Η Ο’ Κόνορ εξέπληξε το προσωπικό του SNL όταν επέλεξε να τραγουδήσει μια acapella εκδοχή του τραγουδιού «War» του Μπομπ Μάρλεϊ αντί για ένα τραγούδι από το πρόσφατο άλμπουμ της. Έδωσε μια σκληρή, έντονη ερμηνεία του τραγουδιού, το οποίο καταγγέλλει «ατιμωτικά και δυστυχισμένα καθεστώτα» που κρατούν τους ανθρώπους σε «υπο-ανθρώπινα δεσμά», αλλάζοντας μερικούς από τους στίχους για να αναφερθεί συγκεκριμένα στην παιδική κακοποίηση.
Στο τέλος, η Ο’Κόνορ κράτησε μια φωτογραφία του Πάπα μπροστά στην κάμερα και την έσκισε σε κομμάτια, λέγοντας «πολεμήστε τον πραγματικό εχθρό».
Της την έπεσαν όλοι
Το κοινό ήταν σιωπηλό καθ’ όλη τη διάρκεια της παράστασης, αλλά το κανάλι NBC ανέφερε ότι έλαβε σχεδόν χίλια θυμωμένα τηλέφωνα τις επόμενες ημέρες – καθώς και επτά που τηλεφώνησαν για να υποστηρίξουν την Ο’ Κόνορ. Η Μαντόνα, κάτι σαν μουσική αντίπαλος της Ο’ Κόνορ εκείνη την εποχή, επέκρινε την εμφάνισή της, λέγοντας στους Irish Times:
«Νομίζω ότι υπάρχει καλύτερος τρόπος να παρουσιάσει τις ιδέες της αντί να σκίζει μια εικόνα που σημαίνει πολλά για άλλους ανθρώπους».
Ο καλεσμένος του SNL την επόμενη εβδομάδα, ο Τζο Πέσι, αφιέρωσε τον εναρκτήριο μονόλογό του στην καταδίκη της Ο’ Κόνορ. Δύο εβδομάδες αργότερα, σε μια συναυλία-αφιέρωμα στον Μπομπ Ντίλαν στο Madison Square Garden, η Ο’Κόνορ εκδιώχθηκε από τη σκηνή.
Δείτε το βίντεο
Στο πλυντήριο Μαγδαληνών
Παρά την κατακραυγή, η Ο’Κόνορ στάθηκε στις πράξεις της και διευκρίνισε ότι ήθελε να «αντιμετωπίσει κάποιες πολύ δύσκολες αλήθειες», δηλαδή την επιδημία παιδικής κακοποίησης στην πατρίδα της.
Θα περνούσαν χρόνια προτού οι περισσότεροι Αμερικανοί αντιληφθούν την έκταση της κακοποίησης στην ιρλανδική Καθολική Εκκλησία και τα διαπλεκόμενα ιδρύματα, αλλά το θέμα ήταν πολύ προσωπικό για την Ο’Κόνορ. Ως έφηβη, η τραγουδίστρια είχε περάσει 18 μήνες σε ένα άσυλο Μαγδαληνών (γνωστό και ως πλυντήριο Μαγδαληνών), ένα ίδρυμα που προοριζόταν να φιλοξενεί δύστροπους ή άσωτους νέους, αλλά που, σε αρκετές περιπτώσεις, ήταν τόπος σωματικής, σεξουαλικής και συναισθηματικής κακοποίησης παιδιών από κληρικούς.
Ένα χρόνο μετά την εμφάνιση της O’ Κόνορ στο SNL, ανακαλύφθηκε ένας ομαδικός τάφος στους χώρους ενός τέτοιου ιδρύματος, γεγονός που προκάλεσε έρευνα από την Επιτροπή του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα του Παιδιού. Καθώς αυτές οι καταχρήσεις και χιλιάδες άλλες περιπτώσεις κακοποίησης παιδιών σε ολόκληρη την Ιρλανδία και τις ΗΠΑ ήρθαν τελικά στο φως τη δεκαετία του 2000, ο πραγματικός στόχος της συγκλονιστικής διαμαρτυρίας της Ο’ Κόνορ έγινε σαφής.
«Ήταν διάβολοι όπως η μητέρα μου»
Μετά από χρόνια εικασιών, η Ιρλανδή μουσικός αποκάλυψε το σκεπτικό της πίσω από την περιβόητη εμφάνισή της στο Saturday Night Live. Στα απομνημονεύματα της, «Rememberings» εξηγεί:
«Η πρόθεσή μου ήταν πάντα να καταστρέψω τη φωτογραφία της μητέρας μου με τον Πάπα. Αντιπροσώπευε τα ψέματα, τους υποκριτές και την κακοποίηση. Το είδος των ανθρώπων αυτών ήταν διάβολοι όπως η μητέρα μου».
Η O’ Κόνορ γράφει ότι επισκέφθηκε το σπίτι της μητέρας της μετά το θάνατό της και «κατέβασε από τον τοίχο του υπνοδωματίου της τη μοναδική φωτογραφία που είχε ποτέ εκεί πάνω, η οποία ήταν του Πάπα Ιωάννη Παύλου Β’».
Κρατούσε τη φωτογραφία μαζί της για χρόνια
Η ερμηνεύτρια εξηγεί ότι «είχε τραβηχτεί όταν επισκέφθηκε την Ιρλανδία το 1979». Διηγείται πώς ο Πάπας είχε πει στους «νέους της Ιρλανδίας» ότι τους αγαπούσε, αφού φίλησε το έδαφος στο αεροδρόμιο του Δουβλίνου, δείχνοντας πόσο «υπερβολικά τρομακτική» ήταν η πτήση.
«Τι βλακείες» ειρωνεύεται στα απομνημονεύματά της η Ιρλανδή που έχει ανατραφεί ως Ρωμαιοκαθολική και έχει μεταστραφεί σε μουσουλμάνα. «Κανείς δεν μας αγάπησε. Ούτε καν ο Θεός. Βέβαια, ακόμη και οι μητέρες και οι πατεράδες μας δεν μας άντεχαν».
Λέει ότι κρατούσε τη φωτογραφία μαζί της για χρόνια. «Δεν ήξερα πότε, πού ή πώς θα την κατέστρεφα, αλλά θα την κατέστρεφα όταν ερχόταν η κατάλληλη στιγμή» γράφει.
«Δεν είχα καμία επιθυμία για φήμη»
Πριν από την εμφάνισή της στο SNL, η Ο’ Κόνορ είχε διαβάσει σε ιρλανδικές εφημερίδες μαρτυρίες για παιδιά που κακοποιήθηκαν από ιερείς, οι οποίοι τη γλίτωσαν ατιμώρητα.
Το ίδιο το κόλπο με το σκίσιμο της φωτογραφίας φαίνεται να εμπνεύστηκε από μια εμφάνιση των Boomtown Rats στο «Top of the Pops» το 1978, στην οποία ο τραγουδιστής Μπομπ Γκέλντοφ έσκισε μια φωτογραφία της Ολίβια Νιούτον τζον και του Τζον Τραβόλτα. Ο μουσικός σχολίασε έτσι τον τρόπο με τον οποίο το single «Rat Trap» του συγκροτήματός του έδιωξε το «Summer Nights» του ντουέτου από τη Νο1 θέση, αφού το κομμάτι του soundtrack του Grease βασίλευε εκεί για επτά εβδομάδες.
«Όλοι θέλουν έναν ποπ σταρ, βλέπετε» γράφει η Ο’ Κόνορ. «Αλλά εγώ είμαι μια τραγουδίστρια διαμαρτυρίας. Απλά είχα πράγματα να βγάλω από μέσα μου. Δεν είχα καμία επιθυμία για φήμη».
Πηγή: in.gr
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.