Φόρμα αναζήτησης

Αποτοξίνωση: 3 βήματα για να βρείτε την ισορροπία σας μετά τις γιορτές

Μετά τις γιορτές του Πάσχα, το σώμα χρειάζεται να ξαναβρεί την ισορροπία του ξεπερνώντας τις διατροφικές υπερβολές των γιορτών με σκοπό την επαναφορά της ζωτικότητάς του πριν από το καλοκαίρι. Παρακάτω, σας δίνεται ένα εύκολο πρόγραμμα αποτοξίνωσης για να αποβάλετε από το σώμα σας το περιττό λίπος και τις τοξίνες των γιορτινών γευμάτων. Ο στόχος της παρακάτω δίαιτας δεν είναι η απώλεια βάρους αλλά το “καθάρισμα” του οργανισμού και η επαναφορά της υγείας και της ζωντάνιας του σώματος.

 

Συγύρισμα του ψυγείου σας

Κατά τη διάρκεια μιας αποτοξινωτικής δίαιτας, εφαρμόζονται διαιτητικοί κανόνες για μια καλή υγιεινή διατροφή. Για να αποφύγετε τη συνέχιση των υπερβολών των πλούσιων πασχαλινών γευμάτων, καθαρίστε και συγυρίστε το ψυγείο σας, έτσι ώστε να αφήσετε μόνο τα προϊόντα εκείνα που είναι βοηθητικά για την αποτοξινωτική σας διατροφή.

  • Καταναλώστε: φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως! Αυτές οι τρεις ομάδες διατροφικών προϊόντων περιέχουν πολλές βιταμίνες, αντιοξειδωτικά και φυτικές ίνες, που είναι απαραίτητα συστατικά για την αποτοξίνωση του οργανισμού και τη βελτίωση της διαδικασίας της χώνεψης.
  • Αντικαταστείστε το κόκκινο κρέας με μη λιπαρά ψάρια, ψημένα στον ατμό για λιγότερες θερμίδες.
  • Καταναλώστε τουλάχιστον 1,5 λίτρα νερό τη μέρα με διάφορους τρόπους: τσάι, σούπα, κτλ. Εάν είναι δυνατό, προτιμήστε το τσάι αποτοξίνωσης (“detox”) και το μεταλλικό νερό πλούσιο σε μαγνήσιο, για να αποφύγετε την αίσθηση της κούρασης.
  • Αποφύγετε: τα λιπαρά, τα πολύ αλμυρά, τα πολύ γλυκά! Αποφύγετε τη σόδα και άλλα σακχαρώδη ποτά, τα αλλαντικά, το κόκκινο κρέας, το βούτυρο και το λάδι. Για μια βδομάδα σταματήστε την κατανάλωση αλκοολούχων ποτών, για να δώσετε στο συκώτι την ευκαιρία να ξεκουραστεί. Είναι, ίσως, η καταλληλότερη ευκαιρία για να σταματήσετε το κάπνισμα!
  • Για να αποτοξινώσετε τον οργανισμό σας δίνοντας όμως γεύση στο πιάτο σας, χρησιμοποιήστε αρωματικά βότανα και μπαχάρια στη διατροφή σας. Δεντρολίβανο, μαϊντανός, θυμάρι, βασιλικός, δυόσμος, όλα πλούσια σε χλωροφύλλη, αυξάνουν τη ζωτικότητα του οργανισμού δίνοντας στο σώμα αίσθηση φρεσκάδας!

 

Χώνεψη: επαναφορά της ισορροπίας των οξέων του οργανισμού

Η ισορροπία των οξέων στο σώμα είναι απαραίτητη για την καλή λειτουργία του οργανισμού, για την αποφυγή προβλημάτων υγείας, χώνεψης ή ακόμα και κούρασης.

  • Νερό με λεμόνι: Βοηθά την λειτουργία του συκωτιού. Είναι καλύτερα να το παίρνετε το πρωί με το ξύπνημά σας! Έπειτα, περιμένετε 15 λεπτά πριν πάρετε το πρόγευμά σας. Φρέσκος χυμός λεμονιού διαλυμένος σε ένα ποτήρι νερό ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, είναι πλούσια πηγή ποτάσσιου, βοηθά στη χώνεψη, καθαρίζει τον οργανισμό, βοηθά στην αντιμετώπιση της δυσοσμίας του στόματος, μειώνει τις ατέλειες στην επιδερμίδα, χαρίζει ενέργεια, μειώνει τις φλεγμονές και κυρίως δρα θετικά στην καταπολέμηση διαφόρων ιώσεων.
  • Καταναλώστε πράσινα λαχανικά (μπρόκολι, σπανάχι, φασολάκι) και δημητριακά ολικής αλέσεως χωρίς περιορισμούς. Αντίθετα, τα γαλακτοκομικά προϊόντα και διάφορα λαχανικά, όπως ντομάτες, αγρέλια και κάρδαμο, προϊόντα ψηλά σε οξύτητα, καλύτερα να αποφεύγονται αυτό το διάστημα.
  • Μπορείτε να καταναλώνετε φρούτα με προσοχή, εξαιτίας της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε ζάχαρη.
  • Έξυπνο μυστικό: για μια βδομάδα, κάντε δίαιτα με λεμόνι και πιπερόριζα (τζίντζερ). Κόψτε την πιπερόριζα σε λεπτές φετούλες και βάλτε τις σε μια μπουκάλα νερό. Έτσι, όταν πίνετε, δεν κινδυνεύετε να τις καταπιείτε! Έτσι, όχι μόνο βοηθάτε τον οργανισμό στη διαδικασία αποτοξίνωσης αλλά επίσης εξομαλύνεται η λειτουργία του συστήματος χώνεψης, βήμα σημαντικό στη δίαιτα αποτοξίνωσης.

 

Χρήση συμπληρωμάτων διατροφής

Για την ενίσχυση της αποτοξίνωσης σας, μπορείτε να ενισχύσετε τον οργανισμό σας χρησιμοποιώντας συμπληρώματα διατροφής ή φυσικά σκευάσματα με βάση τα βότανα. Για τον σκοπό αυτό δοκιμάστε βότανα όπως το Γαϊδουράγκαθο (Milk Thistle), η Πικραλίδα (Dandelion), η Αγκινάρα, και η Τσουκνίδα.

 

Επισκεφτείτε σήμερα ένα από τα καταστήματα Holland and Barrett, όπου θα βρείτε και άλλες διάφορες επιλογές που μπορούν να εμπλουτίσουν τη διατροφή σας, μετά τις κραιπάλες και καταχρήσεις των πασχαλινών γευμάτων.