Formula 1: Τι είναι το σύστημα Halo, που έσωσε την ζωή του Ζου στο τρομακτικό ατύχημα της Κυριακής (βίντεο)

Δημοσιεύθηκε 6.7.2022
Formula 1: Τι είναι το σύστημα Halo, που έσωσε την ζωή του Ζου στο τρομακτικό ατύχημα της Κυριακής (βίντεο)
Πρόκειται για το σύστημα των υπερ – αυτοκινήτων της Formula 1, το οποίο έχει σώσει πολλές ζωές πιλότων κατά τη διάρκεια ατυχημάτων. Αντέχει το βάρος ενός λεωφορείου.

Το ατύχημα της Κυριακής στη Formula 1, στην πίστα του Σίλβερστόουν ήταν σοκαριστικό. Σε ένα στρίμωγμα των μονοθέσιων στην εκκίνηση (εκεί που τα αυτοκίνητα πιάνουν τα 0-100 σε 2.6 δευτερόλεπτα) η Alfa Romeo του Κινέζου πιλότου Γκούανγιου Ζου, δέχτηκε σφοδρό χτύπημα από το όχημα του Ράσελ.

Με τέτοιες ταχύτητες ακόμη και ένα άγγιγμα είναι επικίνδυνο. Το αυτοκίνητο του Ζου, εκτοξεύτηκε στον αέρα, έφερε πολλές τούμπες και στη συνέχεια καρφώθηκε με τεράστια ταχύτητα στα προστατευτικά κιγκλιδώματα.

4263361483345306 zou

Οι πάντες πάγωσαν. Το αυτοκίνητο είχε γίνει μια άμορφη μάζα σιδερικών. Κανείς δεν πίστευε ότι από αυτή την σύγκρουση και την κατάληξη, θα μπορούσε να βγει ζωντανός άνθρωπος μέσα από την καμπίνα του οδηγού.

Και όμως ο Ζου, έκανε πέρα τα σίδερα και βγήκε σχεδόν ατσαλάκωτος μέσα από το όχημα. Όλοι έτριβαν τα μάτια τους. Πώς είναι δυνατόν να συμβεί κάτι τέτοιο αναρωτήθηκαν όσοι δε γνωρίζουν.

Και όμως χάρη στο σύστημα «Halo» δεκάδες ζωές οδηγών της Formula 1 και 2, που τρακάρουν με τεράστια ταχύτητα, σώζονται με μικροεκδορές. Είναι ένα σύστημα που έχει μπει υποχρεωτικά στα μονοθέσια μετά το 2018 και το οποίο μάλιστα δεν το ήθελε κανείς.

Halo

Το «Halo» είναι ένα σύστημα προστασίας του οδηγού από τη σύγκρουση. Ουσιαστικά πρόκειται για μια κυρτή ράβδο από ειδικό κράμα τιτανίου η οποία αποτελεί μέρος του σασί του αυτοκινήτου και η οποία μπορεί να αντέξει πίεση μέχρι και 12.000 κιλών, δηλαδή όσο ζυγίζει ένα λεωφορείο. Η ράβδος αυτή περιβάλλει την καμπίνα και κυρίως το κεφάλι του οδηγού σε 3 σημεία. Και για το λόγο αυτόν την ονομάζουν και «φωτοστέφανο».

Με απλά λόγια αν υποθέσουμε ότι ένα λεωφορείο πέφτει από ψηλά σε ένα αυτοκίνητο της Formula 1, το Halo που προεξέχει θα δεχτεί όλη την πίεση και ο οδηγός δεν θα πάθει τίποτε. Το ίδιος συμβαίνει και στις συγκρούσεις, και τις τούμπες.

4263363390562098 panokato

Μάλιστα στις δοκιμές που έκανε η FIA πριν την εφαρμογή του συστήματος διαπιστώθηκε ότι η χρήση του οδηγεί σε αύξηση κατά 20%, στο ποσοστό επιβίωσης του οδηγού.

4263356142717377 image

Και ζυγίζει μόνο 7 κιλά. Το σύστημα δεν έχει αναπτυχθεί από τις ομάδες, αλλά κατασκευάζεται από τρεις εγκεκριμένους εξωτερικούς κατασκευαστές που επιλέγονται από τη FIA και έχει τις ίδιες προδιαγραφές για όλα τα οχήματα.

Αντίθετοι στην αρχή

Όταν το Halo τοποθετήθηκε στα μονοθέσια της Formula 1, οι οδηγοί ήταν αρνητικοί έως αντίθετοι. Το ίδιο και ο κόσμος που έβλεπε ένα παράξενο «σιδερικό» να προεξέχει γύρω από την καμπίνα του οδηγού. Κάποιοι είπαν πως οι πιλότοι δεν θα μπορούν να βλέπουν. Στην πράξη όμως αποδείχτηκε ότι το σύστημα αυτό δεν χαλάει την οπτική τους και δεν επηρεάζει την ορατότητα τους.

4263364410269004 ferrari

Στο τέλος όλοι κατάλαβαν ότι ήταν για το καλό τους και το αποδέχτηκαν. Σήμερα δεν το αλλάζουν. Δεν νοείται να μπει ο πιλότος σε μονοθέσιο χωρίς Halo. Δεν θα το δεχτεί.

Πηγή: ot.gr

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Πρ. Χριστοδουλίδης για τo «επιτήδειος ουδέτερος» στην κόντρα Εισαγγελέα - Ελεγκτή: «Δεν διασυνδέομαι με καμία πλευρά»
ΚΥΠΡΟΣ

Πρ. Χριστοδουλίδης για τo «επιτήδειος ουδέτερος» στην κόντρα Εισαγγελέα - Ελεγκτή: «Δεν διασυνδέομαι με καμία πλευρά»

Πρ. Χριστοδουλίδης για τo «επιτήδειος ουδέτερος» στην κόντρα Εισαγγελέα - Ελεγκτή: «Δεν διασυνδέομαι με καμία πλευρά»

Απόπειρα φόνου «Δημητρούι» - Στις εννέα οι συλλήψεις, αναζητούν το φονικό όπλο ή το σκούτερ
ΚΥΠΡΟΣ

Απόπειρα φόνου «Δημητρούι» - Στις εννέα οι συλλήψεις, αναζητούν το φονικό όπλο ή το σκούτερ

Απόπειρα φόνου «Δημητρούι» - Στις εννέα οι συλλήψεις, αναζητούν το φονικό όπλο ή το σκούτερ

30 αξιωματούχοι με μισθό και σύνταξη - Ο «Π» δημοσιεύει τα ονόματα που κλήθηκε να καταθέσει στη Βουλή ο Μ....

30 αξιωματούχοι με μισθό και σύνταξη - Ο «Π» δημοσιεύει τα ονόματα που κλήθηκε να καταθέσει στη Βουλή ο Μ....

30 αξιωματούχοι με μισθό και σύνταξη - Ο «Π» δημοσιεύει τα ονόματα που κλήθηκε να καταθέσει στη Βουλή ο Μ....

Γιατί ναυάγησε η συνάντηση Μπάιντεν - Ερντογάν και τα αγκάθια στη Μέση Ανατολή
ΚΟΣΜΟΣ

Γιατί ναυάγησε η συνάντηση Μπάιντεν - Ερντογάν και τα αγκάθια στη Μέση Ανατολή

Γιατί ναυάγησε η συνάντηση Μπάιντεν - Ερντογάν και τα αγκάθια στη Μέση Ανατολή

Παρέλαβε την αίτηση παύσης ο Γ. Ελεγκτής και καταχωρίζει ένσταση - Ο λόγος στη δικαιοσύνη λέει
ΚΥΠΡΟΣ

Παρέλαβε την αίτηση παύσης ο Γ. Ελεγκτής και καταχωρίζει ένσταση - Ο λόγος στη δικαιοσύνη λέει

Παρέλαβε την αίτηση παύσης ο Γ. Ελεγκτής και καταχωρίζει ένσταση - Ο λόγος στη δικαιοσύνη λέει