Οι άνθρωποι στην Κωνσταντινούπολη περνούν περίπου 1 εργάσιμη ημέρα την εβδομάδα σε κυκλοφοριακή συμφόρηση, ενώ σπαταλούν συνολικά 3,5 χρόνια από τη ζωή τους μέσα στην κίνηση.
Σύμφωνα με μελέτη που διεξήχθη από ακαδημαϊκούς από το METU, το Πανεπιστήμιο Μπαχτσέσεχίρ, το Πανεπιστήμιο 9η Σεπτεμβρίου και το Πανεπιστήμιο Γεντίτεπε επί 9 χρόνια, οι κάτοικοι της Κωνσταντινούπολης περνούν περίπου 3,5 χρόνια της ζωής τους στην κίνηση. Ενώ κατά μέσο όρο το 5,5% του χρόνου της καθημερινότητάς τους δηλαδή περίπου 80 λεπτά, δαπανάται στην κυκλοφορία. Το πρωί περίπου ο χρόνος που δαπανάται στην κίνηση είναι 30 λεπτά και το βράδυ 50 λεπτά.
Η μέση ταχύτητα οδήγησης στις κύριες αρτηρίες κατά τη διάρκεια της εβδομάδας είναι 32,5 χιλιόμετρα/ώρα και τις βραδινές ώρες, που κορυφώνεται η κυκλοφορία, η μέση ταχύτητα οδήγησης είναι 21 χιλιόμετρα/ώρα.
Ένας Κωνσταντινούπολης μεταξύ 15 και 64 ετών περνάει 7 ώρες στην κίνηση, που αντιστοιχεί σχεδόν σε 1 εργάσιμη ημέρα της εβδομάδας.
Ο Λέκτορας του Προγράμματος Ανάλυσης Δεδομένων της BAU, Σερκάν Γκιουρσόι δήλωσε ότι δεν είναι απλώς χάσιμο χρόνου, αλλά ο άνθρωπος υφίσταται και σοβαρές απώλειες σε ενέργεια, υγεία, οικονομία και ποιότητα ζωής και ότι αυτές οι απώλειες επηρεάζουν αρνητικά την ανάπτυξη της πόλης.
Πρόκειται για το 3ο μεγαλύτερο πρόβλημα της πόλης, μετά τα ζητήματα που σχετίζονται με τους σεισμούς και τα οικονομικά προβλήματα.
Η κυκλοφορία μπορεί να οδηγήσει σε αδικίες ως προς την ατομική ανάπτυξη και διαταραχές στην κοινωνική ανάπτυξη. Μπορεί να μειώσει εντελώς την ποιότητα ζωής της πόλης, προειδοποιούν οι ερευνητές.
Μία διαδρομή 20 λεπτών κρατά 2 ώρες με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
Στα μέσα μαζικής μεταφοράς η κατάσταση είναι ακόμη πιο επίπονη. Ένας κάτοικος μπορεί να περάσει 2-3 ώρες την ημέρα στην κίνηση στα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Τα τελευταία 6 χρόνια, η Κωνσταντινούπολη δεν είναι πλέον σε θέση να χειριστεί την κυκλοφορία στην κυκλοφορία των οχημάτων. Ο χρόνος που χρειάζεται για να φτάσει κάποιος από το ένα σημείο στο άλλο, δηλ. μια διαδρομή 20 λεπτών έχει αρχίσει να κρατάει πλέον 2 ώρες.
Οι ερευνητές κάνουν προτάσεις για εισαγωγή του συστήματος μονών-ζυγών πινακίδων κυκλοφορίας, δηλ. για εισαγωγή δακτυλίου, για την επίλυση της κίνησης.
Ο μεγαλύτερος λόγος για την κυκλοφοριακή συμφόρηση στην Κωνσταντινούπολη θεωρείται ότι είναι ο συνεχώς αυξανόμενος αριθμός ιδιωτικών αυτοκινήτων. Γι’ αυτό και ως μία από τις λύσεις προκρίνεται η περαιτέρω αύξηση των μέσων μαζικής μεταφοράς και η μείωση της χρήσης του ιδιωτικού αυτοκινήτου.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.