Νεκρά στην κατηφόρα: Λάθος! Coasting στην κατηφόρα: Σωστό!

ΠΟΛΙΤΗΣ AUTO Δημοσιεύθηκε 5.4.2022
Νεκρά στην κατηφόρα: Λάθος! Coasting στην κατηφόρα: Σωστό!
Κάποιοι βάζουν «νεκρά» στην κατηφόρα και αφήνουν το αυτοκίνητο να τσουλήσει γιατί νομίζουν ότι έτσι θα κάψουν λιγότερη βενζίνη. Αρχικά, διαβάστε γιατί είναι λάθος αυτό...



«Μα βάζοντας νεκρά, το αυτοκίνητο δεν καίει γιατί δουλεύει σε ρελαντί, άσε που έχει και περισσότερη φόρα. Έτσι κερδίζω βενζίνη». Αυτήν τη σκέψη την κάνουν κάποιοι οδηγοί όταν βρίσκονται σε μια μεγάλη κατηφόρα στον αυτοκινητόδρομο  ή βλέποντας από μακριά το φανάρι να είναι κόκκινο, όμως ενώ νομίζουν ότι θα εξοικονομήσουν καύσιμο, εν τέλει καίνε περισσότερο και επιπλέον ταλαιπωρούν περισσότερο τα φρένα που σημαίνει πιο γρήγορη αλλαγή σε τακάκια, άρα έξτρα έξοδα.

Και εξηγούμε: Όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε «νεκρά», τότε καίει από 0,5 έως 1,0 λτ./100 χλμ.. Όταν όμως κινείται στην κατηφόρα χωρίς να πατάς γκάζι, τότε μπαίνει σε λειτουργία cut-off, ή πιο απλά δεν ψεκάζεται καύσιμο στο θάλαμο καύσης. Έτσι, καις λιγότερο ή καθόλου (έως 0,5 λτ./100 χλμ.). Αν το αυτοκίνητό σας έχει υπολογιστή ταξιδίου που δείχνει την στιγμιαία κατανάλωση, μπορείτε να επιβεβαιώσετε το παραπάνω και μόνοι σας. Το αντίστοιχο ισχύει και μέσα στην πόλη, αν δηλαδή βγάζετε την ταχύτητα από μακριά πριν φτάσετε το φανάρι. Το σωστό είναι αν απεμπλέξετε λίγο πριν φτάσουν οι στροφές του κινητήρα στο ρελαντί.

Έπειτα, είναι το θέμα της καταπόνησης των φρένων. Με ταχύτητα στο κιβώτιο το αυτοκίνητο «φρενάρει» από τον κινητήρα συνεπώς αφενός μειώνεται η φθορά στα τακάκια, αφετέρου δεν αυτά υπερθερμαίνονται και άρα δεν θα σε «αφήσουν» σε περίπτωση ανάγκης.

Πηγή: autotriti.gr







Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Live streaming: Και τώρα η Τελετή Έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων 2024 - Το Παρίσι υπόσχεται να μας μείνει αξέχαστη
ΚΟΣΜΟΣ

Live streaming: Και τώρα η Τελετή Έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων 2024 - Το Παρίσι υπόσχεται να μας μείνει αξέχαστη

Live streaming: Και τώρα η Τελετή Έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων 2024 - Το Παρίσι υπόσχεται να μας μείνει αξέχαστη

Ολυμπιακοί: Πρώτος στη μάχη από τα μέλη της κυπριακής ολυμπιακής ομάδας ο Μάριος Γεωργίου
ΚΟΣΜΟΣ

Ολυμπιακοί: Πρώτος στη μάχη από τα μέλη της κυπριακής ολυμπιακής ομάδας ο Μάριος Γεωργίου

Ολυμπιακοί: Πρώτος στη μάχη από τα μέλη της κυπριακής ολυμπιακής ομάδας ο Μάριος Γεωργίου

Διαβάστε τα ονόματα της Κοινωνικής Συμμαχίας - Συγκροτήθηκαν οι Συντονιστικές Ομάδες
ΚΥΠΡΟΣ

Διαβάστε τα ονόματα της Κοινωνικής Συμμαχίας - Συγκροτήθηκαν οι Συντονιστικές Ομάδες

Διαβάστε τα ονόματα της Κοινωνικής Συμμαχίας - Συγκροτήθηκαν οι Συντονιστικές Ομάδες

Αρχίζει νέες έρευνες φυσικού αερίου στη Ανατολική Μεσόγειο η Τουρκία
ΚΟΣΜΟΣ

Αρχίζει νέες έρευνες φυσικού αερίου στη Ανατολική Μεσόγειο η Τουρκία

Αρχίζει νέες έρευνες φυσικού αερίου στη Ανατολική Μεσόγειο η Τουρκία

Ο Κυριάκος Κόκκινος διορίστηκε στο ΔΣ του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Καινοτομίας & Τεχνολογίας
ΚΥΠΡΟΣ

Ο Κυριάκος Κόκκινος διορίστηκε στο ΔΣ του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Καινοτομίας & Τεχνολογίας

Ο Κυριάκος Κόκκινος διορίστηκε στο ΔΣ του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Καινοτομίας & Τεχνολογίας