Φόρμα αναζήτησης

Το καταναλωτικό κοινό έδειξε ότι «διψά» για χαμηλές τιμές και προσφορές

Οι γκουρού του μάρκετινγκ λένε ότι η προσφορά «σκοτώνει» το προϊόν. Δηλαδή οι πωλήσεις ενός προϊόντος (ή μιας υπηρεσίας) θα πρέπει να στηρίζονται στα χαρακτηριστικά του, στην ανάγκη που καλύπτει και να μην εξαρτώνται αποκλειστικά από την τιμή.

Η τέταρτη μαζική διοργάνωση της Black Friday από το κυπριακό λιανεμπόριο έδειξε ότι το κοινό αγαπά τις προσφορές καθώς βλέπει μια ευκαιρία να ικανοποιήσει τις ανάγκες του, ειδικά σε επιλεγμένες ηλεκτρονικές συσκευές, με σαφώς χαμηλότερο κόστος.

Το κυπριακό κοινό αγκάλιασε και φέτος την Black Friday, με την αυξημένη επισκεψιμότητα σε εμπορικά καταστήματα και εμπορικά κέντρα να δείχνει ότι οι καταναλωτές «διψούν» για προσφορές. Ενδεικτικά, στο εμπορικό κέντρο της Λεμεσού My Mall Limassol μέχρι αργά χθες το απόγευμα οι επισκέπτες ξεπέρασαν τους 30.000, αριθμός αυξημένος κατά 5% σε σχέση με πέρσι. Την περασμένη Παρασκευή είχαν βρεθεί στο εμπορικό κέντρο 9.000, με τη διαφορά να αποτελεί μια καλή ένδειξη για την απήχηση της Black Friday, παρά το γεγονός ότι η περίοδος των προσφορών, με αφορμή την Black Friday, είχε αρχίσει από τις αρχές της εβδομάδας και συνεχίζεται κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου.

Η κίνηση δεν ήταν αυξημένη μόνο στα εμπορικά κέντρα της Κύπρου, αλλά και στα υπόλοιπα εμπορικά καταστήματα, με παράγοντες της αγοράς να εκφράζουν ικανοποίηση. Πρακτικά από σήμερα ξεκινά, για την αγορά, η περίοδος των εορτών.

Οι προτιμήσεις
Την τιμητική τους είχαν φέτος οι τηλεοράσεις (το πρώτο είδος σε ζήτηση σε ό,τι αφορά τις ηλεκτρικές συσκευές), ενώ δυναμική είσοδο έκανε και ο χώρος των επίπλων με προσφορές έως και 30%.

H έρευνα
Με αφορμή την Black Friday, η Eurostat δημοσιοποίησε στοιχεία για τις ηλεκτρονικές αγορές στην ΕΕ, με τις επιδόσεις των Κυπρίων να καταγράφουν άλμα.

Ειδικότερα, το 60% των ατόμων στην ΕΕ ηλικίας 16 έως 74 ετών πραγματοποίησε αγορές ηλεκτρονικά το 2018, έναντι 32% το 2008. Στην Κύπρο το ίδιο ποσοστό είναι 32% για το 2018, ενώ το 2008 ήταν μόλις 9%, το τρίτο χαμηλότερο στην ΕΕ.
Το ποσοστό των ατόμων που έκαναν ηλεκτρονικές αγορές αυξήθηκε περισσότερο μεταξύ των γυναικών τα τελευταία 10 χρόνια (από 30% το 2008 σε 59% το 2018) σε σχέση με τους άνδρες (από 35% το 2008 σε 61% το 2018).

Σύμφωνα με τη Eurostat, το μερίδιο των αγοραστών στο διαδίκτυο στην ΕΕ έχει αυξηθεί σε όλες τις ηλικιακές ομάδες, αλλά κυρίως στους νεότερους χρήστες ηλικίας 16 έως 24 ετών από 40% το 2008 σε 72% το 2018 και ακολούθως στα άτομα ηλικίας 25 έως 34 ετών από 46% το 2008 σε 78% το 2018.
Όσον αφορά τα στοιχεία για τα μεμονωμένα κράτη μέλη της ΕΕ, τα μεγαλύτερα ποσοστά καταγράφονται στη Δανία (84%), το Ηνωμένο Βασίλειο (83%), τις Κάτω Χώρες (80%) και τη Γερμανία (77%).

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.