Φόρμα αναζήτησης

Πάγωσε η αγορά αυτοκινήτου – Βουτιά στα καινούργια Ι.Χ.

Tον Ιανουάριο του 2019 οι συνολικές εγγραφές οχημάτων μειώθηκαν 4,3% φτάνοντας τις 3.947, σε σύγκριση με 4.123 τον αντίστοιχο μήνα του 2018 [...]

Read More...

Η εδώ και αρκετούς μήνες εκκρεμότητα αναφορικά με την αναθεώρηση των τελών κυκλοφορίας οχημάτων και την κατάργηση του τέλους κατανάλωσης, έχει οδηγήσει στο πάγωμα της αγοράς των καινούργιων σαλούν Ι.Χ. Οι εισαγωγείς των καινούργιων βλέπουν τις πωλήσεις τους να έχουν καθοδική πορεία λόγω της τάσης των καταναλωτών να αναβάλλουν τις αγορές τους ενόψει της πλήρους κατάργησης του φόρου κατανάλωσης και συνεπώς του ανάλογου οφέλους που θα έχουν.

Από την άλλη οι εισαγωγείς μεταχειρισμένων παρουσιάζουν σταθερότητα στις πωλήσεις τον τελευταίο χρόνο. Η καθυστέρηση στην έγκριση των νομοσχεδίων τους ευνοεί, δεδομένου ότι με την αγορά μεταχειρισμένου οχήματος ο φόρος κατανάλωσης είναι ούτως ή άλλως μειωμένος αναλόγως της ηλικίας του οχήματος –στρέβλωση που καταργείται εάν περάσει το ένα νομοσχέδιο που συζητείται– ενώ με την επίσπευση της αγοράς οι καταναλωτές γλυτώνουν κι από τα αυξημένα τέλη κυκλοφορίας που θα επέλθουν με τη μεταρρύθμιση που προωθείται.

Αυξάνεται η ψαλίδα

Σύμφωνα με τις στατιστικές που ανακοινώθηκαν χθες, τον Ιανουάριο του 2019 οι συνολικές εγγραφές οχημάτων μειώθηκαν 4,3% φτάνοντας τις 3.947, σε σύγκριση με 4.123 τον αντίστοιχο μήνα του 2018. Οι εγγραφές σαλούν μειώθηκαν ακόμη περισσότερο, κατά 6,4%, σε 3.257 τον Ιανουάριο του 2019, σε σύγκριση με 3.481 τον Ιανουάριο πέρσι. Ειδικότερα η αγορά καινούργιου κινήθηκε καλύτερα απ’ ό,τι τον Δεκέμβριο και τον Νοέμβριο, ωστόσο σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρσι οι πωλήσεις μειώθηκαν πάνω από 16%! Αυτό δεν ισχύει στην περίπτωση των μεταχειρισμένων η οποία δείχνει μια πτώση μόλις 1% σε σχέση με τον Ιανουάριο 2018. Τον φετινό Ιανουάριο το μεταχειρισμένο όχημα είχε διείσδυση στην αγορά της τάξης του 69%, ενώ πέρσι ήταν τέσσερις μονάδες πιο κάτω.

Τη Δευτέρα ο φόρος

Τα δύο νομοσχέδια είχαν ζητηθεί μέσα Ιανουαρίου στην κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών. Η επιτροπή έκρινε ότι το θέμα του φόρου κατανάλωσης θα ήταν καλύτερα να το εξετάσει η Επιτροπή Οικονομικών. Αυτό θα γίνει την ερχόμενη Δευτέρα ύστερα και από την παρέμβαση του προέδρου του ΔΗΣΥ Αβ. Νεοφύτου πριν μερικές μέρες ο οποίος είχε κάνει λόγο για τη στασιμότητα που επικρατεί στην αγορά αυτοκινήτου.

Όσον αφορά την αναθεώρηση των τελών κυκλοφορίας οι βουλευτές όλων των κομμάτων χωρίς να διαφωνούν με τη γενικότερη φιλοσοφία της μεταρρύθμισης για να πληρώνει ο ρυπαίνων, εξέφρασαν την καθολική διαφωνία τους με τον τρόπο που «τιμωρούνται» τα μεταχειρισμένα και τα πετρελαιοκίνητα οχήματα, συμφωνώντας με τις θέσεις των εισαγωγέων μεταχειρισμένων οχημάτων. Η επιτροπή ζήτησε εκ νέου διαβούλευση, η οποία βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη.

Τέλη κυκλοφορίας: Καταργείται η ηλικία

Όπως είναι σε θέση να γνωρίζει ο «Π» οι αλλαγές στις οποίες προσανατολίζεται το Υπ. Μεταφορών ώστε να υπάρξει συμφωνία για τα αναθεωρημένα τέλη κυκλοφορίας κατά τρόπο που να τιμωρούνται όσοι αγοράζουν και κυκλοφορούν αυτοκίνητα τα οποία ρυπαίνουν είναι οι εξής:

  • Παραμένουν οι κλίμακες για αυξημένη χρέωση για οχήματα με υψηλές εκπομπές CO2. Σύμφωνα με το νομοσχέδιο τα τέλη κυκλοφορίας για διπλοκάμπινα και βαν παραμένουν στη βάση του κυβισμού τους.
  • Διαφοροποιείται και στις δύο κατηγορίες η πρόσθετη παράμετρος που αυξάνει τα τέλη κυκλοφορίας αναλόγως με την ηλικία των οχημάτων και την ημερομηνία εγγραφής τους. Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας επανέρχονται οι αρχικές σκέψεις για πρόσθετη χρέωση με βάση τα πρότυπα Euro τα οποία υποδηλώνουν την εξέλιξη της αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και της ασφάλειας. Τα οχήματα με την πιο αντιρρυπαντική τεχνολογία (π.χ. Euro6c) δεν θα πληρώνουν πρόσθετο φόρο, σε αντίθεση με τις προηγούμενες τεχνολογίες (π.χ. Euro5 κ.λπ.) Το αναθεωρημένο νομοσχέδιο αφού οριστικοποιηθεί θα πρέπει να περάσει ξανά από τη Νομική Υπηρεσία.

Send this to a friend