Πώς αλλάζει δραματικά το Μετρό του Παρισιού με 4 επιπλέον γραμμές και 68 νέους σταθμούς

ΠΟΛΙΤΗΣ NEWS Δημοσιεύθηκε 15.12.2023
Πώς αλλάζει δραματικά το Μετρό του Παρισιού με 4 επιπλέον γραμμές και 68 νέους σταθμούς
Με πανέμορφες εισόδους, σήραγγες και τρένα που περνούν γρήγορα κάτω και πάνω από τους πιο διάσημους δρόμους του κόσμου, το Μετρό του Παρισιού έχει εμπνεύσει ταινίες, μυθιστορήματα και ποίηση
Με πανέμορφες εισόδους σε στιλ αρτ νουβό, σήραγγες που μοιάζουν με λαβύρινθο και τρένα που περνούν γρήγορα κάτω και περιστασιακά πάνω από μερικούς από τους πιο διάσημους δρόμους του κόσμου, το Μετρό του Παρισιού έχει εμπνεύσει ταινίες, μυθιστορήματα και ποίηση.

Ωστόσο, το σιδηροδρομικό σύστημα που κατασκευάστηκε το 1900 και σήμερα μεταφέρει σχεδόν τέσσερα εκατομμύρια επιβάτες καθημερινά, δυσκολεύεται να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις των σύγχρονων μετακινήσεων, καθώς οι γερασμένες εγκαταστάσεις και υποδομές του τρίζουν κάτω από τον αυξανόμενο πληθυσμό της πόλης.

Για πολλούς στο Παρίσι, ιδίως όσους ζουν ή εργάζονται γύρω από τα λιγότερο μοντέρνα προάστιά του, είναι δύσκολο να περιηγηθούν στην πόλη χωρίς οι διαδρομές τους να περνούν υποχρεωτικά από τις κεντρικές συνοικίες, αυξάνοντας τον χρόνο ταξιδιού και επιδεινώνοντας τη συμφόρηση.

Αλλά η αλλαγή έρχεται – και μάλιστα σε τεράστια κλίμακα. Στο Μετρό του Παρισιού πρόκειται να γίνει η πιο σημαντική αναβάθμιση εδώ και δεκαετίες με την άφιξη του Grand Paris Express, ενός νέου συστήματος 200 χιλιομέτρων που θα προσθέσει τέσσερις γραμμές και 68 ολοκαίνουργιους σταθμούς στο δίκτυο.

Στους υπάρχοντες 308 σταθμούς του Μετρό του Παρισιού θα προστεθούν 64 νέοι, Dominique Perrault Architecture / Société du Grand Paris.

Εξωτερικοί δακτύλιοι

Οι γραμμές αυτές θα συνδέουν κυρίως προαστιακές πόλεις χωρίς να περνούν μέσα από το πυκνοκατοικημένο κέντρο, προσθέτοντας εξωτερικούς δακτυλίους σε έναν υπόγειο χάρτη του Παρισιού που μέχρι τώρα αποτελούνταν από 14 γραμμές που απλώνονται από το κέντρο σαν ακτίνες. Εκτός από τις νέες γραμμές – 15, 16, 17 και 18 – θα γίνουν και επεκτάσεις στις υπάρχουσες γραμμές 11 και 14.

4718832150281918 image
Οι νέες γραμμές 15, 16, 17 και 18, που μαζί με τις επεκτάσεις των γραμμών 11 και 14 σχηματίζουν δακτυλίους γύρω από το κέντρο του Παρισιού, Société du Grand Paris.

Πρόκειται για ένα επικό εγχείρημα. Η κατασκευή των γραμμών, η οποία ξεκίνησε το 2016, είναι το μεγαλύτερο πολιτικό έργο υποδομής στην Ευρώπη, σύμφωνα με τη γαλλική κυβέρνηση.

Στα τέλη του περασμένου μήνα, το πρώτο τρένο για τις νέες γραμμές Μετρό οδηγήθηκε δοκιμαστικά, προσελκύοντας πλήθος προσκεκλημένων θεατών σε ένα αμαξοστάσιο στο προάστιο Champigy-sur-Marne. Το τρένο μήκους 108 μέτρων με έξι βαγόνια, το πρώτο του είδους του που κατασκευάστηκε από την Alstom για το Grand Paris Express, έκανε το ντεμπούτο του εν μέσω θριαμβευτικής μουσικής και ενός σόου από λέιζερ στα χρώματα της γαλλικής σημαίας.

Το Grand Paris Express θα χρησιμοποιεί τρένα χωρίς οδηγό για τη δημιουργία ενός πλήρως αυτόματου δικτύου ταχείας μεταφοράς.

https://youtu.be/B4FQgWJa-jg

Οι καθυστερήσεις και οι Ολυμπιακοί Αγώνες

Ένα μεγάλο ερώτημα για πολλούς Παριζιάνους – και για τους επισκέπτες της πόλης – είναι αν το νέο δίκτυο θα είναι λειτουργικό εγκαίρως για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2024, οι οποίοι θα διεξαχθούν ως επί το πλείστον γύρω από τη γαλλική πρωτεύουσα.

Αυτό ήταν το αρχικό σχέδιο όταν το έργο ανακοινώθηκε από τον τότε πρόεδρο Νικολά Σαρκοζί το 2009, πολύ πριν η πόλη κερδίσει τους Αγώνες. Ωστόσο, πολλές καθυστερήσεις έχουν επιμηκύνει το χρονοδιάγραμμα.

Το πλήρες άνοιγμα της γραμμής 14 μέχρι τώρα, καθώς και το μερικό άνοιγμα των γραμμών 15, 16, 17 και 18, οι οποίες μαζί συνδέουν και τα δύο διεθνή αεροδρόμια του Παρισιού, είχαν υποσχεθεί ο Σαρκοζί και ο διάδοχός του Φρανσουά Ολάντ.

Ωστόσο, το έργο έχει πληγεί από διάφορες αναποδιές κατά τη διάρκεια των ετών, συμπεριλαμβανομένων των πλημμυρών στο εργοτάξιο, των καθυστερήσεων στην παράδοση του εξοπλισμού και, κυρίως, την πανδημία Covid-19.

Και οκτώ μήνες πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2024, μόνο η επέκταση της γραμμής 14 προς το αεροδρόμιο Orly αναμένεται να ανοίξει εγκαίρως. Οι υπόλοιπες γραμμές θα τεθούν σταδιακά σε λειτουργία από τα τέλη του 2025, σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα του έργου.

Ωστόσο το υπουργείο Μεταφορών της Γαλλίας παραμένει αισιόδοξο για τον αντίκτυπο που θα έχουν οι νέες σιδηροδρομικές γραμμές στο Παρίσι και επιμένει ότι η χωρητικότητα του δικτύου θα αυξηθεί κατά 15% εγκαίρως για τους Αγώνες.

Πηγή: cnn.gr

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Βουλή: Ισοψήφισαν και δεν πέρασε η πρόταση του ΑΚΕΛ για φορολόγηση υπερκερδών των τραπεζών - Συζήτηση σε υψηλούς τόνους

Βουλή: Ισοψήφισαν και δεν πέρασε η πρόταση του ΑΚΕΛ για φορολόγηση υπερκερδών των τραπεζών - Συζήτηση σε υψηλούς τόνους

Βουλή: Ισοψήφισαν και δεν πέρασε η πρόταση του ΑΚΕΛ για φορολόγηση υπερκερδών των τραπεζών - Συζήτηση σε υψηλούς τόνους

Επέκταση γονικής άδειας και αύξηση επιδόματος τοκετού ψήφισε η Βουλή - Με αναδρομική ισχύ από την 1η Οκτωβρίου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Επέκταση γονικής άδειας και αύξηση επιδόματος τοκετού ψήφισε η Βουλή - Με αναδρομική ισχύ από την 1η Οκτωβρίου

Επέκταση γονικής άδειας και αύξηση επιδόματος τοκετού ψήφισε η Βουλή - Με αναδρομική ισχύ από την 1η Οκτωβρίου

Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα: Προχωρά με νέα μείωση 0,25% των τριών βασικών επιτοκίων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα: Προχωρά με νέα μείωση 0,25% των τριών βασικών επιτοκίων

Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα: Προχωρά με νέα μείωση 0,25% των τριών βασικών επιτοκίων

Γεραπετρίτης: Δεν μπορεί να υπάρχει φοβικό πλαίσιο για τις ελληνοτουρκικές σχέσεις - Ο διάλογος είναι το μέσο της λύσης
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Γεραπετρίτης: Δεν μπορεί να υπάρχει φοβικό πλαίσιο για τις ελληνοτουρκικές σχέσεις - Ο διάλογος είναι το μέσο της λύσης

Γεραπετρίτης: Δεν μπορεί να υπάρχει φοβικό πλαίσιο για τις ελληνοτουρκικές σχέσεις - Ο διάλογος είναι το μέσο της λύσης

Στην Άγκυρα ο Άντονι Μπλίνκεν – Η Συρία στο επίκεντρο της συνάντησης με Ερντογάν
ΚΟΣΜΟΣ

Στην Άγκυρα ο Άντονι Μπλίνκεν – Η Συρία στο επίκεντρο της συνάντησης με Ερντογάν

Στην Άγκυρα ο Άντονι Μπλίνκεν – Η Συρία στο επίκεντρο της συνάντησης με Ερντογάν