Πλεόνασμα της Γενικής Κυβέρνησης €1.000,7 εκ., που αντιστοιχεί στο 3,4% του ΑΕΠ παρουσιάζουν τα προκαταρκτικά δημοσιονομικά αποτελέσματα που ετοιμάστηκαν από τη Στατιστική Υπηρεσία για την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2023 και δημοσιεύτηκαν την Παρασκευή. Συγκριτικά, την αντίστοιχη περίοδο του 2022 το πλεόνασμα ανερχόταν σε €636,8 εκ. (2,3% στο ΑΕΠ).
Έσοδα
Τα συνολικά έσοδα, κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2023 αυξήθηκαν κατά €1.227,9 εκ. (12,5%) και ανήλθαν στα €11.064,3 εκ. σε σύγκριση με €9.836,4 εκ. την αντίστοιχη περίοδο του 2022.
Συγκεκριμένα, οι συνολικοί φόροι επί της παραγωγής και των εισαγωγών αυξήθηκαν κατά €457,3 εκ. (12,5%) και ανήλθαν στα €4.128,5 εκ. σε σύγκριση με €3.671,2 εκ. το 2022, εκ των οποίων τα καθαρά έσοδα του ΦΠΑ (μετά την αφαίρεση των επιστροφών) αυξήθηκαν κατά €295 εκ. (11,8%) και ανήλθαν στα €2.791 εκ. σε σύγκριση με €2.496 εκ. το 2022. Τα έσοδα από τη φορολογία στο εισόδημα και τον πλούτο αυξήθηκαν κατά €387,7 εκ. (17,2%) και ανήλθαν στα €2.636,7 εκ. σε σύγκριση με €2.249 εκ. το 2022.
Οι κοινωνικές εισφορές αυξήθηκαν κατά €356,3 εκ. (12,9%) και ανήλθαν στα €3.124,6 εκ. σε σύγκριση με €2.768,3 εκ. το 2022. Οι τρέχουσες μεταβιβάσεις αυξήθηκαν κατά €49 εκ. (25,4%) και ανήλθαν στα €242,2 εκ. σε σύγκριση με €193,2 εκ. το 2022. Τα έσοδα από παροχή υπηρεσιών αυξήθηκαν κατά €61,6 εκ. (9%) και ανήλθαν στα €748,1 εκ. σε σύγκριση με €686,5 εκ. το 2022.
Αντιθέτως, οι εισπραχθέντες τόκοι και μερίσματα μειώθηκαν κατά €17,8 εκ. (-15,8%) και περιορίστηκαν στα €94,6 εκ. σε σύγκριση με €112,4 εκ. το 2022. Οι κεφαλαιουχικές μεταβιβάσεις μειώθηκαν κατά €66,2 εκ. (-42,5%) και περιορίστηκαν στα €89,6 εκ. σε σύγκριση με €155,8 εκ. το 2022.
Δαπάνες
Οι συνολικές δαπάνες, κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2023, αυξήθηκαν κατά €864 εκ. (9,4%) και ανήλθαν στα €10.063,6 εκ. σε σύγκριση με €9.199,6 εκ. την αντίστοιχη περίοδο του 2022.
Συγκεκριμένα, οι κοινωνικές παροχές αυξήθηκαν κατά €259,2 εκ. (7,1%) και ανήλθαν στα €3.935 εκ. σε σύγκριση με €3.675,8 εκ. το 2022. Οι απολαβές προσωπικού (συμπεριλαμβανομένων των τεκμαρτών κοινωνικών εισφορών και συντάξεων των δημοσίων υπαλλήλων) αυξήθηκαν κατά €346,7 εκ. (12,9%) και ανήλθαν στα €3.041,9 εκ. σε σύγκριση με €2.695,2 εκ. το 2022.
Οι επιδοτήσεις αυξήθηκαν κατά €37,3 εκ. (35,3%) και ανήλθαν στα €143,1 εκ. σε σύγκριση με €105,8 εκ. το 2022. Οι τρέχουσες μεταβιβάσεις αυξήθηκαν κατά €136,9 εκ. (27,7%) και ανήλθαν στα €632,2 εκ. σε σύγκριση με €495,3 εκ. το 2022.
Ο λογαριασμός κεφαλαίου αυξήθηκε κατά €113,9 εκ. (14,5%) και ανήλθε στα €897 εκ. σε σύγκριση με €783,1 εκ. το 2022. Αναλυτικά, οι επενδύσεις πάγιου κεφαλαίου αυξήθηκαν κατά €110,7 εκ. (17,9%) και ανήλθαν στα €729,4 εκ. σε σύγκριση με €618,7 εκ. το 2022 και οι άλλες μεταβιβάσεις κεφαλαίου αυξήθηκαν κατά €3,2 εκ. (2%) και ανήλθαν στα €167,6 εκ. σε σύγκριση με €164,4 εκ. το 2022.
Αντιθέτως, η ενδιάμεση ανάλωση μειώθηκε κατά €29,1 εκ. (-2,7%) και περιορίστηκε στα €1.032,7 εκ. σε σύγκριση με €1.061,8 εκ. το 2022. Οι πληρωθέντες τόκοι μειώθηκαν κατά €0,9 εκ. (-0,2%) και περιορίστηκαν στα €381,7 εκ. σε σύγκριση με €382,6 εκ. το 2022.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.