Ουδεμία συμφωνία έχει επιτευχθεί αναφορικά με τη χρονική επέκταση της σύμβασης παραχώρησης και την ικανοποίηση των απαιτήσεων της διαχειρίστριας εταιρείας σε σχέση με τη Φάση 2 Ανάπτυξης των αεροδρομίων Λάρνακας και Πάφου, αναφέρει το Υπουργείο Οικονομικών σε ανακοίνωσή του.
Το Υπουργείο, αναφέρει ότι οι πρόσφατες δηλώσεις του Δημάρχου Πάφου που δημοσιεύτηκαν στον ημερήσιο Τύπο καθώς και ανακοίνωση της Ελεγκτικής Υπηρεσίας της Δημοκρατίας ημερομηνίας 10 Οκτωβρίου, 2023 σε σχέση με τη Φάση 2 ανάπτυξης των Αεροδρομίων Λάρνακας και Πάφου, «παρουσιάζουν γεγονότα με αποσπασματικό, λανθασμένο και παραπλανητικό τρόπο, με αποτέλεσμα να διαστρεβλώνουν την πραγματικότητα και να δημιουργούν αρνητικές εντυπώσεις» και ότι «είναι υποχρεωμένο» να επαναλάβει τα σχετικά γεγονότα με αντικειμενικό τρόπο για τη σωστή ενημέρωση του κοινού.
Όπως σημειώνεται, ο Δήμαρχος Πάφου «παρουσιάζεται να έχει δηλώσει ότι, ο λόγος για τον οποίο οι πρόσθετες κατασκευαστικές εργασίες στα Αεροδρόμια Λάρνακας και Πάφου δεν προχώρησαν, είναι προηγούμενη "συμφωνία" του Υπουργείου Οικονομικών με τη διαχειρίστρια εταιρεία για χρονική επέκταση της σύμβασης παραχώρησης και ικανοποίηση απαιτήσεων της εταιρείας». «Το Υπουργείο Οικονομικών δηλώνει αρμοδίως ότι, καμία "συμφωνία" έχει επιτευχθεί μεταξύ της διαχειρίστριας εταιρείας και του Υπουργείου Οικονομικών για χρονική επέκταση της σύμβασης παραχώρησης και ικανοποίηση απαιτήσεων της εταιρείας», προστίθεται.
Η Σύμβαση Παραχώρησης, σημειώνεται, περιλαμβάνει ορόσημα για την έναρξη κατασκευής της Φάσης 2. Το ορόσημο που αφορά την υπέρβαση της χωρητικότητας του Αερολιμένα Λάρνακας ικανοποιήθηκε το 2016 και σύμφωνα με τις πρόνοιες της Σύμβασης Παραχώρησης ενεργοποιήθηκε αυτόματα και το ορόσημο της έναρξης κατασκευής της Φάσης 2 και για το Αεροδρόμιο της Πάφου, προστίθεται. Η διαχειρίστρια εταιρεία προσέφυγε σε διαδικασία ταχείας επίλυσης διαφορών με αίτημα να προχωρήσει σε βελτιωτικές εργασίες στα αεροδρόμια και να μεταθέσει επ’ αόριστο την κατασκευή της Φάσης 2, αναφέρεται, προσθέτοντας ότι το πάνελ κριτών απέρριψε το αίτημα της εταιρείας. «Η εν λόγω όμως απόφαση, η οποία εκδόθηκε το 2021, δεν υποχρεώνει την εταιρεία να κατασκευάσει τα έργα της Φάσης 2. Γι' αυτόν τον λόγο η Κυπριακή Δημοκρατία έχει εκκινήσει διαδικασία διαιτησίας εναντίον της διαχειρίστριας εταιρείας με σκοπό να την υποχρεώσει, είτε να εκτελέσει τις σχετικές κατασκευαστικές εργασίες της Φάσης 2, είτε να αποζημιώσει την Κυπριακή Δημοκρατία ανάλογα», αναφέρει το Υπουργείο.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η διαχειρίστρια εταιρεία ενημέρωσε ότι αδυνατεί να εξασφαλίσει τραπεζική χρηματοδότηση για την πραγματοποίηση των κατασκευαστικών εργασιών της Φάσης 2. Το Υπουργείο αναφέρει ότι, στα πλαίσια της συζήτησης των δυο μερών που διεξήχθησαν εντός του 2022, «διερευνήθηκαν επιλογές που θα μπορούσαν να διευκολύνουν την εταιρεία στην εξεύρεση τραπεζικής χρηματοδότησης της Φάσης 2 ενώ, παράλληλα, σε μια ολιστική προσέγγιση, θα οδηγούσαν σε επίλυση των χρόνιων εκκρεμοτήτων (που παραμένουν και σήμερα) και αφορούν απαιτήσεις της διαχειρίστριας εταιρείας ενάντια στη Δημοκρατία και τις οποίες θα αποποιείτο». Σημειώνεται ότι στις σχετικές συζητήσεις με τη διαχειρίστρια εταιρεία είχαν συμμετάσχει εκπρόσωποι του Υπουργείου Οικονομικών, του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων και της Νομικής Υπηρεσίας της Δημοκρατίας.
«Ως εκ των ανωτέρω είναι προφανές ότι η καθυστέρηση στην πραγματοποίηση των πρόσθετων επενδύσεων στα Αεροδρόμια Λάρνακας και Πάφου δεν οφείλεται στην ούτω καλούμενη «συμφωνία» εφόσον ουδεμία συμφωνία έχει επιτευχθεί αναφορικά με τη χρονική επέκταση της σύμβασης και την ταυτόχρονη αποποίηση των απαιτήσεων της διαχειρίστριας εταιρείας μεταξύ του Υπουργείου Οικονομικών και της διαχειρίστριας εταιρείας», αναφέρει η ανακοίνωση.
Σε κάθε περίπτωση, σημειώνεται, η επέκταση των κτηριακών εγκαταστάσεων του Αεροδρομίου Πάφου, «στην οποία αποσκοπούν οι δηλώσεις του Δημάρχου Πάφου και η ανακοίνωση της Ελεγκτικής Υπηρεσίας δεν περιλαμβανόταν στη Σύμβαση Παραχώρησης». Ωστόσο, καταλήγει η ανακοίνωση, κατά τη διάρκεια των συζητήσεων που διεξήχθησαν το 2022 μεταξύ των Υπουργείων Οικονομικών / Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων και της διαχειρίστριας εταιρείας συζητήθηκε όπως η επέκταση του τερματικού κτηρίου του Αεροδρομίου Πάφου, συμπεριληφθεί στις πρόσθετες επενδύσεις της Φάσης 2 με την ταυτόχρονη αφαίρεση άλλων εργασιών που προνοούσε η Σύμβαση Παραχώρησης, ως μέρος της συμφωνίας, που θα συναπτόταν εάν και εφόσον πληρούνταν οι προϋποθέσεις υπό τις οποίες τελούσε η όλη διαδικασία διαπραγμάτευσης.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.