Φόρμα αναζήτησης

Φρουρήστε τα σχολεία μας. ΘΑ ΓΙΝΕΙ!

Η απαγωγή των δύο παιδιών πέρσι από κάποιον ανισόρροπο οδήγησε τους θαμώνες του Υπουργείου Παιδείας στην απόφαση να προσληφθούν ιδιωτικοί φύλακες σε 55 αρχικά σχολεία και μετά βλέπουμε. Βεβαίως δεν ήταν μόνο η απαγωγή η αφορμή. Γενικότερα τα κυπριακά σχολεία, αν τα δεις από μέσα, σου δίνουν την αίσθηση της φθοράς και της μιζέριας, μια αίσθηση που τα παιδιά με τα αυξημένα αντανακλαστικά την προσλαμβάνουν άμεσα και μια χαρά. Και αυτό το λέμε γιατί ένα από τα καθήκοντα του ιδιώτη φρουρού θα είναι να δίνει καθημερινές αναφορές για τους κινδύνους των σχολικών αιθουσών, των γραφείων των δασκάλων και καθηγητών και του ευρύτερου σχολικού χώρου, προκειμένου να αποτρέπονται καταστάσεις που μπορεί να θέτουν σε κίνδυνο την ομαλή λειτουργεία του σχολείου. Να το δούμε λίγο στην πράξη. Ο φρουρός θα στέκεται έξω από το σχολείο κάθε μέρα από τις 7 που αρχίζει η προσέλευση των μαθητών. Θα τον θωρούν, θα τους θωρεί και θα μπαίνει ακόμα πιο βαθιά μέσα τους (στο παραδοσιακό σύστημα εγκλεισμού που νιώθουν καθημερινά) η ιδέα πως μπαίνουν στη φυλακή. Άλλωστε, τα κυπριακά σχολεία φημίζονται για τα πανίσχυρα κάγκελα που τα προστατεύουν λες και μέσα αναγιώνουνται ταύροι. Ο καλός μας φρουρός τώρα, αφού χτυπήσει το κουδούνι και μπουν οι μαθητές στις τάξεις τους, θα κάμει τον γύρο του μέσα στο σχολείο να δει το κτήριο-να το επιτηρήσει-. Αυτό την πρώτη μέρα. Θα γράψει 2-3 παρατηρήσεις για σηκωμένα πλακάκια στην αυλή και για  καμιά εκατοστή σπασμένα και ζαβά αλουμινένια παράθυρα και μετά θα παραγγείλει τον καφέ του που τον καντινιέρη. Το διάλειμμα θα κάμει τον γύρο του στην αυλή του σχολείου. Οι μαθητές θα τον θωρούν ξανά ακόμα πιο παράξενα. Με κάποιους θα φιλέψει. Θα τους ρωτήσει πώς περνούν. Θα του απαντήσουν -«καλά ρε μάστρε, αλλά βαρκούμαστε». Ύστερα θα τον ρωτήσουν ποιος είναι και τι κάνει εκεί. – «Δηλαδή εννά μας συλλάβεις αν κάμουμεν καφκάν;» θα τον ρωτήσει ο Μισιαρός. Ο φρουρός θα του χαμογελάσει παιδαγωγικά, όπως του έμαθαν στα σεμινάρια, και θα του πει, «όχι, δεν δικαιούμαι». Ο Μισιαρός θα φυρτεί που τα γέλια. Σε δυο μέρες όλοι οι μαθητές θα βλέπουν τον φρουρό και θα γελούν, όπως σε μια επίσκεψη στον ζωολογικό κήπο που βλέπεις ένα καημένο ελαφάκι να τριγυρνά μανιασμένο γύρω-  γύρω. Η ώρα 2 θα παραδίδει την αναφορά του στον διευθυντή (είπαμε για τα πλακάκια και τα παράθυρα). Μετά από μια βδομάδα ο φρουρός μας θα λουφάρει κανονικά και θα περιμένει βαρετά να πάει σπίτι του. Δηλαδή…πόσες φορές θα γράψει για τα πλακάκια;

Ερωτήματα…

Είναι ο φρουρός αρχιτέκτονας να καταλάβει από δομή κτηρίου (όταν στάζει από παντού ένας όροφος από πού στάζει και πώς πρέπει να διορθωθεί- εν τω μεταξύ στάζει 5 χρόνια και όλοι το ξέρουν). Αυτό θέλει το υπουργείο; Είναι ο φρουρός ασφαλείας ειδικός χημικός να αναλύει τις επιπτώσεις της μούχλας στην υγεία των παιδιών και των δασκάλων; Όταν θα μπαίνει στο γραφείο των βοηθών διευθυντών, τι ακριβώς θα βλέπει; Είναι ο φρουρός ασφαλείας ειδικός σε θέματα υγιεινής στις τουαλέτες ή της καντίνας, ας πούμε; Και τι θα γίνει με τις επιτροπές ελέγχου των κυλικείων; Θα καταργηθούν; Όταν τσακώνονται πέντε μαθητές θα δικαιούται να επεμβαίνει; Βεβαίως και όχι. Εδώ δεν δικαιούται να επέμβει ο Ιησούς Χριστός. Όταν ο Ποντίκας ο Λεμεσιανός σπάσει την πόρτα με μιαν πομπάρταν, θα καταγγέλλει τον Ποντίκα ή την πόρτα; Την πόρτα βεβαίως… Θα την γράφει η ώρα 2 στο φύλλο αναφοράς του. Ο διευθυντής το έμαθε από την ώρα που έγινε. Τί είναι λοιπόν οι φρουροί ασφαλείας; Είναι μόνο ακόμα ένα κυπριακό μέτρο να κουκουλώσουμε το πρόβλημα, δηλαδή να καλύψουμε την επιφάνειά του για να λέμε πως κάτι κάνουμε; Γιατί είναι δύσκολο πολύ να σκεφτούμε από πότε προέκυψε η ανάγκη, δηλαδή γιατί να βάζουμε φράκτες στα σχολεία και να τα κάνουμε φυλακές. Και πολύ εύκολο έναν ζαβό φράκτη να τον ισιώσουμε, απλά θεωρώντας πως αυτό είναι ο κίνδυνος. Οι μαθητές θα συνεχίσουν να τα σπάνε όλα και να τσιρίζουν από απόγνωση, αλλά αυτό δεν θα γραφτεί σε καμιά αναφορά κανενός ιδιώτη φρουρού. Γιατί το μάτι του κράτους είναι θολό και πολλά χρόνια πίσω σε σχέση με τους φίλους μας τους Ευρωπαίους. Να μην ρωτήσουμε και γιατί ο φορολογούμενος πολίτης του τόπου να πληρώνει ιδιωτικές εταιρείες για να φυλάνε ένα ίδρυμα -ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ  ΣΧΟΛΕΙΑ- που υποτίθεται είναι δωρεάν και για όλους. Το πράμα ακόμα μια φορά δεν βγάζει νόημα, μα δεν πειράζει, το προσπερνούμε, είναι η ειδικότητά μας.

Σημείωση. Φρουρό ασφαλείας έβαλε σε ένα δημοτικό η Γερμανία το 2018 επειδή έχει  προβλήματα βίας (30 τον χρόνο , εμείς έχουμε 10 τη μέρα) από τον τεράστιο αριθμό παιδιών μεταναστών που λανθασμένα σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τους έβαλαν στο συγκεκριμένο σχολείο. Στις Γερμανικές εφημερίδες το θέμα ήταν πρωτοσέλιδο και με πολλές αντιδράσεις.  Σε κάποια επίσης Αμερικάνικα σχολεία θα δεις φρουρούς ασφαλείας που οπλοφορούν αφού στα συγκεκριμένα σχολεία προέκυψαν κανονικές δολοφονίες παιδιών από παιδιά.  Το δικό μας «μέτρο» δεν κολλά σε καμιά από τις πιο πάνω περιπτώσεις. Έτσι δικαιούμαστε να πούμε πως ακόμα μια φορά …πρωτοτυπούμε.

Και κάτι τελευταίο. Ποιος θα ελέγχει τον ιδιώτη φρουρό και τη εταιρεία του και με ποια κριτήρια; Πάντως την δασκάλα την ελέγχουν 1002 αν δεν είναι στο πόστο της και…στην ώρα της.