Δύο τελικά σχέδια για δημιουργία νέων mall στη ανατολική Λεμεσό υποβλήθηκαν σχεδόν ταυτόχρονα, επιβεβαιώνοντας τις πληροφορίες. Αυτό που ξεχωρίζει είναι η γειτνίαση των δύο διαφορετικών mall που είναι στα σκαριά, αφού η απόσταση του ενός από το άλλο είναι λιγότερο από 300 μέτρα και ήδη υπάρχει μεγάλος προβληματισμός στη Λεμεσό κατά πόσο πρέπει να αδειοδοτηθούν. Για την ώρα, ο προβληματισμός αφορά κυρίως ζητήματα που αφορούν την τροχαία κίνηση και το κυκλοφοριακό, ενώ έχουν ήδη διατυπωθεί αντιδράσεις από μικρομεσαίους επιχειρηματίες για καταστροφή του εμπορίου. Στην παρούσα φάση, το ένα έργο στη Μέσα Γειτονιά τιτλοφορείται ως «The Mall of Limassol», ενώ το άλλο στον Άγιο Αθανάσιο «Limassol Mall». Και τα δύο έργα προτείνουν παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο με νέους κυκλικούς κόμβους, ενώ στις δύο μελέτες που έχουν κατατεθεί, ούτε το ένα, ούτε το άλλο έλαβε υπόψη ότι θα συνυπάρχουν.
Ήδη, πριν από τρεις περίπου μήνες το ένα εκ των δύο mall έχει καταθέσει «έντυπο πληροφοριών» στο Τμήμα Περιβάλλοντος προκειμένου να δοθούν προκαταρκτικές απόψεις από τα αρμόδια κυβερνητικά τμήματα, ενώ στην ίδια ακριβώς φάση βρίσκεται και το «Limassol Mall». Το Limassol Mall προγραμματίζεται να κατασκευαστεί από τον Όμιλο Παπαντωνίου και από την κοινοπραξία κυπριακών εταιρειών που έχουν στην ιδιοκτησία τους το Nicosia Mall και σε αυτό μετέχουν επιχειρηματικοί Όμιλοι, όπως Όμιλος Ζορπά, PHC Group, Όμιλος Αθηαινίτη και VLM Group. Τα σχέδια αφορούν άδεια τεμάχια γης που βρίσκονται στην είσοδο της βιομηχανικής περιοχής Αγίου Αθανασίου, δίπλα από το Jumbo, συνολικού εμβαδού πέραν των 30.000 τετραγωνικών μέτρων.
Τι θα περιλαμβάνει;
Όπως καταγράφεται στο έντυπο πληροφοριών που κατέθεσαν οι αιτητές, το «Limassol Mall» θα περιλαμβάνει ένα υπόγειο επίπεδο, ισόγειο επίπεδο, μεσοπάτωμα και ακόμα δύο ορόφους, με συνολικό εμβαδά ενοικιαζόμενων χώρων της τάξης των 28.434m2, ενώ οι συνολικοί καλυμμένοι χώροι της ανάπτυξης θα ανέρχονται στα 76.392m2 (περιλαμβάνοντας και τον υπόγειο χώρο στάθμευσης). Στο Limassol Mall προγραμματίζεται να υπάρχουν 90 περίπου χώροι καταστημάτων, 6 μεγάλα κιόσκια, 2 εστιατόρια και 2 καφετέριες και μεγάλη πλατεία γρήγορου φαγητού με άλλα 7 εστιατόρια συνολικής χωρητικότητας 500 ατόμων. Επιπλέον, θα υπάρχει κινηματογράφος με 5 αίθουσες προβολής, παιχνιδότοπος με ηλεκτρονικά παιχνίδια, 1.270 θέσεις στάθμευσης, καθώς και όλοι οι απαραίτητοι βοηθητικοί και υποστηρικτικοί χώροι. Το έργο θα έχει δύο υπόγειους χώρους και δύο ορόφους και επιπλέον μεσοπάτωμα.
Παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο
Στο έντυπο πληροφοριών που έχει κατατεθεί, υπάρχουν όλες οι αναγκαίες πληροφορίες και για το πώς θα γίνεται η πρόσβαση στο mall, όπου προτείνονται και συγκεκριμένες παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο. Στα πλαίσια κατασκευής του εμπορικού κέντρου θα κατασκευαστούν τρεις νέοι κυκλικοί κόμβοι στο υφιστάμενο οδικό δίκτυο (ένας στο νότιο τμήμα, ένας στο νοτιοανατολικό τμήμα και ένας στο βορειοδυτικό τμήμα) που εφάπτεται του χώρου μελέτης, με σκοπό την εύρυθμη διαχείριση της οδικής κυκλοφορίας. Όπως αναγράφεται και εντός της μελέτης, «βάσει εκτιμήσεων που δόθηκαν από τον φορέα ανάπτυξης του έργου, εκτιμάται πως η ημερήσια επισκεψιμότητα θα κυμαίνεται από 6.700 μέχρι 11.700 άτομα, ανάλογα με την εποχή, με μέσο όρο τους 8.800 επισκέπτες/ημέρα.
Επένδυση 100 εκατομμυρίων
H φάση κατασκευής του προτεινόμενου εμπορικού κέντρου, συμπεριλαμβανομένου και της κατασκευής των τριών νέων κυκλικών κόμβων, αναμένεται να διαρκέσει γύρω στους 24 μήνες μετά την εξασφάλιση των απαιτούμενων αδειών. Οι κατασκευαστικές εργασίες για το νέο Εμπορικό Κέντρο, εκτιμάται ότι θα αρχίσουν εντός του δεύτερου εξαμήνου του 2024. Το κόστος της επένδυσης αναμένεται να ανέλθει στα 100 εκατομμυρία ευρώ περίπου, εκ των οποίων τα μισά θα αφορούν τη διαμόρφωση των καταστημάτων ενώ με την ολοκλήρωση του έργου θα δημιουργηθούν 1.000 νέες θέσεις εργασίας.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.