POWERED BY

Φόρμα αναζήτησης

Ακτοπλοϊκή σύνδεση Κύπρου – Ελλάδας: Στο ακουστικό για την απάντηση από την Κομισιόν



 

Μετά το μηδαμινό ενδιαφέρον που επιδείχθηκε σε σχέση με την ακτοπλοϊκή σύνδεση Κύπρου – Ελλάδας, το αρμόδιο Υφυπουργείο Ναυτιλίας δεν τα βάζει κάτω και συνεχίζει τις προσπάθειές του ώστε να γίνει επιτέλους εφικτή η ακτοπλοϊκή σύνδεση μεταξύ των δύο χωρών.

Στη βάση των πραγματικοτήτων που έχει να διαχειριστεί το Υφυπουργείο Ναυτιλίας, ο αρμόδιος υφυπουργός έχει ξεκινήσει εδώ και κάποιο χρονικό διάστημα σειρά επαφών με τα εμπλεκόμενα μέρη (εν δυνάμει μεταφορείς), ώστε να διαφανούν οι ανησυχίες και οι προβληματισμοί τους.

Σύμφωνα με πληροφορίες του «Π», η επιφυλακτικότητα που έχουν επιδείξει οι ακτοπλοϊκοί μεταφορείς στον αρχικό διαγωνισμό έχει να κάνει κυρίως με τον όρο που είχαν θέσει οι Βρυξέλλες για δημιουργία μιας τακτικής ετήσιας ακτοπλοϊκής γραμμής. Για τους μεταφορείς αυτός ο όρος είναι αποτρεπτικός καθώς, όπως υποστηρίζουν, θα ήταν οικονομικά ασύμφορο για τις εταιρείες (ιδιαίτερα τους χειμερινούς μήνες) να εκτελούν τα δρομολόγια όλο τον χρόνο.

Όρος κλειδί

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η κυπριακή πλευρά εδώ και λίγες ημέρες έχει καταθέσει τις προτάσεις της για αλλαγές σε κάποιους όρους, ιδιαίτερα στην πτυχή που αφορά τον όρο για τακτική ετήσια ακτοπλοϊκή γραμμή. Ειδικότερα, ο στόχος της κυβέρνησης είναι να αποχαρακτηριστεί από τις Βρυξέλλες ο όρος «τακτική γραμμή» και να υπάρξει μεγαλύτερη ευελιξία όσον αφορά τη συχνότητα των δρομολογίων, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες οπότε αναμένεται και η μεγαλύτερη ζήτηση. Υπενθυμίζεται ότι για τρία έτη το κράτος θα προχωρεί σε επιδότηση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης με 5 εκατ. ευρώ ανά έτος, ενώ υπάρχει ακόμα ένα περιθώριο για να αναθεωρείται ανά έτος η επιδότηση με μέγιστη χρονική περίοδο τα τρία έτη.

Ενώπιον της Κομισιόν

Επομένως, ο συγκεκριμένος όρος έχει τεθεί ενώπιον της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία θα αποφασίσει εάν θα συναινέσει τελικά σε αυτή την ευελιξία όσον αφορά τη συχνότητα του δρομολογίου της ακτοπλοϊκής σύνδεσης. Εάν οι όροι της πλευράς μας εγκριθούν από την Κομισιόν, τότε το Υφυπουργείο Ναυτιλίας θα είναι σε θέση να ξεκινήσει την προεργασία για την προκήρυξη νέου διαγωνισμού. Όπως πληροφορούμαστε, η Κομισιόν αναμένεται να απαντήσει στις αναθεωρημένες προτάσεις του υφυπουργείου εντός των επόμενων 15 ημερών. Πάντως, από την πλευρά του το Υφυπουργείο Ναυτιλίας παραμένει προσηλωμένο στον στόχο για θετική κατάληξη στο ζήτημα.

Υπενθυμίζεται πως ο παλαιότερος διαγωνισμός προκηρύχθηκε στις 11 Δεκεμβρίου 2020 από το Υφυπουργείο Ναυτιλίας με στόχο την επιλογή του ανάδοχου θαλάσσιου μεταφορέα. Ωστόσο στις 29 Ιανουαρίου του 2021, που ήταν η καταληκτική ημερομηνία, δεν υπήρξε οποιοδήποτε ενδιαφέρον με αποτέλεσμα να ναυαγήσει η όλη προσπάθεια.

 

Από το περσινό πλεόνασμα στο φετινό δημοσιονομικό έλλειμμα – Αναλυτικά στοιχεία για το πρώτο τρίμηνο του 2021

 

Cyprus Papers/Χρυσά διαβατήρια: Ένα κράτος… σαν μπακάλικο

 

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.