Αποκατάσταση αλήθειας για τη διαχείριση των συμβάσεων λιμανιών Λάρνακας - Λεμεσού ζητά ο τέως υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, Μάριος Δημητριάδης, σε επιστολή του προς τον νυν υπουργό, Αλέξη Βαφεάδη.
Στην επιστολή του αναφέρεται και στη σύμβαση των αεροδρομίων η οποία, όπως επισημαίνει «προβλέπει αποζημίωση στον Διαχειριστή της τάξης των €7 με €10 εκατ. ετησίως για την χρήση των αεροδρομίων στα κατεχόμενα τα οποία δεν είναι κάτω από τον δικό μας έλεγχο».
Ο κ. Δημητριάδης, κάνοντας μία εκτενή αναφορά στα γεγονότα, σημειώνει ότι «τίθενται κάποια σημαντικά ερωτήματα για τον τρόπο διαχείρισης του ορίου στο λιμάνι της Λάρνακας η οποία είχε ως αποτέλεσμα την απώλεια κρατικών πόρων» και θέτει τα πιο κάτω ερωτήματα:
Ερώτημα 1: Οι συμβάσεις είχαν σταλεί στον Έφορο Κρατικών Ενισχύσεων κατά την διάρκεια της διαδικασίας. Γιατί δεν εξέφρασε την άποψή του πριν να υπογραφούν οι Συμβάσεις;
Ερώτημα 2: Η σύμβαση των αεροδρομίων προβλέπει αποζημίωση στον Διαχειριστή της τάξης των €7 με €10 εκ ετησίως για την χρήση των αεροδρομίων στα κατεχόμενα τα οποία δεν είναι κάτω από τον δικό μας έλεγχο. Γιατί δεν θεωρήθηκε αυτή η αποζημίωση κρατική ενίσχυση και θεωρήθηκε αυτή των λιμανιών που είναι πολύ χαμηλότερη;
Ερώτημα 3: Η γνωμάτευση του Εφόρου Κρατικών Ενισχύσεων έκανε λόγο για ‘ενδεχόμενη κρατική ενίσχυση’ . Γιατί δεν ζητήθηκε η άποψη της Ευρωπαϊκής Ένωσης πριν να προχωρήσει η Κυπριακή Δημοκρατία στην μονομερή ακύρωση της συμφωνίας αποζημίωσης η οποία προέβλεπε πολύ πιο χαμηλή αποζημίωση;
Ερώτημα 4: Γιατί ακυρώθηκε μονομερώς ένας όρος που ήταν μέρος της διαδικασίας προσφορών χωρίς να γίνει οποιαδήποτε διαβούλευση με τον Διαχειριστή για εναλλακτικές επιλογές οι οποίες θα αποφεύγαν την προσφυγή του στο διαιτητικό δικαστήριο;
Ερώτημα 5: Ποια η ευθύνη για τον τρόπο υπεράσπισης του κράτους στο διαιτητικό δικαστήριο που είχε ως αποτέλεσμα ένα πολύ μεγάλο κόστος στα νομικά έξοδα αλλά και στις αυξημένες αποζημιώσεις προς τον Διαχειριστή;
Ερώτημα 6: Έχετε δηλώσει στο κρατικό κανάλι ότι ενδεχομένως η Κυπριακή Δημοκρατία να καταφύγει στην Ευρωπαϊκή Ένωση για το όριο στο Λιμάνι της Λάρνακας. Αν πιστεύετε ότι θα κερδίσουμε εκεί γιατί δεν καταφεύγετε και για τον όρο στην Σύμβαση των αεροδρομίων ο οποίος έχει πολύ μεγαλύτερο κόστος για την Κυπριακή Δημοκρατία και ο οποίος είχε δοθεί στον Διαχειριστή χωρίς να του ζητηθεί να καταβάλει οτιδήποτε σε αντάλλαγμα;
Ερώτημα 7: Η εξυπηρέτηση ‘βρώμικων’ φορτίων στο λιμάνι της Λάρνακας δημιουργεί πολλαπλά προβλήματα στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής. Που βρίσκεται η διαδικασία επέκτασης του λιμανιού του Βασιλικού ώστε να μεταφερθούν εκεί τα φορτία αυτά;
Διαβάστε την επιστολή: ΕΔΩ.pdf
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.