Wizz Air: Περισσότερες πτήσεις για την Κύπρο

ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΕΙΤΑΝΙΔΗΣ Δημοσιεύθηκε 30.11.2022
Wizz Air: Περισσότερες πτήσεις για την Κύπρο
Τη φετινή χειμερινή περίοδο είδαμε πολύ καλή ζήτηση για την Κύπρο, γεγονός που μας επέτρεψε να διατηρήσουμε μεγάλο μέρος του όγκου των πτήσεων και να επεκτείνουμε τον προγραμματισμό μας, αναφέρει στον «Π» ο πρόεδρος της Wizz Air Robert Carey.

Θετικός για το μέλλον του κυπριακού τουρισμού και τις προοπτικές ενίσχυσης της αεροπορικής συνδεσιμότητας δηλώνει στον «Π» ο πρόεδρος της Wizz Air Robert Carey.

«Κατά τη διάρκεια των επόμενων ετών θα δείτε πολλούς νέους προορισμούς να τίθενται σε λειτουργία από την Κύπρο και να αναπτύσσονται υπάρχουσες αεροπορικές συνδέσεις», αναφέρει μεταξύ άλλων. Ο κ. Carey εξηγεί το σκεπτικό της απόφασης για ενίσχυση της βάσης της στη Λάρνακα με δύο αεροπλάνα και μιλά για το άνοιγμα στη Σαουδική Αραβία μέσω της Κύπρου.

Ο πρόεδρος της Wizz Air δεν βλέπει μείωση της διάθεσης των Ευρωπαίων για ταξίδια παρά την ένταση των πληθωριστικών πιέσεων αλλά βλέπει ευκαιρίες περαιτέρω ανάπτυξης για τις αερογραμμές χαμηλού κόστους.

Robert Carey, Πρόεδρος της Wizz Air
ο πρόεδρος της Wizz Air Robert Carey

Η Wizz Air ανακοίνωσε την ενίσχυση της παρουσίας της στην Κύπρο. Πώς καταλήξατε σε αυτήν την απόφαση;

Είδαμε πολύ καλές επιδόσεις κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Η Wizz Air έχει βάση στην Κύπρο την τελευταία τριετία, η οποία και έχει αναπτυχθεί πολύ ωραία. Είδαμε πολύ καλή ανταπόκριση στο προϊόν που φέρνουμε στην Κύπρο. Επιθυμούμε πάντα να επεκτείνουμε τις βάσεις μας. Εξετάζοντας τη ζήτηση και τις επιδόσεις που είδαμε αυτό το καλοκαίρι, ήταν σχεδόν αυτονόητο να προσθέσουμε τα επιπλέον δύο αεροσκάφη.

Το νέο σχέδιο κινήτρων για την ενίσχυση της αεροπορικής κίνησης τι ρόλο έπαιξε στην απόφασή σας να αυξήσετε την επένδυσή σας στην Κύπρο;

Είμαστε χαρούμενοι που είδαμε το νέο σχέδιο κινήτρων και αυτό μας επέτρεψε να φέρουμε τα δύο αεροσκάφη στην Κύπρο. Τα κίνητρα προωθούν τη βιώσιμη ανάπτυξη του προγράμματός μας στην Κύπρο, διασφαλίζουν ότι έχουμε μια μακρά σταθερή βάση υπηρεσιών και επιπλέον μας επιτρέπουν να φέρνουμε και νέους προορισμούς, όπως και πράξαμε. Η Κύπρος είναι ένα νησιωτικό κράτος, και συνεπώς χρειάζεστε αεροπορικές συνδέσεις. Η κυβέρνηση και η Hermes Airports κάνουν πολύ καλή δουλειά ενθαρρύνοντάς μας να συνεχίσουμε να αναπτυσσόμαστε και να φέρνουμε περισσότερες πτήσεις στο νησί.

Η Wizz Air συνδέει τη Λάρνακα με τρεις πόλεις στη Σαουδική Αραβία. Γιατί επιλέξατε τη συγκεκριμένη αγορά;

Ξεκινήσαμε τις πρώτες μας πτήσεις στη Σαουδική Αραβία στα τέλη Σεπτεμβρίου και είδαμε μια πολύ καλή ανταπόκριση. Υπάρχουν πολλοί τουρίστες που προέρχονται από την αγορά της Σαουδικής Αραβίας και θέλουν να ταξιδέψουν στην Ευρώπη. Η χώρα διαθέτει έναν πολύ νεανικό πληθυσμό, περίπου το 70% του πληθυσμού είναι κάτω των 35 ετών. Έχουν πολύ διαθέσιμο εισόδημα για να ξοδέψουν, αλλά δεν έχουν υπηρεσίες, δεν έχουν αεροπορικές εταιρείες εξαιρετικά χαμηλού κόστους που να τους εξυπηρετούν. Συνεπώς βλέπουμε μια πραγματική ευκαιρία να επεκταθούμε και να δώσουμε στους ανθρώπους της χώρας περισσότερες ευκαιρίες για να ταξιδέψουν.

Γέφυρα με την Ανατολή

Η Κύπρος μπορεί να είναι ένας ενδιάμεσος σταθμός μεταξύ της Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής;

Ναι, και θα έλεγα ευρύτερα με την Ανατολή. Η Κύπρος έχει μια ισχυρή βάση συνδεσιμότητας με την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη και με τη Δυτική Ευρώπη. Πηγαίνοντας προς τα ανατολικά έχετε τη Μέση Ανατολή, η οποία βλέπουμε ότι έχει κάποιες ενδιαφέρουσες ευκαιρίες. Έχετε επίσης την περιοχή του Καυκάσου. Συνδυάζοντας όλα αυτά δημιουργούνται ευκαιρίες και όταν αρχίσετε να συνδυάζετε αυτές τις ευκαιρίες μπορείτε να έχετε ένα καλό μείγμα πτήσεων από και προς την Κύπρο στο μέλλον.

Η Κύπρος, ως προορισμός, έχει δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης;

Οπωσδήποτε. Η Wizz Air πετά ήδη σε 35 προορισμούς από την Κύπρο και είναι μόνο η αρχή. Όταν εξετάζαμε την προσθήκη των δύο νέων αεροσκαφών, είδαμε περισσότερες δυνατότητες νέων αγορών που θα μπορούσαμε να εξυπηρετήσουμε και τις οποίες ήμασταν ενθουσιασμένοι να εισαγάγουμε. Τα επόμενα χρόνια θα δείτε πολλούς νέους προορισμούς να τίθενται σε λειτουργία από την Κύπρο και να αναπτύσσονται υπάρχουσες αεροπορικές συνδέσεις.

Η τουριστική βιομηχανία και η κυβέρνηση εστιάζουν πλέον στις ευρωπαϊκές αγορές, όχι μόνο για την προσέλκυση επισκεπτών το καλοκαίρι, αλλά καθ' όλη τη διάρκεια του έτους. Αυτό πόσο βοηθά τον δικό σας προγραμματισμό;

Αυτό είναι ένα από τα ωραία πράγματα που προσπαθεί να κάνει η Κύπρος. Δεν μας αρέσουν τα εποχικά προγράμματα πτήσεων. Έχουμε αεροσκάφη και πληρώματα όλο τον χρόνο και θέλουμε να συνεχίσουμε να πετάμε τα αεροσκάφη μας όλο τον χρόνο. Είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι όταν ακούμε κυβερνήσεις να θέλουν να επιδιώξουν περισσότερα, να επεκτείνουν την τουριστική περίοδο, επειδή αυτό υποστηρίζει το έργο μας. Τη φετινή χειμερινή περίοδο είδαμε πολύ καλή ζήτηση για την Κύπρο, γεγονός που μας επέτρεψε να διατηρήσουμε μεγάλο μέρος του όγκου των πτήσεων και να επεκτείνουμε τον προγραμματισμό μας.

Οι καθυστερήσεις

Το περασμένο καλοκαίρι χαρακτηρίστηκε από καθυστερήσεις και ακυρώσεις πτήσεων σε πολλά αεροδρόμια. Στην Κύπρο υπήρξαν επίσης κάποια περιστατικά ακυρώσεων με τη Wizz Air. Τι αναμένεται για το επόμενο καλοκαίρι;

Είναι πράγματι ένα δύσκολο θέμα και πρέπει να ζητήσω συγγνώμη για το πώς πήγε το καλοκαίρι. Δεν προβλέψαμε επαρκώς το τι επρόκειτο να συμβεί. Και οι διαταραχές δεν ήταν εδώ στην Κύπρο, ήταν στη Βόρεια Ευρώπη, στη Γερμανία, στην Ολλανδία, στο Ηνωμένο Βασίλειο. Αλλά δυστυχώς, τα αεροπλάνα πετούν πάνω από όλο αυτόν τον εναέριο χώρο και πολλές από τις καθυστερήσεις διαδίδονται. Η διαταραχή προκλήθηκε σε μεγάλο βαθμό λόγω της έλλειψης προσωπικού στην επίγεια εξυπηρέτηση και στον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας.

Το επόμενο καλοκαίρι περιμένουμε να εξαφανιστούν οι καθυστερήσεις στην επίγεια εξυπηρέτηση και την ασφάλεια, αλλά δεν βλέπουμε να βελτιώνεται ο έλεγχος της εναέριας κυκλοφορίας. Δυστυχώς, χρειάζεται τρία χρόνια για να εκπαιδευτεί ένας νέος ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας και πολλοί ελεγκτές αποχώρησαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Αναμένουμε και το επόμενο καλοκαίρι να είναι μια πρόκληση. Αυτό γνωρίζω ότι δεν ακούγεται θετικά, αλλά αυτό που κάνουμε ως αεροπορική εταιρεία, αυτό που είναι η δική μας ευθύνη είναι να μπορούμε λειτουργούμε σε αυτό το περιβάλλον και να λειτουργούμε με αποτελεσματικό και αξιόπιστο τρόπο για τους πελάτες μας. Έτσι, λαμβάνουμε προληπτικά μέτρα για το επόμενο καλοκαίρι, για να διασφαλίσουμε ότι, πρώτον, χτίζοντας το πρόγραμμα των δρομολογίων αφαιρούμε πτήσεις εκεί που γνωρίζουμε ότι θα υπάρξουν καθυστερήσεις έτσι ώστε να μην αντιμετωπίσουμε τα ίδια προβλήματα που αντιμετωπίσαμε το περασμένο καλοκαίρι.

Δεύτερον, λαμβάνουμε επίσης μέτρα για να διασφαλίσουμε ότι θα επικοινωνούμε καλύτερα με τους πελάτες. Είναι άλλο πράγμα η καθυστέρηση και άλλο η ακύρωση. Αλλά αν δεν κάνουμε καλά τη δουλειά μας και δεν επικοινωνούμε καλά με τον πελάτη αυτό το κάνει χειρότερο. Λαμβάνουμε πραγματικά προληπτικά μέτρα και έχουμε ξεκινήσει μια πρωτοβουλία σε όλη την αεροπορική εταιρεία για να διασφαλίσουμε ότι θα μπορούμε να λειτουργούμε με αξιόπιστο τρόπο το επόμενο καλοκαίρι.

Το οικονομικό περιβάλλον

Ανησυχούν την εταιρεία σας και τον κλάδο των αερομεταφορών γενικότερα ο πληθωρισμός και η προοπτική ύφεσης το 2023; Η διάθεση για ταξίδια παρουσιάζει σημάδια μείωσης;

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι με τον κίνδυνο της ύφεσης και την επιβάρυνση του οικονομικού περιβάλλοντος η επόμενη χρονιά θα είναι δύσκολη. Αυτό που βλέπουμε, όμως, μέσα στον χειμώνα είναι ότι οι άνθρωποι εξακολουθούν να θέλουν να ταξιδεύουν. Οι πληρότητές μας παραμένουν υψηλές. Τώρα, αυτό σημαίνει ότι υπάρχει λιγότερος χώρος για λιγότερο αποτελεσματικούς παίκτες; Μάλλον, ναι. Ήδη φέτος τον χειμώνα οι περισσότερες από τις παραδοσιακές αεροπορικές εταιρείες πετούν μόνο στο 75% έως στο 80% των δυνατοτήτων τους σε σχέση με πριν από την πανδημία. Η Wizz Air αυτό τον χειμώνα έχει 35% μεγαλύτερο πρόγραμμα πτήσεων συγκριτικά με πριν από την πανδημία. Σε μια οικονομική ύφεση και σε δύσκολους οικονομικούς καιρούς, οι επιβάτες θέλουν το χαμηλότερο κόστος ταξιδιού, και αυτό είναι που προσφέρουμε. Θέλουμε να προσφέρουμε στο κοινό μια προσιτή, δίκαιη και αποτελεσματική υπηρεσία. Θα υπάρξουν λιγότερες θέσεις πρώτης θέσης; Μάλλον, ναι. Το επιβατικό κοινό θα έχει πολλές επιλογές και ευκαιρίες να ταξιδέψει; Ναι. Και αυτό είναι που σκοπεύουμε να τους προσφέρουμε.

Σχετικά με τα προσιτά ταξίδια. Έχουν γίνει αναλύσεις ότι η κλιματική αλλαγή και η ανάγκη μείωσης των εκπομπών CO2 θα οδηγήσουν στο τέλος των φθηνών αεροπορικών εισιτηρίων. Συμμερίζεστε αυτήν την άποψη;

Στο ερώτημα αν θα πρέπει να αυξηθεί το κόστος των αεροπορικών ταξιδιών λόγω των οικονομικών προκλήσεων που αντιμετωπίζουμε και της ανάγκης για βιωσιμότητα η απάντηση είναι μάλλον ναι. Αν πάτε να πάρετε τον καφέ σας από την καφετέρια αυτή τη στιγμή το κόστος του καφέ έχει αυξηθεί. Το ψωμί έχει αυξηθεί. Οι αεροπορικές εταιρείες δεν είναι απρόσβλητες από αυτές τις εξελίξεις. Η δουλειά μας είναι να διασφαλίσουμε ότι θα λειτουργούμε με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο. Γι' αυτό συνεχίζουμε να επενδύουμε στα νέα αεροσκάφη Airbus A321neo, τα οποία πετούν σχεδόν 20% φθηνότερα σε σχέση με τους ανταγωνιστές μας και με τις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων από οποιοδήποτε άλλο αεροσκάφος. Συνεχίζουμε να τα φέρνουμε στην αγορά και συνεχίζουμε να κρατάμε το κόστος μας χαμηλό και σε κάθε δυνατή διάσταση.

Θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε υψηλότερες τιμές καύσιμων; Και αυτό πιθανόν να σημαίνει ότι οι τιμές θα αυξηθούν; Πιθανόν. Αλλά ξέρετε, ο μέσος ναύλος μας σήμερα είναι περίπου στα 50 ευρώ. Και αν πρόκειται να αυξηθεί ο μέσος ναύλος λόγω καυσίμων δεν πρόκειται να ανέβει στα 200 ευρώ. Εν πάση περιπτώσει, θα εξακολουθήσουμε να προσφέρουμε πολύ προσιτά ταξίδια διαθέσιμα σε πολλούς ανθρώπους.

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Συναγερμός σε FED και ΕΚΤ - Τα νέα σενάρια για τα επιτόκια λόγω Μέσης Ανατολής
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Συναγερμός σε FED και ΕΚΤ - Τα νέα σενάρια για τα επιτόκια λόγω Μέσης Ανατολής

Συναγερμός σε FED και ΕΚΤ - Τα νέα σενάρια για τα επιτόκια λόγω Μέσης Ανατολής

Δώρο για τα γενέθλια του Χαμενεΐ η επίθεση του Ισραήλ στο Ιράν - Η ανάλυση του BBC
ΚΟΣΜΟΣ

Δώρο για τα γενέθλια του Χαμενεΐ η επίθεση του Ισραήλ στο Ιράν - Η ανάλυση του BBC

Δώρο για τα γενέθλια του Χαμενεΐ η επίθεση του Ισραήλ στο Ιράν - Η ανάλυση του BBC

Ομάδα πίεσης προς την Κομισιόν για αποχαρακτηρισμό της Συρίας προωθεί η Λευκωσία
ΚΥΠΡΟΣ

Ομάδα πίεσης προς την Κομισιόν για αποχαρακτηρισμό της Συρίας προωθεί η Λευκωσία

Ομάδα πίεσης προς την Κομισιόν για αποχαρακτηρισμό της Συρίας προωθεί η Λευκωσία

Έντονο φραστικό επεισόδιο Γερμανίδας ΥΠΕΞ-Ισραηλινού πρωθυπουργού: «Μη μου υψώνεις εμένα τη φωνή σου»
ΚΟΣΜΟΣ

Έντονο φραστικό επεισόδιο Γερμανίδας ΥΠΕΞ-Ισραηλινού πρωθυπουργού: «Μη μου υψώνεις εμένα τη φωνή σου»

Έντονο φραστικό επεισόδιο Γερμανίδας ΥΠΕΞ-Ισραηλινού πρωθυπουργού: «Μη μου υψώνεις εμένα τη φωνή σου»

Παραμένει στον αέρα η ανάπτυξη Λιμανιού και Μαρίνας Λάρνακας - Δεν έχει ληφθεί η εγγυητική λέει ο υπουργός Μεταφορών
ΚΥΠΡΟΣ

Παραμένει στον αέρα η ανάπτυξη Λιμανιού και Μαρίνας Λάρνακας - Δεν έχει ληφθεί η εγγυητική λέει ο υπουργός Μεταφορών

Παραμένει στον αέρα η ανάπτυξη Λιμανιού και Μαρίνας Λάρνακας - Δεν έχει ληφθεί η εγγυητική λέει ο υπουργός Μεταφορών