Φόρμα αναζήτησης

Δωρεάν σεμινάρια σε όλους από τη Σχολή Καταναλωτών του Συνδέσμου

Θέλεις να μάθεις τα δικαιώματά σου όταν πραγματοποιείς μια διαδικτυακή αγορά, όταν ταξιδεύεις αεροπορικώς με καθυστέρηση, ή όταν θες να επιστρέψεις ένα προϊόν που δεν σε ικανοποιεί; Είτε έχεις μια παρόμοια αρνητική εμπειρία ως καταναλωτής, είτε όχι, μια ομάδα εμπειρογνωμόνων στον Κυπριακό Σύνδεσμο Καταναλωτών είναι στη διάθεσή σου για να συμβάλουν στην αντιμετώπιση και πρόληψη ανάλογων θεμάτων που σε απασχολούν. Την ικανοποίησή τους για την ποιότητα ενημέρωσης και παροχής γνώσεων εξέφρασαν στον «Π» οι συμμετέχοντες στα σεμινάρια της Σχολής Καταναλωτών την περασμένη Τρίτη. Ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών, σε μια προσπάθειά του να ευαισθητοποιήσει τους καταναλωτές για τα δικαιώματά τους, ίδρυσε το 1990 τη Σχολή Καταναλωτών προσφέροντας ανελλιπώς έως σήμερα γνώσεις και χρήσιμες συμβουλές σε όλους τους ενδιαφερόμενους. Τα σεμινάρια των καταναλωτών πραγματοποιούνται εδώ και 30 χρόνια στη Λευκωσία, ενώ κατά διαστήματα γίνονται και σε άλλες πόλεις, ανάλογα με τον αριθμό των εθελοντών που προθυμοποιούνται να βοηθήσουν τη δράση του συνδέσμου.Βασικός στόχος της Σχολής Καταναλωτών είναι να εκπαιδεύσουν υπεύθυνα ενημερωμένους καταναλωτές, οι οποίοι θα είναι πιο προσεκτικοί όσον αφορά τις αγορές τους. Η ενημέρωση προστατεύει τον καταναλωτή και λειτουργεί ως ασπίδα προστασίας σε θέματα υγείας, οικονομικά και άλλου είδους, όπως ανέφερε στον «Π» η υπεύθυνη της Σχολής Καταναλωτών, Μάρω Ρωσίδου. «Υπάρχει ζήτηση. Ο κόσμος το βρίσκει πολύ χρήσιμο γιατί ενημερώνεται για πολλά θέματα», σημείωσε η κ. Ρωσίδου.

Προτίμηση καταναλωτών στα θέματα υγείας

Τα ιατρικά θέματα παρουσιάζουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, αφού απασχολούν περισσότερο τους συμμετέχοντες στα σεμινάρια της σχολής, όπως ανέφεραν στον «Π», τόσο η υπεύθυνη της Σχολής Καταναλωτών, Μάρω Ρωσίδου, όσο και μερικοί από τους συμμετέχοντες, οι οποίοι παρακολουθούν εντατικά τα μαθήματα. Μια από αυτούς είναι και η γενική γραμματέας του Κυπριακού Συνδέσμου Καταναλωτών και εκπαιδευτικός, Λένα Μαρκίδου Σοφοκλέους, η οποία δήλωσε ότι την ενδιαφέρουν πρωταρχικά τα θέματα υγείας, καθώς επίσης κοινωνικά και περιβαλλοντικά ζητήματα. «Με αυτά τα σεμινάρια της σχολής ενημερωνόμαστε ακόμη καλύτερα ως καταναλωτές», τόνισε η κ. Σοφοκλέους.

«Κατά τη διάρκεια κάθε ομιλίας οι παρευρισκόμενοι συμμετέχουν ενεργά και στο τέλος εκφράζουν τις απορίες τους σε θέματα που τους απασχολούν», υπογράμμισε η κ. Ρωσίδου. «Νιώθουν ότι μέσα από τις διαλέξεις έμαθαν πώς να προστατεύονται και πώς να διεκδικούν τα δικαιώματά τους ως καταναλωτές», όπως επιβεβαίωσαν και οι ίδιοι. «Συζητάμε διάφορα επίκαιρα θέματα που μας βοηθούν γενικά στη ζωή μας, όπως είναι θέματα για την υγεία, τις συντάξεις ή τις φορολογίες», ανέφερε η συμμετέχουσα στα σεμινάρια της Σχολής Καταναλωτών, Χριστοθέα Κωνσταντίνου.

Στο πλαίσιο των διαλέξεων της Σχολής Καταναλωτών διοργανώνονται και εκπαιδευτικές εκδρομές. Συνήθως δύο φορές τον χρόνο επισκέπτονται μικρές επιχειρήσεις, οινοποιεία, ελαιοτριβεία, εργοστάσια παγωτών, μελιού ή περιβαλλοντικά κέντρα σε όλη την Κύπρο.

Οι σχολές είναι δωρεάν για όλους

Την αισιοδοξία του για την προσεχή επέκταση της Σχολής Καταναλωτών στην Πάφο εξέφρασε στον «Π» ο πρόεδρος του Κυπριακού Συνδέσμου Καταναλωτών, Μάριος Δρουσιώτης. «Η Σχολή Καταναλωτών λειτουργεί αυτή τη στιγμή μόνο στη Λευκωσία, αλλά από τη νέα σχολική χρονιά (Οκτώβριος 2020 – Μάιος 2021) θα λειτουργήσει σίγουρα και στην Πάφο, ενώ ευελπιστούμε να αρχίσουν σεμινάρια καταναλωτών και στη Λεμεσό», πρόσθεσε.
Από το 2019 ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών συμμετέχει σε δύο ευρωπαϊκά προγράμματα, τα οποία χρηματοδοτούν τον σύνδεσμο, όπως σημείωσε ο κ. Δρουσιώτης. «Μέσα στους στόχους μας είναι να επισκεφθούμε δήμους και κοινότητες, έστω και απομακρυσμένες, έστω και με ελάχιστα άτομα, και να εκπαιδεύσουμε σε κάθε κοινότητα τουλάχιστον έναν δύο πυρήνες, οι οποίοι θα μπορούν να συμβουλεύουν τους συγχωριανούς τους. Θα προσπαθήσουμε στα επόμενα ένα – δύο χρόνια να εγκαταστήσουμε ένα δίκτυο ομάδων καταναλωτών, ακόμα και σε απομακρυσμένα χωριά, ώστε να είμαστε σε θέση να ακούμε και την πιο απομακρυσμένη φωνή», σημείωσε ο κ. Δρουσιώτης.

Στηρίζεται στον εθελοντισμό

«Ο λόγος που δεν λειτουργούν Σχολές Καταναλωτών σε άλλες πόλεις είναι το οικονομικό κόστος, διότι είμαστε εθελοντική οργάνωση», εξήγησε ο κ. Δρουσιώτης. «Στηριζόμαστε στις εγγραφές των μελών που είναι 15 ευρώ τον χρόνο. Οι συνδρομές αυτές βοηθούν να προστατεύονται τα συλλογικά συμφέροντα των καταναλωτών. Ο σύνδεσμος βοηθά όταν οι καταναλωτές έχουν ένα πρόβλημα να ξέρουν πού να απευθυνθούν. Οι σχολές είναι δωρεάν για όλους, ανεξάρτητα από το αν είναι μέλη του συνδέσμου ή όχι. Ο καταναλωτής θα έρθει πρώτα στη σχολή και αν του αρέσει γράφεται ως μέλος. Δεν λειτουργούμε αντίστροφα», τόνισε.

Αδιαφορία νέων

Η κ. Ρωσίδου, η οποία έχει αναλάβει τη Σχολή Καταναλωτών τα τελευταία 15 χρόνια, εξέφρασε τον προβληματισμό της σχετικά με την αποχή των νέων από τα σεμινάρια καταναλωτών. «Είμαι προβληματισμένη και θέλουμε νέο κόσμο για παρακολούθηση και βοήθεια, αλλά δυστυχώς δεν υπάρχει ανταπόκριση από τη νεολαία», υποστήριξε. «Ζητούμε τη βοήθεια του κόσμου, θέλουμε μεγαλύτερη συμμετοχή του κοινού και εθελοντές για να μπορέσουμε να επεκταθούμε και σε άλλες πόλεις», τόνισε η κ. Ρωσίδου. «Στη Σχολή Καταναλωτών έρχονται άτομα όλων των ηλικιών, αλλά κυρίως έρχονται άτομα ηλικίας 60-70 ετών, όπως νοικοκυρές, συνταξιούχοι, ιδιωτικοί και δημόσιοι υπάλληλοι», μας ανέφερε η κ. Ρωσίδου.

«Σπουδαία εμπειρία»

Την προσφορά του Κυπριακού Συνδέσμου Καταναλωτών μέσω της Σχολής Καταναλωτών θέλησε να υποστηρίξει και η ομιλήτρια, κλινική διαιτολόγος, Χρυστάλλα Κατελάρη, η οποία παρουσίασε την περασμένη Τρίτη ένα ιατρικό θέμα στους ενδιαφερόμενους παρόντες της σχολής. «Ο Σύνδεσμος Καταναλωτών Κύπρου έχει δημιουργήσει την Σχολή Καταναλωτών με σκοπό να προσφέρει στους πολίτες σημαντικές πληροφορίες, γνώσεις και δεξιότητες», εξήγησε η κ. Κατελάρη. «Αυτός είναι ο λόγος ο οποίος έχω ευαισθητοποιηθεί με το έργο που επιτελούν οι ίδιοι οι οργανωτές αφιλοκερδώς και ήθελα με αυτό τον τρόπο να προσφέρω ενημερώνοντας το κοινό σε θέματα που αφορούν την υγεία του ανθρώπου. Είναι η δεύτερη χρονιά που καλούμαι να μιλήσω και ομολογώ πως έχω ενθουσιαστεί με τους συμμετέχοντες της σχολής, καθώς δείχνουν ενδιαφέρον στα θέματα που παρουσιάζω», υπογράμμισε μιλώντας στον «Π» η κ. Κατελάρη. «Είναι σπουδαία εμπειρία και παροτρύνω κι άλλους επαγγελματίες υγείας να συμμετάσχουν σε αυτού του είδους προγράμματα για την καλύτερη ενημέρωση του κόσμου, καθώς αυτό βοηθάει και στην έγκαιρη πρόληψη. Ξέρετε, όταν προσφέρεις τις γνώσεις σου, λαμβάνεις πολύ περισσότερα στο τέλος της ημέρας γιατί ο κάθε άνθρωπος που κάθετε με προσοχή να σε ακούσει πέραν του ότι δείχνει σεβασμό, έχει να σου εξιστορήσει και κάτι, από το οποίο αποκομίζεις πολλά», υπογράμμισε η κ. Κατελάρη. Οι ομιλητές προέρχονται από τον δημόσιο ή ιδιωτικό τομέα, είναι επιστήμονες της ειδικότητάς τους, όπως γιατροί ή δικηγόροι, αλλά και υπάλληλοι υπουργείων και διάφορων φορέων, σημείωσε η κ. Ρωσίδου.

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.