Φόρμα αναζήτησης

Κερδίζει έδαφος το QuickPay

Αυξημένη διείσδυση καταγράφουν τα ψηφιακά κανάλια των κυπριακών τραπεζών, ενώ σε όλη την Ευρώπη η εφαρμογή της νομοθεσίας για την αγορά πληρωμών (η οποία απεγκλωβίστηκε από την αγκαλιά των τραπεζών) έχει προκαλέσει επανάσταση. Οι τράπεζες απαντούν με δικές τους πλατφόρμες πληρωμών, οι οποίες προσφέρονται στους πελάτες τους.

Ενδεικτικά, η υπηρεσία QuickPay της Τράπεζας Κύπρου, η οποία επιτρέπει τη μεταφορά χρημάτων από κινητό σε κινητό, αριθμούσε το πρώτο τρίμηνο του 2019 περί τους 50.500 χρήστες, από 35.600 το πρώτο τρίμηνο του 2018, μια αύξηση της τάξης του 30%. Ο μέσος όρος πληρωμών μέσω της υπηρεσίας αυξήθηκε από 1 σε 2,6, δηλαδή οι χρήστες τη χρησιμοποιούν λίγο παραπάνω από 2,5 φορές τον μήνα.

Το QuickPay απευθύνεται σε παρέες που μοιράζονται λογαριασμούς, σε μικρές επιχειρήσεις, σε γονείς που θέλουν να στείλουν χρήματα στα παιδιά τους κ.λπ. Στα τέλη Μαρτίου η αξία των μεταφορών έφτασε τα 3,1 εκατ. ευρώ, από 1,4 εκατ. ευρώ ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2018. Η αυξημένη ζήτηση οδήγησε την τράπεζα στην απόφαση να καταργήσει το όριο των 150 ευρώ στις μεταφορές και με τη χρήση της εφαρμογής OTP (δημιουργία κωδικού μιας χρήσης) επιτρέπεται η μεταφορά ποσών άνω των 150 ευρώ. Η αλλαγή αυτή αναμένεται να αυξήσει τη χρήση της υπηρεσίας.
Τραπεζικές πηγές σχολιάζουν ότι η αύξηση της διείσδυσης της συγκεκριμένης υπηρεσίας συνάδει και με τη γενικότερη πορεία των ψηφιακών υπηρεσιών από τις τράπεζες. Οι πελάτες ζητούν, πλέον, ηλεκτρονικά προϊόντα και απομακρύνονται από τα ταμεία.
«Οι πελάτες στρέφονται όλο και πιο έντονα προς την ψηφιακή εξυπηρέτηση. Δεν παρατηρούμε μόνο αύξηση στους χρήστες του QuickPay, αλλά και αύξηση στις συναλλαγές ανά χρήστη. Παρόμοια είναι και τα νούμερα στις άλλες μας ψηφιακές υπηρεσίες και εφαρμογές. Αναπόφευκτα, οι τράπεζες υποχρεούνται να έχουν πλέον κατάστημα, όχι στην κάθε γειτονιά, αλλά στην κάθε τσέπη. Κι αυτό δεν το αποφασίσαμε εμείς, αλλά το επιβάλλουν οι απαιτήσεις των πελατών», σχολίασε πηγή της Τράπεζας Κύπρου στον «Π».