H αναμόρφωση του Τμήματος εφόρου Εταιρειών είναι μία διαδικασία η οποία ξεκίνησε από το 2014 και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2024, με αιχμή του δόρατος την πλήρη μετάβαση σε ένα ψηφιακό περιβάλλον.
Στην εποχή της πλήρους ψηφιοποίησης οδεύει το Τμήμα Εφόρου Εταιρειών του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας. Οι σημαντικές μεταρρυθμίσεις, οι οποίες έχουν ξεκινήσει εδώ και καιρό, για μετεξέλιξη αυτού του νευραλγικού για τις επιχειρήσεις τμήματος σε ένα σύγχρονο κέντρο εξυπηρέτησης του επιχειρηματικού κόσμου, βρίσκεται σε σημείο καμπής. Αναμένεται πως με την ολοκλήρωσή τους το τμήμα θα μπορέσει να διαδραματίσει ουσιαστικό ρόλο στη μετάβαση της Κύπρου στην ψηφιακή οικονομία, αλλά και στη βελτίωση και εδραίωση ενός ελκυστικού επιχειρηματικού μοντέλου, τόσο για ντόπιους όσο και για ξένους επιχειρηματίες. Σημειώνεται πως η αναμόρφωση του Τμήματος εφόρου Εταιρειών είναι μία διαδικασία η οποία ξεκίνησε από το 2014 και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2024, με αιχμή του δόρατος την πλήρη μετάβαση σε ένα ψηφιακό περιβάλλον.
Χρόνοι… ρεκόρΉδη, όπως μας αναφέρουν πηγές του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας, τα αποτελέσματα άρχισαν να γίνονται εμφανή. Ο χρόνος για διεκπεραίωση των αιτήσεων για εγγραφή εταιρείας, εμπορικής επωνυμίας και αλλαγής στοιχείων εταιρειών μειώθηκε αισθητά. Ειδικότερα, η έγκριση ονόματος με επίσπευση και η καταχώριση αλλαγών στα στοιχεία των εταιρειών που υποβάλλονται μέσω διαδικτύου διεκπεραιώνονται πλέον εντός 24 ωρών. Η αντίστοιχη διαδικασία μέσω ταμείου διεκπεραιώνεται σε 48 ώρες. Επιπλέον, οι αιτήσεις για καταχώριση αλλαγών στα στοιχεία εταιρειών που υποβάλλονται μέσω του ταμείου, με κανονική διαδικασία, διεκπεραιώνονται εντός μίας εβδομάδας, ενώ οι αιτήσεις για έκδοση πιστοποιημένων αντιγράφων, με επίσπευση, ολοκληρώνονται αυθημερόν.
Σε ερώτημα του «Π» όσον αφορά τη διεκπεραίωση των αιτήσεων που υποβάλλονται διαδικτυακά, πηγές του αρμόδιου υπουργείου ανέφεραν πως το τμήμα βρίσκεται πολύ κοντά στην επίτευξη του στόχου, που είναι η διεκπεραίωση των αιτήσεων με επίσπευση εντός 24 ωρών και με κανονική διαδικασία εντός 48 ωρών. Όσον αφορά τον χρόνο διεκπεραίωσης μέσω ταμείου υπό τη διαδικασία της επίσπευσης, ο χρόνος διεκπεραίωσης είναι τρεις ημέρες, ενώ με κανονική διαδικασία η διεκπεραίωση γίνεται εντός μίας εβδομάδας.
«Οι πιο πάνω χρόνοι είναι πρωτόγνωροι για τα δεδομένα του τμήματος, ειδικά στον τομέα καταχώρισης εγγράφων που θεωρείται ο πιο σημαντικός για την τήρηση ενός επικαιροποιημένου μητρώου επιχειρηματικών οντοτήτων», ανέφερε χαρακτηριστικά η ίδια πηγή.
«Ενώνουν δυνάμεις»Παράλληλα, το Τμήμα Εφόρου Εταιρειών και το Υφυπουργείο Καινοτομίας ενώνουν δυνάμεις με στόχο την προώθηση καινοτόμων ψηφιακών εργαλείων που θα συμβάλουν θετικά στον ψηφιακό μετασχηματισμό και την ψηφιακή διακυβέρνηση του δημόσιου τομέα. Με βάση τα όσα μας ανέφερε η πηγή μας προωθείται η εφαρμογή της ηλεκτρονικής υπογραφής σε έγγραφα που υποβάλλονται στο τμήμα και της ηλεκτρονικής σφραγίδας στα πιστοποιητικά που εκδίδονται από το αρμόδιο τμήμα.
Τα εργαλεία αυτά αναμένεται να επιφέρουν σημαντικές μειώσεις στο διοικητικό κόστος της δημόσιας υπηρεσίας, της γραφειοκρατίας και του χρόνου διεκπεραίωσης διαδικασιών, μέσω της εξοικονόμησης χρόνου και ωρών εργασίας. Παράλληλα, εκτιμάται πως θα απλοποιήσει στον μέγιστο βαθμό τις συναλλαγές των πολιτών και των επιχειρήσεων με το κράτος, παρέχοντας ευκολία, ευελιξία και ασφάλεια σε ένα περιβάλλον σύγχρονο, ταχύτερο και πιο ασφαλές.
Νέο σύστημα 14 εκατ.Εξ όσων πληροφορείται ο «Π», εντός του 2021 αναμένεται η υπογραφή της σύμβασης για την ανάπτυξη του νέου πληροφοριακού συστήματος με προϋπολογισμό έργου 14 εκατ. ευρώ, που στόχο έχει την πλήρη ψηφιακή μετάβαση (digital transformation) των δύο κλάδων (Κλάδος Εφόρου Εταιρειών και Κλάδος Πνευματικής Ιδιοκτησίας), επιτυγχάνοντας έτσι τη βελτιστοποίηση των διαδικασιών και την παροχή γρήγορης και υψηλής ποιότητας υπηρεσιών στους πελάτες. Το νέο σύστημα θα υποστηρίζει τη ροή των επιχειρησιακών διαδικασιών, θα εξασφαλίζει διαλειτουργικότητα και διασύνδεση με άλλες κυβερνητικές υπηρεσίες, φορείς και οργανισμούς, θα βασίζεται στην αυτοματοποίηση ελέγχων/διαδικασιών και θα προωθεί την ηλεκτρονική καταχώριση εγγράφων, εξασφαλίζοντας έτσι τη δημιουργία περιβάλλοντος χωρίς χαρτί.
Αξίζει να αναφερθεί πως τον Νοέμβριο του 2015 ολοκληρώθηκε η δημιουργία ενός πλήρους ηλεκτρονικού μητρώου για κάθε ενεργό οργανισμό εγγεγραμμένο στο Μητρώο Εταιρειών. «Μέσα σε έναν χρόνο σαρώθηκαν πάνω από 295.000 φυσικοί φάκελοι ιδιωτικών εταιρειών, αλλοδαπών εταιρειών, εμπορικών επωνυμιών και συνεταιρισμών, που αναλογούν σε περίπου 16 εκατομμύρια σελίδες», επεσήμανε η πηγή μας.
Σε ό,τι αφορά το 2021, προγραμματίζεται και η σταδιακή εφαρμογή των νέων απλοποιημένων εντύπων του κλάδου εταιρειών. Για τον σκοπό αυτό έχουν προγραμματιστεί για το τέλος Νοεμβρίου φέτος διαδικτυακά εκπαιδευτικά εργαστήρια για το επιχειρηματικό κοινό.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.