Φόρμα αναζήτησης

Πού οφείλεται το ντόμινο πτώχευσης Ευρωπαϊκών αερογραμμών

Οι οικονομικές προκλήσεις καθώς και ο ανταγωνισμός βρίσκονται ανάμεσα τους πρωταρχικούς παράγοντες για την αποδυνάμωση του τομέα στην ευρωπαϊκή αγορά [...]

Read More...

Μετά το κλείσιμο της Cobalt Air, η πτώχευση της αεροπορικής εταιρίας Germania αποτελεί το πιο πρόσφατο παράδειγμα των οικονομικών δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι Ευρωπαϊκές αερογραμμές χαμηλού κόστους.

Συγκεκριμένα, τα τελευταία δύο χρόνια, η αεροπορική βιομηχανία υπέστη σοβαρό πλήγμα, με τις μεγάλες Ευρωπαϊκές αερογραμμές Air Berlin, Monarch και Primera Air να κηρύττουν πτώχευση. Επιπρόσθετα τον Αύγουστο του 2018 η Ελβετική αεροπορική εταιρία Sky Work και η Βέλγικη VLM διέκοψαν τις λειτουργίες τους. Αεροπορικές εταιρίες όπως η Norwegian και η Ryan Air παραμένουν σε λειτουργία, σημειώνοντας ωστόσο ζημιές.

Οι οικονομικές προκλήσεις καθώς και ο ανταγωνισμός βρίσκονται ανάμεσα τους πρωταρχικούς παράγοντες για την αποδυνάμωση του τομέα στην ευρωπαϊκή αγορά.

Ο ανταγωνισμός

Σύμφωνα με γραπτή ανάλυση της Αir Transfer World, υπάρχουν κάποια κοινά στοιχεία που δίνουν φως στο γιατί πολλές αερογραμμές αδυνατούν να διατηρήσουν έναν δυνατό προϋπολογισμό.  Συνήθως, πρόκειται για αερογραμμές οι οποίες σε μικρό διάστημα από τη συγκρότησή τους επιχειρούν να ανελιχτούν, αλλάζοντας το επιχειρησιακό τους μοντέλο και αντικαθιστώντας τις διαδρομές τους από κοντινές σε μακρινές.

Επιπρόσθετα, οι νεοφυείς αερομεταφορείς στην Ευρώπη υφίστανται υψηλό ανταγωνισμό από άλλες αερογραμμές χαμηλού κόστους όπως η Wizz Air, Ryanair και ΕasyJet, αλλά και από κρατικούς αερομεταφορείς.

Αερογραμμές χαμηλού κόστους όπως η Ryan Air και η Easyjet έχουν προσελκύσει μεγαλύτερα δίκτυα πληθυσμού, συγκεντρώνοντας τεράστια ποσά στην ευρωπαϊκή αγορά αφού προσφέρουν αεροπορικά εισιτήρια για μόλις 10 λίρες, όπως σημειώνει το CNN. Το μοντέλο αυτό κρατάει τις θέσεις των αεροσκαφών τους πλήρεις, σε αντίθεση με άλλους ανταγωνιστές.

Όταν η προσφορά θέσεων αυξάνεται πιο γρήγορα από την ζήτησή, οι βιομήχανοι αναγκάζονται να μειώσουν τις τιμές τους. Ως αποτέλεσμα, οι πιο μικροί ανταγωνιστές δεν μπορούν να συμβαδίσουν με τους κορυφαίους αερομεταφορείς χαμηλού κόστους επειδή δεν διαθέτουν την απαιτούμενη κλίμακα για να διαπραγματευτούν σε θέματα που αφορούν εκπτώσεις σε ακριβά αντικείμενα όπως τα καύσιμα.

Οι αερογραμμές χαμηλού κόστους αποτελούν την πρώτη ταξιδιωτική επιλογή των πολιτών σε παγκόσμιο επίπεδο. Ωστόσο, οι αυξανόμενες τιμές των καυσίμων και ο υψηλός ανταγωνισμός δείχνει ότι είναι θέμα χρόνου το ποιοι θα καταφέρουν να κατοχυρώσουν τη θέση τους στην Ευρωπαϊκή αγορά.  Όπως αναφέρει η Βρετανική εφημερίδα Τhe Independent, 1 στους 200 επιβάτες θα επηρεαστούν από τις αεροπορικές εταιρείες που θα υποστούν ζημιά τα επόμενα 15 χρόνια.

Send this to a friend