Χρόνο με χρόνο σβήνει το ενδιαφέρον για το Black Friday, είπε στο ΚΥΠΕ ο Πρόεδρος του Κυπριακού Συνδέσμου Καταναλωτών, Μάριος Δρουσιώτης, σημειώνοντας ότι φέτος η κίνηση ήταν μειωμένη και οι εκπτώσεις χαμηλότερες από άλλες χρονιές.
Ο κ. Δρουσιώτης, σημείωσε ότι πριν από τρία χρόνια παρατηρούνταν φαινόμενα ουράς έξω από τα καταστήματα πριν να ανοίξουν, τη μέρα του Black Friday. Αυτή η τάση ήταν πτωτική τα επόμενα δύο χρόνια, ενώ φέτος δεν παρατηρήθηκε καθόλου το φαινόμενο, στα σημεία που επισκέφθηκε ο Σύνδεσμος.
Επιπλέον, ανέφερε ότι κατά τις πρώτες ώρες ήταν λιγότεροι και οι καταναλωτές, που έφευγαν από τα καταστήματα με αγορές, ενώ έκανε αναφορά σε «πληροφορίες για μουδιασμένο παζάρι», σημειώνοντας ότι ο θεσμός φθίνει χρόνο με τον χρόνο.
Σημείωσε, επίσης, ότι φέτος οι εκπτώσεις ήταν πιο «συμμαζεμένες» και κυμαίνονταν 20-40%, αντί 70% που διαφημίζονταν άλλες χρονιές.
Αυτό σημαίνει ότι είτε τα καταστήματα δεν αντέχουν να βάλουν μεγάλες εκπτώσεις ή ότι είχαν αρκετά παράπονα τις προηγούμενες χρονιές ότι διαφημίζουν μεγάλες εκπτώσεις που δεν εφαρμόζονται σε εύρος προϊόντων, ανέφερε.
Όπως σημείωσε, «αποκλειστικοί υπεύθυνοι είναι τα καταστήματα που δεν πρόσφεραν την εξυπηρέτηση και τις πραγματικές τιμές Black Friday που ανέμεναν οι καταναλωτές. Ο κόσμος έχασε την εμπιστοσύνη του σε αυτόν τον θεσμό», είπε, εκφράζοντας την εκτίμηση ότι τα επόμενα 3-5 χρόνια το Black Friday θα είναι απλώς ενδιάμεσες εκπτώσεις, που συναντώνται 2-3 φορές τον χρόνο.
Επισήμανε, εξάλλου, το ότι οι εκπτώσεις αρχίζουν 15 μέρες πριν και συνεχίζουν και 10 μέρες μετά την ημέρα του Black Friday, ενώ στο εξωτερικό είναι μία μέρα και οι εκπτώσεις είναι πραγματικές, γι’ αυτό ο κόσμος κάνει ουρές.
Ερωτηθείς σχετικά, είπε ότι ο Σύνδεσμος δεν προβαίνει σε ελέγχους τιμών, αλλά «έχουμε τα μάτια των καταναλωτών», είπε, που μας προειδοποιούν.
Μέχρι την Τρίτη 21 Νοεμβρίου ο Σύνδεσμος έλαβε 12 παράπονα, καθώς οι εκπτώσεις του Black Friday είχαν ξεκινήσει ήδη εδώ και δυο βδομάδες.
Σύμφωνα με τον κ. Δρουσιώτη, για τις δύο καταγγελίες, τις οποίες ο Σύνδεσμος μπόρεσε να επεξεργαστεί και να μιλήσει με τα καταστήματα, οι έμποροι είπαν ότι άλλαξαν τις τιμές στο ράφι, αλλά δεν πρόλαβαν να κάνουν τις αλλαγές και στο μηχανογραφικό τους σύστημα.
Άλλες πέντε καταγγελίες αφορούσαν διαφήμιση έκπτωσης 20%-25%, ενώ τελικά η τιμή στα εμπορεύματα δεν ήταν μειωμένη.
Μία περίπτωση αφορούσε διαδικτυακή αγορά, που ενώ η σελίδα έδειχνε διαθέσιμο το προϊόν, όταν το επέλεγε ο καταναλωτής έδειχνε ότι εξαντλήθηκαν τα αποθέματα.
Σε άλλη περίπτωση, ο πωλητής, με ανακοίνωσή του εντός του καταστήματος ενημέρωνε τους καταναλωτές ότι τα εμπορεύματα που αγοράζουν με εκπτώσεις του Black Friday έχουν μόνο ένα χρόνο εγγύηση, αντί δύο που προβλέπει η νομοθεσία.
Τέλος, άλλα παράπονα αφορούσαν την πολιτική επιστροφών, η οποία, όμως, διευκρίνισε ο κ. Δρουσιώτης, δεν ρυθμίζεται νομοθετικά. «Το κάθε κατάστημα, αν θέλει, δέχεται να επιστραφούν προϊόντα που αγοράστηκαν πριν από την έκπτωση και αυτά επιστρέφονται στην τιμή της έκπτωσης», είπε, σημειώνοντας ότι αυτό είναι ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα και θα πρέπει να λυθεί νομοθετικά, γιατί αυξάνονται οι προστριβές, και μπορεί και οι δύο πλευρές να έχουν δίκιο, είπε.
Ο Σύνδεσμος θα καταγράψει τα παράπονα και των επόμενων ημερών και θα τα επεξεργαστεί την επόμενη βδομάδα.
Από την πλευρά του, ο διευθυντής της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή, του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας, Κωνσταντίνος Καραγιώργης, είπε στο ΚΥΠΕ ότι οι επιθεωρητές της Υπηρεσίας βρίσκονται επί τόπου, συγκεντρώνουν στοιχεία, καταγράφουν δεδομένα και ελέγχουν την αγορά.
Σημείωσε ότι η περίοδος προσφορών συνεχίζεται και το Σαββατοκύριακο, επομένως δεν υπάρχουν στοιχεία προς ανακοίνωση ακόμα.
Εκ πρώτης όψεως, ανέφερε ότι σε καταστήματα που διαφημίζονται πολύ μεγάλες εκπτώσεις, είναι ελάχιστα τα προϊόντα στα οποία αυτές εφαρμόζονται, κάτι για το οποίο η Υπηρεσία προειδοποιούσε το προηγούμενο διάστημα με ανακοινώσεις της.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.