Γιατί οι Ευρωπαίοι οδηγοί διαλέγουν αυτοκίνητα χαμηλών ρύπων

ΠΟΛΙΤΗΣ AUTO Δημοσιεύθηκε 10.4.2022
Γιατί οι Ευρωπαίοι οδηγοί διαλέγουν αυτοκίνητα χαμηλών ρύπων
Η έκρηξη των ευρωπαϊκών ηλεκτρικών οχημάτων οφείλεται κυρίως σε αυτούς που είναι αποφασισμένοι να αποκτήσουν την πράσινη τεχνολογία, αλλά και στις επιδοτήσεις που δίνουν πολλές κυβερνήσεις.



Σύμφωνα με τα τελευταία στατιστικά στοιχεία πωλήσεων σε όλη την Ευρώπη τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν γίνει η δεύτερη επιλογή των οδηγών που αγοράζουν καινούρια οχήματα. Αυτό σημαίνει ότι για πρώτη φορά στην ιστορία της γηραιάς ηπείρου, πωλήθηκαν περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα.

Σύμφωνα με την ACEA, ένα στα πέντε αυτοκίνητα που πωλήθηκαν στην Ευρώπη το τρίτο τρίμηνο του 2021 ήταν ηλεκτρικό όχημα, δίνοντας την τάση που θα ακολουθήσει τα επόμενα χρόνια. Μέσα στην κατηγορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα πρέπει να συμπεριλάβουμε και τα υβριδικά αυτοκίνητα, που βοηθούν την κατηγορία να αναρριχηθεί ακόμη υψηλότερα. Οι πωλήσεις των αυτοκινήτων που κινούνται μόνο με ηλεκτρική ενέργεια (BEV) αυξήθηκαν κατά 57% και των plug-in υβριδικών κατά 43%. Είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο στην ιστορία της αυτοκίνησης, καθώς μέχρι τώρα τα πετρελαιοκίνητα οχήματα βρίσκονταν στην δεύτερη θέση.

Έκθεση της ACEA αναφέρει ότι το μερίδιο των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στις συνολικές πωλήσεις από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο μειώθηκε έως και 10 ποσοστιαίες μονάδες, δηλαδή από 27,8% σε 17,6%. Αυτή είναι μια μεγάλη αλλαγή, δεδομένου ότι μόλις το 2015 αντιπροσώπευαν το ήμισυ των πωλήσεων. Οι τρέχοντες κανονισμοί που ισχύουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση προϋποθέτουν μια τελική μείωση των εκπομπών CO2 για τα αυτοκίνητα κατά 37,5% έως το 2030, ενώ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προσπαθεί να επιταχύνει την εφαρμογή του στόχου μηδενικών εκπομπών για την αυτοκινητοβιομηχανία, απαγορεύοντας την πώληση αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης από το 2035. Ήδη σήμερα, όλο και περισσότερες εταιρείες αυτοκινήτων κλείνουν τα τμήματα ανάπτυξης κινητήρων ντίζελ και μάλιστα ορίζουν νωρίτερα ημερομηνίες για τη διακοπή των πωλήσεων αυτού του τύπου των οχημάτων. Αξίζει να θυμηθούμε, ωστόσο, ότι τέτοιοι μακροπρόθεσμοι στόχοι θα εξαλείψουν επίσης τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα από την αγορά, τα οποία επί του παρόντος αντιπροσωπεύουν έως και το 40% των πωλήσεων στην αγορά νέων οχημάτων.

Ορισμένοι παρατηρητές της αγοράς ισχυρίζονται ότι η έκρηξη των ευρωπαϊκών ηλεκτρικών οχημάτων οφείλεται κυρίως σε αυτούς που είναι αποφασισμένοι να αποκτήσουν την πράσινη τεχνολογία, αλλά και στις επιδοτήσεις που δίνουν πολλές κυβερνήσεις. Αξίζει επίσης να σημειωθεί, ότι αυτές οι τεράστιες αυξήσεις στη ζήτηση για BEV προκλήθηκαν στην πραγματικότητα μόνο από τις τέσσερις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές , όπως η Ιταλία με ανάπτυξη έως και 122%, η Γερμανία (62,7%), η Γαλλία (34,6%) και Ισπανία (21,8%). Παρά τις επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, εξακολουθούν να είναι απρόσιτα για άτομα με μέσες αποδοχές και ως εκ τούτου παραμένουν μια πολυτέλεια που ελάχιστοι μπορούν να απολαύσουν.

Ο πόλεμος στην Ουκρανία και η αύξηση των τιμών των καυσίμων στρέφει όλο και περισσότερους στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς αυτή η μορφή ενέργειας είναι σήμερα (μετά την μεγάλη αύξηση των τιμών υγρών καυσίμων, αλλά και την παράλληλη αύξηση της ενέργειας) η φθηνότερη από κάθε άλλη μορφή καυσίμου.

Επιπλέον, καθώς οι τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος αυξάνονται, ακόμη και η φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στο σπίτι γίνεται όλο και λιγότερο βιώσιμη. 'Αλλωστε δεν θα πρέπει να παραγνωρίζουμε ότι το κόστος παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι έως και 50% υψηλότερο σε σύγκριση με αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης. Αυτός είναι ο κύριος λόγος που ορισμένοι εκφράζουν φόβους ότι πολλοί άνθρωποι δεν θα έχουν τη δυνατότητα να αγοράσουν ένα νέο αυτοκίνητο, κάτι που θα μπορούσε να οδηγήσει σε συρρίκνωση της αγοράς.

Μια προτεινόμενη λύση είναι η παραγωγή οικονομικών, μικρής αυτονομίας, ηλεκτρικών αυτοκινήτων πόλης σε προσιτές τιμές. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες το έχουν αντιληφθεί και εδώ και λίγο καιρό βγάζουν στην αγορά πολλά μικρά ηλεκτρικά SUV, αυτοκίνητα πόλης και αρκετά μοντέλα του «τελευταίου μιλίου», τα οποία έχουν χαμηλές ταχύτητες μεν, αλλά είναι ιδιαίτερα μικρά για να μπορούν να κινηθούν με άνεση στο κέντρο των πόλεων.

Όπως και να έχει η αυτοκίνηση τα τελευταία χρόνια αλλάζει και σύντομα θα δούμε κοσμογονικές αλλαγές που και αυτές με την σειρά τους θα αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούμε το αυτοκίνητο...

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ







Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Live streaming: Και τώρα η Τελετή Έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων 2024 - Το Παρίσι υπόσχεται να μας μείνει αξέχαστη
ΚΟΣΜΟΣ

Live streaming: Και τώρα η Τελετή Έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων 2024 - Το Παρίσι υπόσχεται να μας μείνει αξέχαστη

Live streaming: Και τώρα η Τελετή Έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων 2024 - Το Παρίσι υπόσχεται να μας μείνει αξέχαστη

Ολυμπιακοί: Πρώτος στη μάχη από τα μέλη της κυπριακής ολυμπιακής ομάδας ο Μάριος Γεωργίου
ΚΟΣΜΟΣ

Ολυμπιακοί: Πρώτος στη μάχη από τα μέλη της κυπριακής ολυμπιακής ομάδας ο Μάριος Γεωργίου

Ολυμπιακοί: Πρώτος στη μάχη από τα μέλη της κυπριακής ολυμπιακής ομάδας ο Μάριος Γεωργίου

Διαβάστε τα ονόματα της Κοινωνικής Συμμαχίας - Συγκροτήθηκαν οι Συντονιστικές Ομάδες
ΚΥΠΡΟΣ

Διαβάστε τα ονόματα της Κοινωνικής Συμμαχίας - Συγκροτήθηκαν οι Συντονιστικές Ομάδες

Διαβάστε τα ονόματα της Κοινωνικής Συμμαχίας - Συγκροτήθηκαν οι Συντονιστικές Ομάδες

Αρχίζει νέες έρευνες φυσικού αερίου στη Ανατολική Μεσόγειο η Τουρκία
ΚΟΣΜΟΣ

Αρχίζει νέες έρευνες φυσικού αερίου στη Ανατολική Μεσόγειο η Τουρκία

Αρχίζει νέες έρευνες φυσικού αερίου στη Ανατολική Μεσόγειο η Τουρκία

Ο Κυριάκος Κόκκινος διορίστηκε στο ΔΣ του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Καινοτομίας & Τεχνολογίας
ΚΥΠΡΟΣ

Ο Κυριάκος Κόκκινος διορίστηκε στο ΔΣ του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Καινοτομίας & Τεχνολογίας

Ο Κυριάκος Κόκκινος διορίστηκε στο ΔΣ του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Καινοτομίας & Τεχνολογίας