Φόρμα αναζήτησης

Η χρονιά της Cablenet – Από 1η Ιουλίου παίζει μπάλα

Το 2019 αποτελεί έναν χρόνο γεμάτο ορόσημα για την Cablenet, η οποία ήδη μετρά αντίστροφα για την έναρξη της μετάδοσης δημοφιλών αγώνων του κυπριακού ποδοσφαίρου μέσω της τηλεοπτικής πλατφόρμας της, την 1η Ιουλίου. Μια εξέλιξη η οποία αναμένεται ότι θα αναδιαμορφώσει την πίτα της αγοράς με τη μετακίνηση συνδρομητών από την κρατική Cyta τόσο προς την Cablenet όσο και προς την PrimeTel, οι οποίες συμφώνησαν να «μοιράζονται» τα αθλητικά τους κανάλια.

Σε μια άλλη σημαντική εξέλιξη, την περασμένη Τετάρτη η Cablenet έγινε ο τέταρτος παίκτης κινητής τηλεφωνίας πλειοδοτώντας για 7 εκατ. ευρώ το φάσμα που δημοπρατήθηκε. Τα επόμενα λίγα χρόνια η εταιρεία φιλοδοξεί να εξασφαλίσει πέραν του 10% της αγοράς κινητής τηλεφωνίας.

Οι δύο αυτές κινήσεις στρατηγικής της Cablenet ανατρέπουν το σκηνικό των τηλεπικοινωνιών όπως το γνωρίζαμε μέχρι στιγμής, κινούν τα νήματα και της δίνουν το δικαίωμα να διαμορφώσει μια πιο επιθετική πολιτική, προσβλέποντας σε ακόμη μεγαλύτερη ανάπτυξη.

Ο εμπορικός διευθυντής της Cablenet Περικλής Θεοδωρίδης μιλά στον «Π» για το νέο περιβάλλον που διαμορφώνεται στις τηλεπικοινωνίες και μας δίνει πληροφορίες για τα σχέδια της εταιρείας στην κινητή και για το αθλητικό μπουκέτο της τηλεοπτικής πλατφόρμας.

Δεν αναμέναμε να είναι τόσο υψηλό το κόστος της τέταρτης άδειας κινητής τηλεφωνίας λόγω της μεγάλης διείσδυσης αλλά και λόγω της χαμηλότερης τιμής στην οποία πλειοδοτήθηκε ανάλογο φάσμα στο παρελθόν. Εσείς;

Ξέραμε ότι υπήρχε αυτή η περίπτωση, αλλά βεβαίως ευελπιστούσαμε πως δεν θα ανέβαινε τόσο ψηλά. Ήταν όμως πολύ σημαντικό για εμάς σε αυτήν τη χρονική στιγμή, ασχέτως κόστους, να πάρουμε την τέταρτη άδεια κινητής.

Απ’ ό,τι φάνηκε από τον πλειστηριασμό, η άδεια ήταν σημαντική και για τις δύο εταιρείες, και για εσάς και για την PrimeTel.

Η PrimeTel θα μπορούσε να πει κάποιος ότι δεν χρειαζόταν το έξτρα φάσμα, τουλάχιστον άμεσα, αλλά σίγουρα αν το έπαιρνε θα σήμαινε ότι θα παρέμεναν τρεις παίκτες στην αγορά. Εμείς τώρα βρισκόμαστε σε ένα κομβικό σημείο και η κινητή θα μας δώσει τα εφόδια να μεγαλώσουμε. Το συμβόλαιο MVNO που έχουμε με τη Cyta μας περιορίζει λόγω υψηλού λειτουργικού κόστους. Είναι μια προσωρινή λύση μέσα από την οποία ναι μεν προσφέρουμε στους πελάτες μας της ευρυζωνικής μια εξαιρετική και οικονομική λύση, ωστόσο δεν μας επιτρέπει να επεκταθούμε παγκύπρια και πιο επιθετικά. Γι’ αυτό θεωρήσαμε πολύ σημαντικό να επενδύσουμε σε ένα δικό μας δίκτυο κινητής.

Θα κτίσετε δίκτυο ή σε πρώτη φάση θα συνεργαστείτε με άλλες εταιρείες ενοικιάζοντας υποδομές;

Υπάρχει ένα αρχικό σενάριο το οποίο εγκρίθηκε από το συμβούλιο της εταιρείας και η επόμενή μας συνάντηση θα καθορίσει τα επόμενά μας βήματα. Εμείς πάντα είμαστε ανοικτοί σε συνεργασίες, αλλά δεν έχουμε μιλήσει ακόμη με κανέναν. Το μόνο που μπορούμε να πούμε τώρα είναι ότι θα αξιολογήσουμε όλα τα δεδομένα και δεσμευόμαστε να τηρήσουμε τα χρονοδιαγράμματα και με σοβαρότητα να προχωρήσουμε σε αυτήν την επένδυση.

Πέραν του κόστους της άδειας, πόσο υπολογίζετε να κοστίσει η εγκατάσταση του δικτύου;

Δεν ξέρουμε ακριβώς, αλλά ένα 4G δίκτυο με τις νέες τεχνολογίες μπορεί να κυμαίνεται πέραν των 30 εκατ. ευρώ.

Υπάρχει χώρος και για μας

Χωράει η Κύπρος τέσσερις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας; Είναι και η διείσδυση που πλησιάζει το 140%…

 Για κάποιον που δεν το βλέπει καθόλου επιχειρηματικά σίγουρα οι τέσσερις εταιρείες είναι πολλές. Είναι γεγονός πως υπάρχουν μεγάλες χώρες στην Ευρώπη που έχουν δύο μόνο παρόχους. Οικονομικά όμως θεωρώ ότι είναι μια μεγάλη αγορά η κινητή. Υπάρχει, ναι, ένας κορεσμός, αλλά δεν παύει από μόνο του ως προϊόν να καταγράφει αρκετά υψηλές επιδόσεις. Υπάρχει έδαφος για να μπούμε κι εμείς. Ο κύριος ανταγωνιστής μας είναι η Cyta, η οποία εξακολουθεί να διατηρεί πολύ υψηλά ποσοστά. Με την οποία ναι μεν διατηρούμε μια αγαστή συνεργασία -είμαστε πελάτες τους στη διεθνή χωρητικότητα και στην κινητή ως MVNO- αλλά πρέπει να βλέπουμε μπροστά. Δυναμώνουμε ως εταιρεία και δεν μπορούμε να έχουμε ένα δικό μας σταθερό δίκτυο με διείσδυση στο 21% της συνολικής αγοράς ευρυζωνικής, να έχουμε περί των 70 χιλιάδων πελατών, έξτρα τους εταιρικούς πελάτες και να μην έχουμε και δίκτυο κινητής το οποίο θα μας επιτρέψει να γίνουμε πιο επιθετικοί έναντι του ανταγωνισμού και πιο ανταγωνιστικοί.

Πρωτοποριακές υπηρεσίες

Η αγορά κινητής φαίνεται πάντως ότι χρειάζεται ανανέωση και νέες πολιτικές. Πού προσανατολίζεστε;

Ναι, πιστεύω ξεπεράσαμε το μοντέλο των επιδοτήσεων των συσκευών. Ο κόσμος έχει πλέον μια τάση να αγοράζει ο ίδιος το κινητό του, είτε από το εξωτερικό είτε από παράλληλες αγορές. Εμείς θα προσπαθήσουμε μέσα από το δικό μας δίκτυο να προσφέρουμε κάτι πρωτοποριακό, διαφορετικό, value for money, πιο ανταγωνιστικό, σε ένα συνολικό πακέτο με το σταθερό μας δίκτυο. Παρακολουθούμε τις διεθνείς τάσεις, κάνουμε τις έρευνές μας και προχωρούμε.

Έχετε πίσω σας και την Go, την εταιρεία που κατέχει το 51% της Cablenet και η οποία είναι ο κύριος πάροχος κινητής τηλεφωνίας στη Μάλτα. Έχει εξασφαλισμένη την τεχνογνωσία, έτσι;

 Υπάρχει πολλή χημεία σε αυτήν τη συνεργασία. Είναι μια εταιρεία που ασφαλώς έχει τεράστια τεχνογνωσία, δεν είναι απλώς ένα fund που ήρθε να επενδύσει και βλέπει μόνο νούμερα. Και υπάρχει βεβαίως στρατηγική. Ήταν και αυτοί πάρα πολύ θετικοί για να επενδύσουμε στο φάσμα.

Οι ξένοι επενδυτές

Αλήθεια, τι βλέπουν οι ξένοι επενδυτές του τομέα στην Κύπρο; Τα τελευταία χρόνια ήρθαν επενδύσεις και για τις τρεις εταιρείες ηλεκτρονικών επικοινωνιών.

Εγώ θα σας πω αυτά που ξέρω για τη Μάλτα. Είναι μια πιο μικρή χώρα από εμάς, πλήρως κορεσμένη. Μια εταιρεία η οποία για χρόνια είχε το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς και διαθέσιμα λεφτά για επενδύσεις, δεν είχε νόημα να επενδύσει στον τομέα της στη Μάλτα. Αναζητούσε μια πιο μεγάλη αγορά. Η αγορά της Κύπρου μπορεί να φτάνει σε κορεσμό σιγά-σιγά αλλά ως χώρα υπάρχει προοπτική να μεγαλώσει. Ειδικά αν λυθεί το Κυπριακό. Δεν είναι όμως μόνο αυτό. Υπάρχουν επενδύσεις σε πολλούς τομείς στη χώρα μας και λόγω της έκρυθμης κατάστασης σε γειτονικές μας χώρες γινόμαστε συνδετικός κρίκος σε πολλές περιπτώσεις. Μπορεί να μην είναι εύκολο να γίνουμε κόμβος τηλεπικοινωνιακός, αλλά είμαστε ένα στοιχείο σταθεροποίησης στην περιοχή.

Έξι κανάλια το αθλητικό μπουκέτο

Πλησιάζει η 1η Ιουλίου, η ημερομηνία κατά την οποία τα τηλεοπτικά δικαιώματα των ομάδων του κυπριακού πρωταθλήματος που έχετε εξασφαλίσει θα αρχίσουν να τρέχουν. Τι να περιμένουμε από το τηλεοπτικό σας μπουκέτο; Ήδη έχετε ανακοινώσει μια προσφορά πακέτου για τρεις μήνες δωρεάν.

Ανακοινώσαμε αυτήν τη wow προσφορά γιατί για εμάς είναι πολύ σημαντικό να καταλάβει ο κόσμος ότι εάν θέλει να παρακολουθεί τα εντός έδρας των ομάδων τους εγκαίρως, πρέπει να αρχίσει να προετοιμάζεται. Αν κάνουν όλοι μαζί τον Ιούλιο τις αιτήσεις τους θα χρειαστεί να περιμένουν αρκετά μέχρι να γίνουν οι εγκαταστάσεις και ενδεχομένως να ρισκάρουν να χάσουν παιχνίδια… Η συμβουλή μου είναι να έρθουνε όσο πιο σύντομα γίνεται για παραγγελίες αφού, όπως και να ’χει, δεν χρειάζεται να τερματίσουν τον υφιστάμενό τους πάροχο αμέσως, εφόσον το δίκτυό μας είναι τελείως ανεξάρτητο και επιπρόσθετα δίνουμε και τους πρώτους 3 μήνες δωρεάν.

Μέσα από πόσα κανάλια θα προσφέρετε αθλητικό περιεχόμενο;

 Το αθλητικό μπουκέτο της πλατφόρμας μας θα διαθέτει τρία κανάλια δικά μας και τρία της PrimeTel με την οποία έχουμε συνάψει ως γνωστόν εμπορική συνεργασία. Η PrimeTel θα εκπέμπει επίσης τα δικά μας κανάλια. Αν για παράδειγμα πάρει κάποιος το full σπορ πακέτο μας θα βλέπει το Cablenet Sports 1 HD και Cablenet Sports 2 HD, τρία αθλητικά κανάλια της PrimeTel και το 7SportsTV HD, το οποίο προβάλλεται μέσα από την πλατφόρμα μας και μέσω αυτού θα έχουμε τη δυνατότητα να μεταδίδουμε κάποιες άλλες παραγωγές όπως π.χ. τις ιπποδρομίες. Τα κανάλια θα είναι 24ωρα και οι μεταδόσεις θα γίνονται μόνο σε πλήρη υψηλή ευκρίνεια (HD). Εκτός από κυπριακό ποδόσφαιρο θα μεταδίδουμε ζωντανά και άλλα τοπικά αθλήματα, ενώ έχουμε εξασφαλίσει και πρωτογενές και άκρως ενδιαφέρον αθλητικό περιεχόμενο από διεθνείς διοργανώσεις.

 Θα έχετε δικές σας παραγωγές στούντιο;

Προς το παρόν όχι, τουλάχιστον για τον πρώτο χρόνο. Είναι κάτι που μελετούμε για το μέλλον. Θα συνεργαστούμε όμως με όλους για να παραχωρούμε τα στιγμιότυπα ώστε όλες οι εκπομπές της κυπριακής τηλεόρασης να δείχνουν εκτεταμένα στιγμιότυπα.

Οι παραγωγές θα γίνονται μέσω κάποιας άλλης εταιρείας;   

Ναι, ήδη έχουμε προχωρήσει με την Triple AΑΑ, η οποία έχει μεγάλη εμπειρία στον τομέα αυτό.

Γίνεστε λοιπόν και καναλάρχες… Τα κανάλια τα έχετε εγγράψει;

Tα κανάλια μας θα αδειοδοτηθούν στη Μάλτα. Ήταν για εμάς πιο εύκολο λόγω της εμπειρίας της GO σε αυτά τα ζητήματα και θα τύχουν ορθότερης διαχείρισης από τους συνεργάτες μας, πάντοτε στο πλαίσιο των κανονισμών της Αρχής Ραδιοτηλεόρασης Κύπρου.

Ας έρθει και η Cyta

Ο στόχος σας ήταν η ενοποίηση του κυπριακού ποδοσφαίρου, γι’ αυτό κάνατε και την εμπορική συμφωνία με την PrimeTel. Είχε κληθεί και η Cyta για να συμμετάσχει σε αυτήν τη συμφωνία, αλλά δεν καταλήξατε. Υπάρχει περίπτωση να το ξανασυζητήσετε;

Αν υπάρχει το ενδιαφέρον από την πλευρά τους εμείς πάντα είμαστε ανοικτοί για συζητήσεις. Το έχει πει σε συνεντεύξεις του και σε παρεμβάσεις σε συνέδρια επανειλημμένως ο CEO μας Νικόλας Σιακόλας, ότι εμάς μας ενδιαφέρει να γίνει μια κοινή πλατφόρμα μετάδοσης του ποδοσφαίρου.

Επενδύσατε πολλά εκατομμύρια σε αυτό το project. Και ανεβάσατε ακόμη περισσότερο την ήδη υψηλή αξία των ποδοσφαιρικών δικαιωμάτων…

Δεν μπορούσαμε διαφορετικά. Αν δίναμε λιγότερα μάλλον δεν θα μπαίναμε στο παιχνίδι. Για να σε δει κάποιος στα σοβαρά και να δώσεις κίνητρο να αφήσει τον προηγούμενο συνεργάτη του και να έρθει σε σένα έπρεπε να πληρώσεις.

Στρατηγικά πώς αποφασίσατε να ενισχύσετε την πλατφόρμα σας με το δημοφιλέστερο περιεχόμενο για τους Κύπριους τηλεθεατές, το ποδόσφαιρο;

Για να μπορέσεις να πετύχεις μια περαιτέρω διείσδυση στην αγορά, πρέπει να είσαι σε θέση να προσφέρεις κάτι περισσότερο στους συνδρομητές. Βλέπαμε ότι σε πολλές περιοχές που μπαίναμε με το ευρυζωνικό μας δίκτυο κερδίζαμε μεν το παιχνίδι της διείσδυσης, αλλά κάπου η περαιτέρω ανάπτυξη σταματούσε. Αυτό σήμαινε πως οι συνδρομητές ήθελαν κάτι περισσότερο. Μέσα από έρευνες που έγιναν φάνηκε ότι εκείνο που μας κρατούσε πίσω στην επιπλέον διείσδυση ήταν η απουσία αυθεντικού περιεχομένου. Δηλαδή αποκλειστικά δικού μας περιεχομένου. Και ένα από τα βασικά είναι το κυπριακό ποδόσφαιρο. Υπάρχει ακόμα ένα δημοφιλές περιεχόμενο για την Κύπρο, το Premier League, για το οποίο είχαμε ενδιαφέρον, αλλά τελικά ανανέωσαν με τη Cyta. Ίσως το ξαναδούμε σε τρία χρόνια.

Μετακίνηση συνδρομητών

Πώς βλέπετε την αγορά να αλλάζει;

Σίγουρα στοχεύουμε σε μια υψηλή άνοδο. Πάντα υπάρχουν περιθώρια ανάπτυξης αλλά πιστεύω πως επειδή η αγορά είναι σχεδόν κορεσμένη θα δούμε αρκετή μετακίνηση από συνδρομητές. Οι φίλαθλοι των ομάδων θεωρούμε ότι θα σταθούν δίπλα μας, δεδομένου ότι είμαστε από τους μεγαλύτερους οικονομικά υποστηρικτές τους. Κι εμείς από την πλευρά μας θα δώσουμε πρωτοποριακές υπηρεσίες και πακέτα value for money. Επενδύουμε τώρα και σε μια νέα τηλεοπτική πλατφόρμα, σε νέους αποκωδικοποιητές, που θα αναβαθμίσουν αισθητά την εμπειρία του χρήστη. Αυτό το έργο θα αρχίσει να μπαίνει σε εφαρμογή τέλος του χρόνου.