα σχήμα στο μυαλό των petrolheads. Η αεροδυναμική, βελτιστοποιημένη ως Hybrid σιλουέτα πήρε αναβολικά και απέκτησε νέα τμήματα σχεδόν εξολοκλήρου περιμετρικά. Νέα είναι η μάσκα και βεβαίως ο εμπρός προφυλακτήρας, ενώ από αλουμίνιο (και αισθητά πιο φουσκωμένο είναι) το καπό. Έχει μάλιστα και δυο αεραγωγούς που θυμίζουν rally-replicas του παρελθόντος.

Τα εμπρός φτερά είναι επίσης εντελώς νέα, πολύ πιο φαρδιά και με λειτουργικούς αεραγωγούς, ενώ φουσκωμένοι είναι και οι πίσω θόλοι. Τα πλευρικά μαρσπιέ είναι χαμηλά (και αναγράφουν GR-FOUR), ενώ πίσω έχουμε επίσης νέο προφυλακτήρα, τις τρεις εξατμίσεις όπως είπαμε και παραπάνω και ένα εφέ διαχύτη. Από τα λίγα στιλιστικά στοιχεία χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα στη GR Corolla. Οι πόρτες αν και σχεδιαστικά δεν έχουν αλλάξει, είναι και αυτές νέες και μάλιστα κατασκευασμένες από αλουμίνιο.

Την αθλητική όψη ολοκληρώνει βεβαίως μια μεγάλη αεροτομή οροφής και οι μαύρες ζάντες 18 ιντσών σε ελαστικά Michlin Pilot Sport 4. Ωστόσο, αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι η οροφή, η οποία και είναι κατασκευασμένη από σφυρήλατο carbon (!) και μάλιστα εκτεθειμένο και όχι βαμμένο. Τα φρένα έχουν τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός και χαραγμένους δίσκους 356 mm εμπρός και 297 mm πίσω.

gr_corolla5


Καμουφλαρισμένη αγωνιστική «μαγεία»

Όπως και στο GR Yaris, η GR Corolla είναι αυτοκίνητο γεννημένο από την εμπειρία της μάρκας στα ράλλυ. Γι αυτό και εν μέρη η Toyota λέει πως η οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι ρυθμίσιμη για οδήγηση σε χώμα, βροχή ή χιόνι. Η εξέλιξη του αυτοκινήτου έγινε σε μια ποικιλία διαδρομών σε ολόκληρο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένου και γνώριμων σιρκουί, όπως Tsukuba, Fuji και βεβαίως Suzuka. Στην εξέλιξη συμμετείχε και ένας οδηγός αγώνων που συμμετέχει στο Ιαπωνικό Πρωτάθλημα Ράλλυ, τον οποίο και η Toyota δεν αποκαλύπτει. Ωστόσο ο οδηγός αυτός έδωσε το δικό του στίγμα στους μηχανικούς, οδηγώντας τη GR Corolla σε χώμα και χιόνι.

Toyota GR CorollaΣτο εσωτερικό η καυτή Corolla έχει όλα τα στοιχεία των απλών εκδόσεων και επιπλέον βεβαίως πολλά σπορ στοιχεία που ταιριάζουν στο νέο χαρακτήρα. Μαύρες επενδύσεις, μπάκετ καθίσματα, έναν αποκλειστικό full digital πίνακα οργάνων και κυρίως αληθινό, μηχανικό, χειρόφρενο ρυθμισμένο για “αγωνιστική” χρήση.

Στο λανσάρισμα θα υπάρξει και μια ειδική έκδοση με την ονομασία Cicuit Pack, ωστόσο περιορισμένης παραγωγής. Η GR Corolla Circuit Pack έχει ολόκληρο το περιεχόμενο του Performance Pack (με τα δύο μπλοκέ διαφορικά), αποκλειστικές επενδύσεις στο εσωτερικό αλλά και διαφορετικό επιλογέα με την υπογραφή του “Morizo”, όπως είναι το ψευδώνυμο του Akio Toyoda.

Το λανσάρισμα της GR Corolla θα γίνει στο δεύτερο μισό του 2022 στην Ιαπωνία, ενώ θα ακολουθήσει και η αγορά της Αμερικής. Στην Ευρώπη…;

Πηγή: trcoff.gr











Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Live streaming: Και τώρα η Τελετή Έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων 2024 - Το Παρίσι υπόσχεται να μας μείνει αξέχαστη
ΚΟΣΜΟΣ

Live streaming: Και τώρα η Τελετή Έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων 2024 - Το Παρίσι υπόσχεται να μας μείνει αξέχαστη

Live streaming: Και τώρα η Τελετή Έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων 2024 - Το Παρίσι υπόσχεται να μας μείνει αξέχαστη

Ολυμπιακοί: Πρώτος στη μάχη από τα μέλη της κυπριακής ολυμπιακής ομάδας ο Μάριος Γεωργίου
ΚΟΣΜΟΣ

Ολυμπιακοί: Πρώτος στη μάχη από τα μέλη της κυπριακής ολυμπιακής ομάδας ο Μάριος Γεωργίου

Ολυμπιακοί: Πρώτος στη μάχη από τα μέλη της κυπριακής ολυμπιακής ομάδας ο Μάριος Γεωργίου

Διαβάστε τα ονόματα της Κοινωνικής Συμμαχίας - Συγκροτήθηκαν οι Συντονιστικές Ομάδες
ΚΥΠΡΟΣ

Διαβάστε τα ονόματα της Κοινωνικής Συμμαχίας - Συγκροτήθηκαν οι Συντονιστικές Ομάδες

Διαβάστε τα ονόματα της Κοινωνικής Συμμαχίας - Συγκροτήθηκαν οι Συντονιστικές Ομάδες

Αρχίζει νέες έρευνες φυσικού αερίου στη Ανατολική Μεσόγειο η Τουρκία
ΚΟΣΜΟΣ

Αρχίζει νέες έρευνες φυσικού αερίου στη Ανατολική Μεσόγειο η Τουρκία

Αρχίζει νέες έρευνες φυσικού αερίου στη Ανατολική Μεσόγειο η Τουρκία

Ο Κυριάκος Κόκκινος διορίστηκε στο ΔΣ του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Καινοτομίας & Τεχνολογίας
ΚΥΠΡΟΣ

Ο Κυριάκος Κόκκινος διορίστηκε στο ΔΣ του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Καινοτομίας & Τεχνολογίας

Ο Κυριάκος Κόκκινος διορίστηκε στο ΔΣ του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Καινοτομίας & Τεχνολογίας